English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره ۶۰؛ نمایندگی وحید

کارگاه آموزشی  کنگره ۶۰؛ نمایندگی وحید

روز یکشنبه مورخ 93/08/25  چهارمین جلسه از دور دوازدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60 ویژه مسافرین نمایندگی وحید با دستور جلسه وادی سوم و تأثیر آن روی من با استادی آقای احسان دباغچی و نگهبانی آقای  مجید منصوری و دبیری آقای  داود شکری رأس ساعت مقرر آغاز به کار نمود.
 

 


خلاصه سخنان استاد:

به عقیده من تمام این وادی‌ها درواقع قوانین هستی هستند چون حقیقت دارند و به‌راستی و درستی جهان دلالت دارند و این قوانین از قبل بوده الآن هست و بعدازاین هم خواهد بود. وادی سوم می‌گوید که باید دانست که هیچ موجودی به میزان خود انسان به خویشتن خویش فکر    نمی‌کند. وقتی‌که انسان صلب مسئولیت می‌کند، نسبت به کارهایی که مسئولیتش با خودش است دارد تجربه نکردن را انجام می‌دهد اما ازآنجایی‌که تجربه کردن خود یک فرایند دارد، تجربه نکردن هم دارای فرایند است. تجربه نکردن کارهایی که مسئولیتش به عهده خود شخص است در ادامه باعث از بین رفتن اعتمادبه‌نفس می‌شود و اگر شخص بخواهد دوباره‌کارهایش را خودش انجام دهد دیگر نمی‌تواند. 

 

 

عدم اعتمادبه‌نفس در ادامه ناتوانی را در شخص ایجاد می‌کند و انسان ناتوان تبدیل می‌شود به انسان پرتوقع؛ یعنی شخص توقع این را دارد که مسئولت هایش را دیگران به عهده بگیرند و این را وظیفه دیگران می‌داند و اگر شخصی کاری را برایش انجام نداد ناراحت می‌شود اگر هم انجام داد که وظیفه‌اش را انجام داده این یعنی ناسپاسی. این صفت‌های منفی پشت سر هم می‌آیند بعد از ناسپاسی انسان دچار حس‌های منفی می‌شود و از این حس‌های منفی خلاص شدن کاری است بسیار دشوارتر از انجام دادن مسئولیت خود. انسان وقتی مسئولیت خودش را انجام نمی‌دهد و از سختی‌ها فرار می‌کند باعث می‌شود که دیگران برایش تصمیم بگیرند و این خوب نیست چون دیگران آن چیزهایی را که شخص می‌خواهد به شخص نمی‌دهند و این وادی به ما یاد می‌دهد چگونه این مشکلات را حل کنیم.

 

هر انسان به‌اندازه خودش زمان و انرژی دارد زمان و انرژی هرکس به‌اندازه کارهای خودش است کسی نمی‌تواند کار ما را انجام دهد اما می‌تواند به ما کمک کند. ما می‌توانیم با الهام گرفتن از طبیعت این مشکل را حل کند چون اگر نگاه کنیم می‌بینیم که در تمام طبیعت هر جزء دارد کار خودش را انجام می‌دهد.

 

منبع کنگره60: وبلاگ نمایندگی وحید

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .