English Version
English

گفتگو با مسافر سیگار

گفتگو با مسافر سیگار
  • لطفاً با یک اعلام سفر خود را معرفی کنید .

سلام دوستان مجید هستم یک مسافر ، با 35 سال تخریب وارد کنگره شدم و آخرین آنتی ایکس مصرفی ام 6 گرم شیره خوراکی و کشیدنی بود و طول سفر اولم 12 ماه به روش DST با داروی درمان OT و با راهنمایی راهنمای خوبم آقای هادی پناهی بود و در حال حاضر 9 ماه و 3 روز است که آزاد و رها هستم .

 

  • در حال حاضر جند روز است که روی پروسه آدامس نیکولایف هستید ؟

35 روز است با راهنمایی آقای احمد جعفری .

 

  • لطفاً از این 16 روز و نیروهای منفی که در رابطه با سیگار به سراغتان می آید ، کمی برایمان توضیح دهید .

در کنگره چیزی به نام وسوسه نداریم و به آن حماقت می گوییم . من سفر اولم را تمام کرده ام و اگر جهان بینی ام را ارتقا داده باشم ، با تمام سختی که در سفر سیگار وجود دارد ، آن جهان بینی به کمک من می آید . در واقع باید جهان بینی را درک کرده باشم . من از خیلی ها که در درمان سیگار هستند می شنوم که می گویند ، سخت است و یا اصطلاحاً می گویند نسخ هستیم .

من در 21 روز سیگارم را کم کردم و سیگارم را به 7 نخ رساندم و بعد روی پروژه آدامس آمدم و از روزی که شروع به مصرف آدامس کردم ، هیچ وسوسه ای نداشتم و خیلی ریلکس بودم .

 

  • آیا خوردن آدامس نیکولایف و زمان مصرف آن ، تاثیری دارد و به شما کمک می کند ؟

بله ، من در یک روز به جای 7 آدامس ، 6 آدامس  خوردم و وقتی به راهنمایم گفتم ، در جواب گفت اشتباه کردی ، چون در طول سفر تعداد آدامسی که برای شما تعیین می کنند ، شاید زیادتر به نظر بیاید ، ولی این عمل نیکوتین را بدن شما ذخیره می کند و در طول سفر هنگام تیپر کردن ، به کمک شما می اید ولی اگر الان کم آدامس بخورید ، آن موقع به مشکل بر می خورید .

 

  • در حال حاضر چقدر آدامس مصرف می کنی ؟

الان در دوره سازگاری هستم و 28 تا یک چهارم می خورم .

 

  • آیا در این چند روز ، فکر سیگار کشیدن داشته اید یا نه ؟

چند روز پیش ، مثل همیشه ساعت 4 صبح از خواب بیدار شدم و ساعت 6 صبح بعد از گوش کردن به سی دی آقای مهندس ، کمی وسوسه یا در واقع همان حماقت به سراغم آمد ولی آن را پشت سر گذاشتم .

 

  • چه موقعی از روز وسوسه یا فکر مصرف سیگار به سراغت می آید و شما چه راهکاری برای غلبه به آن انجام می دهید ؟

معمولا وقتی در جمع هستم آن وسوسه به سراغم نمی آید . بیشتر زمانی آن نیاز به سراغم می آید که در تنهایی و خلوت هستم .

ما در کنگره یاد گرفتیم که ، به نفس کار بده وگرنه کار دستت می دهد ، یا جا و مکانت را تغییر بده و یا هنگام وسوسه به خودم بگویم 5 دقیقه بعد . این ها جهان بینی کنگره است که یاد گرفتم و همان طور که در درمان مواد مخدر کاربردی اش کردم ، باید در درمان سیگار هم کاربردی کنم .

 

  • در سفر مواد ،  شربت OT کاملا نیاز بدن ما را تامین می کرد و آن وسوسه یا حماقت کمتر به سراغ ما می آمد ولی در سفر نیکوتین ، من بیشتر با نفسم درگیر بودم و بیشتر شناختمش . آیا برای شما هم همین طور است ؟

من 4 ماه پیش در لژیون آقای جعفری نشستم ولی فهمیدم که هنوز به آن تفکر نرسیدم که باید سیگار را کنار بگذارم و در واقع ، خواسته هنوز در درون من شکل نگرفته بود . چون بیرون از لژیون سیگار می کشیدم ، به احمد آقا گفتم به لژیون نمی آیم تا زمانی که آن بذر یا دانه را در درونم بکارم و به آن تفکر برسم که واقعا می خواهم . تا اینکه یک ماه پیش به لژیون رفتم و گفتم ، می خواهم سفر کنم . راهنما از من پرسید ، تمام فکرایت را کردی ؟ من گفتم ، اول برای سلامتی ام است ، چون موقع خواب شب سینه ام خیلی اذیتم می کرد و این از عوارض مصرف سیگار بود و دوم ، برای خودم یک هدف تعیین کردم و شروع به ساختن یک ساختاری برای خودم کردم تا به هدفم ، یعنی درمان سیگار ، برسم . سومین دلیل من این بود که ، وقتی یک روز در حیاط کنگره نشسته بودم و در حال کشیدن سیگار بودم ، مهندس من را دید و من دوست ندارم ، کسی که من را به درمان رسانده و راه را به من نشان داده است ، ناراحت کنم و این برای من ، یک زنگ هشدار و یک جرقه بود .

 

  • از اواخر مصرف سیگار و تخریب های آن ، کمی توضیح دهید .

چون من تنها زندگی می کنم ، کسی نبود که از بوی سیگار من در خانه اذیت شود ولی شب ها خودم از خودم خسته شده بودم . این در طول روز خود را نشان نمی داد ولی شب ها اذیت می شدم و حدود نیم ساعت سرفه های بد می کردم و به حالت خفگی می افتادم .

 

  • آیا این عوارض ، در این چند روز تغییر کرده و کمتر شده است یا خیر ؟

من در این 35 روزی که آدامس می خورم ، شاید یکبار در طول روز ، سرفه ام گرفته باشد و شب ها راحت می خوابم و هیچ مسئله ای ندارم .

 

منبع کنگره 60 : وبلاگ مسافر مهدی پارسا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .