English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره ۶۰؛ نمایندگی سمنان

کارگاه آموزشی  کنگره ۶۰؛ نمایندگی سمنان

جلسه دوازدهم از دوره بیست و دوم سری کارگاههای آموزشی، خصوصی کنگره60 نمایندگی سمنان روزهای سه شنبه با استادی مسافر یاسر بابائی نگهبانی مسافر مرتضی رحمانی و دبیری مسافر رضا پیری و با دستور جلسه "وادی سوم و تاثیر آن روی من " راس ساعت 17 شروع بکار نمود.
 



خلاصه سخنان استاد: 

يكبار ديگر خداوند را شاكرم كه اين فرصت را به من داد تا خدمت نمايم و از نگهبان عزيز كمال تشكر را دارم. مطلبی كه در اين وادي به چشم مي خورد، كلمه خود است، كه نشان مي دهد، ما بايد فقط برروي خودمان تمركز نماييم. در گذشته هميشه منتظر بوديم تا از غيب، كمكي به ما برسد و هيچ وقت هم نتيجه نمي گرفتيم. اين وادي مي گويد؛ بايد خودمان تلاش كرده تا گره مشكلاتمان را باز كنيم.

پيامي در اين وادي هست كه مي گويد: اگر انسان، خود جستجو نكند، اگر با تمام كاوشگران دنيا همنشين باشد به مطلب واقعي نخواهد رسيد. حال اگر بتوانيم مشكلي را حل كنيم، مشكل بعدي مي آيد، چرا كه اين مشكلات لازمه زندگي مي باشند و براي رسيدن به تكامل نياز هستند.اگر براي ما مشكلي پيش مي آيد، صد درصد از خودمان شروع شده و گير كار در ما بوده است و اينها همه از جهل و ناداني ما نشات مي گيرد.

در وادي آمده درصورتي كه قادر به حل مشكلات نيستيم، از نظر ديگران استفاده كرده اما تصميم نهايي را خودمان بگيريم. ما به دليل مصرف مواد و تخريب هاي زيادي كه بوجود آورديم، بايد تاوان آنرا پس بدهيم و اينگونه است كه به حال خوش مي رسيم. براي حل مشكلات، بايد آموزش بگيريم چون كسي كه در جهل باشد قادر به حل مشكلات و پيدا كردن كليد و راه حل نمي باشد. اگر به جلسه آمديم و از ديگران نكته اي را ياد گرفتيم، اين يعني برد كردن و اگر خلاف اين باشد، در ركود و سكون خواهيم ماند.

هيچ انساني نيست كه مشكل نداشته باشد و هر كس به هر نوعي ولي كسي مي تواند مشكلاتش را حل كند كه خواسته داشته باشد و تحت آموزش قرار گيرد. هنگامي هم كه در مسير درست و ارزشي حركت كنيم، به دست آوردن هر چيزي سخت تر خواهد بود، اما در مسير ضد ارزشي به راحتي مي توان هر چيزي را به دست آورد. اميدوارم به جايي برسيم كه مسئوليت كارهايمان را قبول كرده و خودمان چاره اي براي حل مشكلاتمان بيابيم.

 

 

منبع کنگره60: وبلاگ نمایندگی سمنان

 

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .