English Version
English

مصاحبه اختصاصی با دکتر موسوی چلک، مسئول سازمان های مردم نهاد ستاد

مصاحبه اختصاصی با دکتر موسوی چلک، مسئول سازمان های مردم نهاد ستاد

آقای موسوی نظر شما درمورد مسابقات چیه ؟ خواهش می کنم بفرمائید

من اول تشکرمی کنم از دست اندرکاران کنگره 60 ، به این جهت که در معرفی رهایافتگان به جامعه به انحاء مختلف از جمله ورزش دارند تلاش می کنند ، کشتی ، راگبی و تیراندازی و ورزشهای مختلفی که کنگره 60 دنبال می کند. این موضوع فضای بازی را در جامعه ایجاد می کند که اگر هر فردی در جامعه دچار این بحران شد ، این پایان کارش نیست . بلکه با همت و تلاش و ورزش می توان این افراد را دوباره به جامعه باز گرداند و می توان فرصتی ایجاد کرد تا پذیرش مناسبی جهت بهبودیافتگان در جامعه صورت بگیرد. این جای تبریک دارد در کنگره 60 که با بهره گیری از ورزش که مورد اقبال جامعه است و معرفی بهبود یافتگان در جامعه را دارند انجام می دهند . و اینکه سطح مسابقات بایستی در چه سطحی باشد را باید کارشناسان نظر بدهند . ولی من نفس کار را می بینم که این افراد خودشان می پذیرند که به صحنه های ورزشی بیایند ، در صورتی که در گذشته بسیاری از افراد سعی می کردند خودشان را پنهان کنند ، حتی خود واقعی شان را پنهان می کردند و این نشان از اهمیت اراده افراد در بازگشت به یک زندگی سالم بعد از مصرف مواد هست .

آقای دکتربا توجه به اینکه در تمام دنیا همه می گویند که اعتیاد درمان ندارد ، و در ایران جائی به نام کنگره 60 مدعی است که اعتیاد درمان دارد و جوانان بسیاری هم هستند که درمان شده اند و در مسابقات شرکت می کنند، آمادگی بچه ها را چطور می بینید؟

یکی از رویکردهائی که در حوزه درمان و کاهش آسیب است ، توجه به گروه های خودیاری است ، گروههائی که خودشان می توانند خودشان به یکدیگر کمک کنند. در کنگره 60 افراد زیادی هم هستند که می توانند برای درمان خودشان کمک کنند.

ولی یک بخشی از فعالیت های ورزشی که ما عنوان آن را می گذاریم فعالیت های اجتماعی و این موضوع در بازگشت بیشتر افراد می تواند کمک کند می تواند موثر باشد . بسیاری از افراد کمک کردند و از همه مهمتر این افراد اراده شان را به نمایش گذاشته اند که اگر به هر دلیلی اگر افراد دچار بحران شدند می تواند با استفاده از مراکزی که برای این کار فراهم شده ، به زندگی دوباره بازگردند .

سخن پایانی:

من تبریک می گویم به آقای مهندس دژاکام و تمام دوستانشان که با بهره گیری از یک ان جی اوی واقعی با استفاده از ظرفیت های لازم می توانند به افراد کمک کنند تا به جامعه و زندگی خودشان بازگردند و من هم از اینکه فرصت پیدا می کنم تا در کنگره 60 حضور پیدا کنم بسیار خوشحال هستم .

 

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .