English Version
English

از خودشناسی تا خدا شناسی؛ نوشته ای از همسفران نمایندگی شادآباد

 از خودشناسی تا خدا شناسی؛ نوشته ای از همسفران نمایندگی شادآباد

برای من خیلی جالب بود که در علوم غریبه عدد 4 نشانه شهامت و ماجراجویی می‌باشد و این عدد مابین عدد آگاهی و خودآگاهی قرارگرفته و گویای این است که تنها باشهامت و درایت می‌توان از آگاهی انسانی به آگاهی روح صعود کرد.

در علوم کنگره 60 نیز وادی چهارم ما را دعوت می‌کند که باشهامت مسئولیت زندگی خود را بپذیریم و از روی ناآگاهی و یا تنبلی و بی‌کفایتی این مسئولیت را به قدرت بالاتر واگذار نکنیم. همان‌طور که در این وادی گفته‌شده هدف خداوند از آفرینش انسان و فرستادن او به پائین ترین نقطه خلقت این است که بتواند به بالاترین نقطه تکامل یا همان فرمان عقل برسد.

 

 


خداوند برای انجام این عمل تمامی قدرت‌های لازم را در اختیار انسان گذاشت و به انسان اختیار کامل داد تا مسیر زندگی خود را انتخاب کند. ما می‌توانیم با خودشناسی به خداشناسی برسیم؛ در این وادی به زیبایی در مورد صور آشکار و پنهان انسان صحبت شده و مسئله برای ما بازشده تا بدانیم انسان تنها همانی نیست که با چشم می‌بینیم بلکه مانند یک کهکشان و پیچیده می‌باشد، شناخت آن کاری بس دشوار است ولی شدنی.

در این وادی در مورد نفس و مراحل آن صحبت می‌شود و اینکه من چیزی نیستم مگر نفس خود، زیرا من چیزی نیستم جز خواسته‌هایم و از روی خواسته‌ها می‌توانم پی ببرم که در چه مرحله‌ای از نفس قرار گرفتم. پس یکی از مهم‌ترین صور پنهان که باید روی آن کارکنیم و آموزش بینیم و تغییر کنیم تا تبدیل شویم به انسانی که ایده أل ماست؛ تزکیه و پالایش نفس است.

 

 

منبع کنگره 60: وبلاگ نمایندگی شادآباد

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .