English Version
English

درمان؛ گفتگو با مسافر محمد جواد

درمان؛ گفتگو با مسافر محمد جواد

با سلام، امروز دبیر روزهای یک شنبه ی شعبه ی سمنان، آقا محمد جواد، میهمان گفت و گوی ما هستند، ایشان چند ماهی است که از بند مصرف مواد مخدر رها شده اند و بارقه ی خدمت در چهره ی شان موج می زند، کمک به همنوعان دیگری که زمانی حس مشترکی با ایشان داشتند. خواندن این مصاحبه را به شما دوست عزیز توصیه می کنم.


با سلام و خداقوت، ممنونم از اینکه دعوت بنده را پذیرفتید، لطفأ اعلام سفر بفرمایید؟
سلام دوستان، محمد جواد هستم یک مسافر، تخریب حدود ده سال با انواع مواد مخدر با مصرف شش سی سی متادون وارد کنگره شدم، دوازده ماه و هفت روز با کمک راهنمای بسیار عزیزم؛ جناب آقای قاسم حافظی سفر کردم، روش درمان  DST، داروی درمان شربت OT، رشته ورزشی تنیس روی میز و شنا، اکنون به لطف خدا هشتاد و پنج روز است که آزاد و رها هستم.

شیوۀ آشنایی شما با کنگره ی 60 به چه صورت بوده است؟
در سال 92 یک نمایشگاهی به مناسبت هفتۀ دفاع مقدس در شهرستان مهدیشهر دایر شده بود. با توجه به علاقه ای که به چنین نمایشگاه هایی داشتم، یک شب برای بازدید از نمایشگاه به محل نمایشگاه واقع در پارک آبشار مهدیشهر رفتم. یکی از غرفه ها متعلق به کنگرۀ 60 نمایندگی سمنان بود. لذا من بلافاصله وارد غرفه شدم و همان شب نیز توسط آقای عرب مشاوره شدم و تصمیم خودم را برای آمدن به کنگره  گرفتم چون از همان روز صد در صد به کنگره ایمان آورده بودم.

آیا شربت OT به تنهایی شما را به رهایی رساند؟
شربت  OT  قطعأ در رهایی من تأثیر بسزایی داشته است چون ما در کنگره اعتقاد داریم بار اصلی درمان روی جسم است. البته به قول آقای مهندس نمی شود گفت که فقط شربت OT یا فقط آموزش های جهانبینی و یا فقط فلان عامل در رهایی یک فرد مهم است. همانطور که نمی شود گفت قلب انسان از ریه یا کبدش مهمتر است هر کدام به تنهایی (شربت، آموزش و ...) نمی توانند فرد را به رهایی برسانند.

نقش همسفر را در رهایی یک مسافر چه می دانید؟
اگر بخواهم از نقش همسفر در رهایی یک مسافرسخن بگویم، هرگز قادر نخواهم بود در چند سطر حق مطلب را بجا آورم، ولی در یک جمله می توانم بگویم که همسفر مثال بال پروازی است که به قول آقای حافظی؛ با بال های هفت رنگ و رنگین کمانی خویش، یک بال را برای استحکام و التیام بخشیدن به موازات با بال مسافر خود، در حقیقت! هم پشتی و هم بالگی را در هم بوجود می آورد.

آیا برنامۀ شوک (شوکران) را که در حال حاضر از شبکۀ سوم سیما پخش می شود را می بینید؟ چه حسی دارید؟
بله، برنامل خوبی است ولی اگر بخواهم صادقانه نظر خودم را بگویم؛ به نظر من این برنامه هم مانند سایر برنامه هایی است که در خصوص معضل اعتیاد پخش می شود. لذا برای فردی که خواستار درمان اعتیاد است ثمره ای ندارد (چون فقط به تخریبهای اعتیاد پرداخته می شود)، به نظر من بهتر است حداقل در این برنامه که توسط بچه های کنگره 60 ساخته می شود، از کنگره و راه قطعی درمان اعتیاد نیز حرفی زده شود!

کدام وادی برروی شما تأثیر خاصی داشت؟
همۀ وادی ها به نوعی روی من تأثیر داشته و توانستم با کمک آنها گوشه ای از مشکلات زندگی ام را حل نماییم ولی اگر بخواهم به سوأل شما پاسخ دهم، باید از دو وادی نام ببرم، وادی اول و وادی چهاردهم.

اولین باری که به آکادمی رفتید و شاهد رهایی مسافران بودید، چه حسی داشتید؟
حس وصف نشدنی ای داشتم، خوشبختانه بعد از سه ماه که از سفر اولم گذشته بود با اجازۀ راهنمایم، به آکادمی رفتم و از همان روز تصویر رهایی خودم را در ذهنم ساختم تا اینکه به رهایی رسیدم.

اصلأ چگونه شد که به مواد مخدر روی آوردید؟
به علت شرایط کاری که داشتم مصرف کننده شدم، در ابتدا مواد مصرف می کردم که بتوانم کار کنم و در ادامه طوری شد که کار می کردم که بتوانم مواد مصرف کنم.

در کنگره شنیده ایم که اگر برای تقویت هر موضوعی مواد مصرف شود، در ابتدا همان موضوع از انسان گرفته می شود، آیا برای شما هم همین اتفاق افتاد؟
دقیقا برای من چنین اتفاقی افتاد چون علت مصرف کردن مواد من این بود که بتوانم بهتر کار کنم اما در نهایت همین مواد باعث شد که من دیگر نتوانم کارم را بدرستی انجام بدهم و کارم را از دست بدهم.

از اینکه یک دوره ای از زندگی و جوانی خود را در اعتیاد به مواد مخدر به سربردید، چه احساسی دارید؟
گذشته ها گذشته است.اگر بخواهم صادقانه بگویم ؛ از همان روز اولی که با کنگره آشنا شدم، احساس خوبی پیدا کردم، خدا را شکر کردم که مصرف کننده شدم تا الان بیایم و با کنگره آشنا بشوم و حال خوش واقعی را تازه الان تجربه کنم.

چه کسانی در رسیدن شما به رهایی موثر بودند؟
به نظر من تک تک اعضای خانوادۀ بزرگ کنگرۀ 60، هر کدام به نوعی در رهایی بنده تأثیر گزار بودند لذا از شخص خاصی نمی توانم نام ببرم و در پایان از تمام اعضای کنگرۀ 60 که از بدو تأسیس کنگره بودند و چراغ کنگره را روشن نگه داشتند تا امثال بنده براحتی بیائیم و به رهایی برسیم، تشکر می نمایم.  

من هم از شما آقا محمد جواد عزیز کمال تشکر و قدردانی را دارم که اینگونه ساده و بی آلایش چواب سئوالاتم را دادید، تلاش شما در هنگام خدمت رسانی به عزیزانی که به تازگی وارد سفر در کنگره 60 شده اند، ستودنی است، بهترینها را برای شما و خانواده ی محترمتان از خداوند منان خواهانم، امیدوارم شما را در جایگاههای بالاتر زیارت کنیم، سربلند و پیروز باشید.

با تشکر

تهیه کننده گزارش: مسافر هادی (لژیون آقای جمالی)
تصویر گر: مسافر یاسر (لژیون آقای یحیایی)


منبع: وبلاگ مسافر قاسم حافظی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .