English Version
English

معجزه شکرگزاری

معجزه شکرگزاری

آنچه بیماری اعتیاد را از سایر بیماری‌ها متمایز ساخته، تغییر رفتار و سبک زندگی مبتنی برجهان بینی افیونی است، یکی از بارزترین این صفات روحیه طلبکارانه فرد مصرف‌کننده می‌باشد که از این منظر همه‌چیز و همه‌کس را مقصر وضعیت موجود قلمداد نموده و در ادامه خدمات دیگران به خود را در حیطه شرح وظایف ایشان می‌داند.

در پروسه درمان اعتیاد همگام با متعادل شدن  جسم و روان می‌بایست این‌گونه اندیشه‌ها و رفتارها نیز اصلاح‌شده تا فرد به تعادل لازم که هدف غایی درمان اعتیاد است برسد. بارها شنیده‌ایم تا چیزی را از دست ندهیم قدرش را نمی‌دانیم گمان می‌کنم هر فردی که در ورطه اعتیاد فروافتاده باشد به‌خوبی مصداق این مثل را دریافته است، اعتیاد سلامتی، آزادی، امنیت، شادکامی و ... همه را به یکجا از انسان میستاند و روزگاری بدتر از زهر را رقم میزند که شرحش  را هرکدام به‌خوبی میدانیم و در این مقال مجالش نیست.

اما اکنون‌که گوهر وجود را بازستانده‌ایم و به لطف ایزد یکتا راه به‌سوی زندگی یافته‌ایم چه وظیفه‌ای داریم؟ آیا نباید قدرشناس و شکرگزار خداوندی باشیم که این‌گونه مظهر لطفش را نمایان ساخته است و متعاقباً قدردان و سپاسگزار کسانی که راه رسیدن به این نعمات را برایمان هموار نموده‌اند؟

انسان قدرشناس و سپاسگزار راضی‌تر، خوشنودتر، خوشبخت‌تر و مثبت اندیش است او با این ویژگی‌ها میاموزد هیچ پدیده‌ای خالی از نقص نیست اما به‌جای آنکه با دقت تمام جزئیات منفی را موشکافی کند به زوایای مثبت آن می‌نگرد و به خاطر می‌سپارد، او هرگز خدمات دیگران را به‌حساب وظیفه‌شان نمی‌گذارد، با اشتراک گذاشتن خوشنودی خویش با دیگران ثمره‌ای دوچندان می‌برد. یادمان باشد شکرگزاری همواره  راه محبت را هموارتر می‌سازد. هر چه شکرگزارتر باشیم دلایل بیشتری برای شکرگزاری خواهیم داشت.

بی‌توجهی، تنبلی، فراموشی و تأخیر در سپاسگزاری و اینکه دیگران می‌دانند من تا چه اندازه قدردان و سپاسگزارم! توجیهی بیش نیست

در سیستم درمانی کنگره 60 تمام وظایف و مسئولیت‌ها تعریف‌شده است و مبتنی بر نظمی شگرف فرد بیمار به‌شرط رعایت قوانین و فرامین به‌سلامتی کامل رهنمون می‌شود، درواقع از بدو ورود تازه‌وارد تا بهبود کامل تمام مراحل برنامه‌ریزی‌شده و اشخاص معینی در این فرایند دخیل و نقش خود را به‌درستی ایفا می‌کنند. یکی از اثرگذارترین بخش‌های مجموعه سیستم OT و افرادی است که در آن مشغول به خدمت هستند در وهله اول شکرگزاری بابت داروی مؤثر و معجزه بخش اپیوم تینکچر که اگر نبود هرگز این شیوه درمانی بدین کیفیت وجود عینی نداشت و هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنم جناب آقای مهندس همان سال‌ها در مکتوبی به آقای جهانی دبیر کل وقت ستاد مبارزه با مواد مخدر نگاشته بودند: که پس از مطلع شدن از پذیرش و توزیع قانونی شربت تریاک برای درمان اعتیاد به درگاه خداوند سجده شکر به‌جای آورده‌اند ...

و تشکر ویژه و قدردانی از تمام عزیزانی که خالصانه در حال یاری افراد در این مسیر هستند و با ممارست و پیگیری‌های خود در تعامل سازنده و مشارکتی منحصربه‌فرد با کلینیک‌های درمانی راه درمان اعتیاد را هموار می‌سازند. این هفته را با احترام ویژه به تمام خدمت‌گزاران کنگره 60 مختص به این عزیزان میدانم، به سهم خود از ایشان صمیمانه تشکر می‌کنم، روز و روزگاری توأم باعزت و سربلندی برای ایشان خواستارم.


با احترام - کمک راهنما بابک فرنقی

 

منبع کنگره60: وبلاگ نمایندگی صالحی

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .