English Version
English

شو شود؛ لژیون همسفر حافظی

شو شود؛ لژیون همسفر حافظی

شو شود یکی از مسائل مهم در زندگی هر کسی می‌باشد، مخصوصاً برای سفر اولی‌ها که باید تصویر رهایی را در ذهن خودشان بکشند. در شو شود هرچه را که تصور کنیم چه مثبت و چه منفی در ذهن ایجاد می‌شود، ما در وادی اول خواندیم که هرچه را تفکر کنیم به آن خواهیم رسید مثلاً اگر فکر کنیم که بیماری‌مان خوب نمی‌شود پس خوب نمی‌شود اگر فکر کنیم دروغ یا غیبتمان درمان نمی‌شود پس درمان نمی‌شود یا اگر فکر کنیم هرگز خانه یا کار خوب به دست نمی‌آوریم پس همان می‌شود وبر عکس آن‌هم اتفاق می‌افتد. مثلاً به چیزهای مثبت فکر کنیم حتماً اتفاق خواهد افتاد. شو شود از صفات خداوند است و در انسان نیز وجود دارد اما فرقش این است که خداوند به محض گفتن شو، شود اتفاق می‌افتد اما در انسان نیاز به زمان دارد تا انسان با سعی و تلاش خودش بتواند به خواسته‌اش برسد.
شو شود هم در صور پنهان وهم در صور آشکار اتفاق می‌افتد یعنی اگر در ذهن، تصویر روز رهایی را مجسم کنیم فوراً اتفاق می‌افتد و نیاز به تفکر و تلاش و گذشت زمان ندارد اما در صور آشکار این‌گونه نیست یا در جهان فیزیک این‌طور نیست، باید حتماً زمان صورت بگیرد تا تغییرات و تبدیلات انجام شود و معجزه زمان همان تغییرات و تبدیلات است. ما می‌توانیم با سپری کردن زمان و تغییر و تحولات خوشبختی یا بدبختی خودمان را تغییر دهیم و به آرامش برسیم و یا تبدیل به یک فرد متعادل در زندگی شویم. انسان‌هایی که تفکر نمی‌کنند و در طول روزنمی توانند برنامه‌ریزی داشته باشند و کارهایشان را به امروز و فردا واگذارمی کنند انسان‌های بدبختی هستند چون زمان و انرژی را از دست می‌دهند، اما یک کار مفید انجام نمی‌دهند.
ما اگر می‌خواهیم به شو شود برسیم باید ابتدا فکر کنیم که آیا می‌توانیم آن کار را انجام دهیم یا نه! سپس باید تمام تلاشمان را بکنیم تا به آن خواسته برسیم البته با سپری کردن زمان و اینکه کارها را اولویت‌بندی کنیم و با برنامه‌ریزی درست انجام دهیم تا موفق شویم و دیگر اینکه تصویر آن را در ذهن خودمان بکشیم و مطمئن باشیم که از پس آن کار برمی‌آییم. اینجاست که آن شوشود انجام می‌گیرد؛ اما گاهی هم اتفاق می‌افتد که با تمام تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها و گذشتن زمان و تصویرسازی باز به آن خواسته نمی‌رسیم یا شکست می‌خوریم اینجا دیگر اذن خداوند مهم است که آن کار صورت بگیرد یا نگیرد و نباید ناامید شویم، شاید مصلحت خداوند در این است که آن خواسته صورت نگیرد.
نکته مهم دیگر اینکه: سعی کنیم تصاویر مثبت را جایگزین تصاویر منفی کنیم، گاهی اشتباهی از دوست چندین ساله‌مان سر می‌زند که خیلی هم دوستش داشتیم و برایش ارزش قائل بودیم اما با تصویرسازی‌های منفی و قضاوت کردن‌های نادرست دوستی را تبدیل به دشمنی می‌کنیم که مشکلات زیادی را برایمان به وجود می‌آورد و روز به روز هم این دشمنی بیشتر می‌شود. پس باید سعی کنیم روی خودمان کار کنیم و با تزکیه و پالایش تصاویر مثبت را جایگزین تصاویر منفی کنیم تا هم خود وهم دیگران به حال خوش برسیم و کم‌کم به فرمان عقل که همان صلح و آرامش است نزدیک شویم و کارهایمان به شو شود تبدیل شود و به خواسته‌های خودمان که باورشان داریم برسیم.

 

منبع: لژیون همسفر حافظی
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .