English Version
English

خدمت؛ جشن دهمین سال رهایی مسافر کورش آذرپور

خدمت؛ جشن دهمین سال رهایی مسافر کورش آذرپور

جلسه اول از دور دهم کارگاه های آموزش عمومی کنگره 60 ویژه مسافران و همسفران شعبه شهرری با استادی آقای رضا ترابخانی، نگهبانی مسافر هادی خسروی و دبیری سیدجواد موسوی در روز پنج شنبه مورخ 29/08/93 راس ساعت 30/16 برگزار گردید.
 


سخنان استاد:

شب گذشته وقتی برنامه شوک را از تلویزیون می‌دیدم حال خاصی به من دست داد، برنامه تلویزیون خاطرات گذشته را برای من تداعی می‌کند که به گذشته فکر کنم و از آن درس بگیرم. یکی از مشکلات انسان فراموشی است. ما یادمان می‌رود کشانی که در حقمان کارهایی انجام دادند آنها را به خاطر  داشته باشیم و از آنها قدرانی می‌کنیم. محبت خانواده را فراموش می‌کنیم، دردهایشان را فراموش می‌کنیم، یادمان می‌رود زمانی آبرویشان را برویم، یادمان می‌رود زمانی به خاطر اعتیاد ما نمی‌توانستند جلوی فامیل و آشنایان سربلند کنند، ما همیشه متوقع هستیم که چون می‌خواهیم درمان شویم هوایمان را داشته باشند، تر و خشکمان کنند. غذای گرم و جای نرم برای تهیه کنند درصورتی‌که ما باید هوای خانواده را داشته باشیم، وقتی سلامتی‌مان را در کنگره پیدا کردیم باید شکرگزاری کنیم. وقتی مسیر درمان آماده شد به این راحتی نبود. بابت دانش‌هایی که به دست ما رسیده بهای زیادی داده‌شده است. وقتی به اینجا می آیایم از هم روحیه می‌گیریم، غم‌ها و ناراحتی‌هایمان را فراموش می‌کنیم و ازلحاظ روحی شارژمی شویم نباید از یاد ببریم که چه زحماتی برای راه‌اندازی اینجا کشیده شد. امیدوارم  که  همیشه قدران زحمات دیگران و خصوصاً زحماتی که در کنگره برایمان کشیده‌اند باشیم و یک‌راه قدرانی در کنگره خدمت کردن است.
 

 

سخنان استاد در مورد آقا کوروش :

امروز تولد یکی از خدمتگزاران خوب کنگره آقای کوروش آذرپور می‌باشد. آقای کوروش نه‌تنها خودش بلکه همسرش خانم شهره و فرزندانش شهرزاد و شهروز از خدمتگزاران خستگی‌ناپذیر کنگره هستند که یک در جایگاه خود به خدمت مشغول هستند. آقای کوروش رهجوی آقای جعفر شاملو بودند که ایشان الآن در کنگره حضور ندارند. حفظ انسجام خانوادگی از دلایل خدمت کردن ایشان می‌باشد. لطفی که خداوند به ما کرد این بود که با آمدن به کنگره معنی خانواده و ارزش خانواده را بهتر بفهمیم. خداوند کمکمان کرد تا از تاریکی‌ها خارج شویم لذا ما هم باید به خداوند کمک کنیم. کمک کردن که به خداوند خدمت کردن به بندگان خداوند است. باید به کسانی که هنوز در تاریکی به سر می‌برند کمک کنیم تا از تاریکی جهل و نادانی خارج شوند و این کاری است که آقای کوروش باتربیت رهجوی های خوب انجام دادند. ایشان علاوه بر خانواده خود، خدمتگزاران زیادی تحویل کنگره دادند. امیدوارم همه ما خدمتگزاران خوبی برای کنگره باشیم.

 

 

در ادامه مراسم جشن تولد دهمین سال رهایی آقای کوروش با حضور ایشان در جایگاه آغاز گردید. در این مراسم خانم شهره همسر آقای کوروش، خانم جلالی راهنمای خانم شهره و خانم آذر خواهر آقا کوروش هنگام برگزاری جشن تولد در جایگاه حضور داشتند.

اعلام سفر آقای کوروش:

سلام دوستان کوروش هستم یک مسافر مصرف اپیوم، سفر اول یازده ماه، راهنما آقای جعفر شاملو، رهایی ده سال و ده ماه

آرزوی آقای کوروش:

آرزوی من همان آرزوی همیشگی است، امیدوارم هیچ‌وقت من و خانواده‌ام از کنگره دور نشویم و یا به عبارتی کنگره هیچ‌وقت ما را از خود جدا نکند.

صحبت‌های آقای کوروش:

من همیشه فکر می‌کنم که اگر با کنگره آشنا نمی‌شدم الآن در کجا بودم و یا الآن چه وضعیتی  داشتم ولی مطمئنم که اگر هرجایی بودم به  اندازه که الآن از زندگی خود راضی هستم، راضی نمی‌شدم، خیلی خوشحالم که با کنگره آشنا شدم.

راه این رضایت الآن من چیزی نبوده مگر اینکه مسیر 22 ساله اعتیاد طی می‌شد شاید در طول مسیر، مسیرهای زیادی را اشتباهی رفته باشم ولی از اینکه انتهای مسیر اعتیاد به کنگره ختم شده مطمئن هستم که تمام طول مسیر را درست طی کردم هرچند در این راه هم خود و هم دیگران را بسیار آزار داده‌ام.

 ولی امیدوارم که توانسته باشم جبران گذشته را کرده باشم.
 

 

 

منبع کنگره60: وبلاگ نمایندگی شهر ری

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .