English Version
English

بهترین راه

بهترین راه

همه انسان‌ها تصور می‌کنند بهترین راه کوتاه‌ترین راه است درنتیجه به‌درستی یا نادرستی آن تفکر ندارند راهی را می‌روند که زودتر به خواسته‌های خود برسند لذا مشق‌هایشآن‌همیشه ناتمام و بی‌محتوا باقی می‌ماند و مجبورند دوباره بنویسند غذای نیمه‌پخته و یا به عبارتی خام قابل‌خوردن نیست.

از زمانی که بشر با پدیده‌ای به نام اعتیاد و مواد مخدر روبرو شد تا به امروز همواره به دنبال راهی برای از بین بردن این وابستگی بوده است.در قدیم از داروهای گیاهی زمان خود برای از بین بردن علائم ناشی از قطع مصرف مواد مخدر استفاده می‌کردند در قرن 18 میلادی داروهای شیمیایی جایگزین داروهای گیاهی شد.

در قرن 18 و 19 میلادی در اروپا استفاده از تریاک برای درمان بعضی از بیماری‌ها مرسوم بود درنتیجه این امر اعتیاد به تریاک نیز گسترش می یافت و کسی نمی‌دانست برای درمان این وابستگی چه باید کرد اولین دارویی که برای درمان اعتیاد به‌صورت تخصصی ساخته شد دی استیل مرفین یا هرویین بود با ورود هرویین به‌عنوان داروی ترک اعتیاد طولی نکشید که  اعتیاد به هرویین معضلی شدیدتر از اعتیاد به تریاک شد.

همزمان با جنگ جهانی دوم و مسدود شدن راه‌های ورود تریاک به اروپا دانشمندان آلمانی موفق شدند با استفاده از ترکیبات تریاک و ترکیب آن با عناصر شیمیایی دیگر دارویی بنام متادون را ساخته و عرضه نمایند .

در ابتدا تصور می‌شد که این دارو می‌تواند جایگزین مناسبی برای مواد افیونی ازجمله تریاک و هرویین باشد و نقش داروی درمان‌کننده را به عهده بگیرد اما گذشت زمان نشان داد که متادون از عهده وظیفه خود برنیامده است و خود اعتیاد سنگینی به دنبال دارد آن‌هم به‌گونه‌ای که مصرف‌کننده متادون دیگر نمی‌تواند به مصرف قبلی خود بازگردد این مسئله به این مفهوم بود که متادون نه‌تنها کمکی به درمان نکرد بلکه اعتیاد سنگین‌تری را به وجود آورد.مصرف‌کنندگان متادون در کاهش مصرف خود دچار مشکل می‌شوند و پس از قطع نیز با  مشکلاتی متعدد روبرو هستند و از عدم تعادل رنج می‌برند .

به‌هرحال با نگاهی گذرا به مسیر تاریخی ظهور و استفاده از داروهای ترک اعتیاد می‌بینیم که همه این داروها  خود به وجود آورنده اعتیادی جدید بوده‌اند . این مسئله فقط شامل هرویین و متادون نیست و داروهای بی‌شمار دیگری نیز وجود دارند که به همین شکل عمل کرده و می‌کنند . روش‌های ترک اعتیاد از قطع ناگهانی مصرف گرفته تا طب سوزنی ،شلاق درمانی ، آب‌درمانی ،شوک برقی ،تعویض خون ،سم‌زدایی سریع ،استفاده از داروهای شیمیایی و گیاهی همه و همه مصرف‌کننده را چند وقتی با وضعیتی نامتعادل و نامناسب در قطع مواد نگه می‌دارد به‌طوری‌که هرروز ممکن است به مصرف بازگردد.

این نتایج باعث شد گروهی از متخصصین صریحاً بگویند اعتیاد درمان مشخص و شناخته‌شده‌ای ندارد ،اعتیاد درمان قطعی ندارد،اعتیاد بیماری عودکننده و پیش‌رونده است و پس از قطع مصرف شخص باید همیشه تحت نظر باشد و هیچ‌گاه بی‌نیاز از پیگیری درمان نخواهد بود .

این تعابیر مربوط به زمانی بود که صورت‌مسئله اعتیاد کشف نشده بود و پروتکل   دی اس تی با استفاده از داروی اوپیوم و یا اوپیوم تینکچر تدوین نگردیده بود اکنون سال‌هاست که ما درمان قطعی اعتیاد را می‌بینیم صدها و هزاران نفر با این روش درمان شده‌اند و برگشت نکرده‌اند .

کنگره 60 هیچ‌گونه اعتقادی به تنوع روش‌های درمان اعتیاد ندارد برای اعضای کنگره60 اعتیاد مرموز لاعلاج و پیش‌رونده نیست و وسوسه معنا و مفهومی ندارد.

با اطمینان میگوییم تمام مواد مخدر اعتیادآور اعتیادشان سنگین‌تر از تریاک است و اوپیوم سبک‌ترین و کم عارضه ترین و سالم‌ترین و باراندمان ترین داروی درمان اعتیاد است .بهترین راه همیشه کوتاه‌ترین راه نیست.روش دی اس تی بهترین راه درمان می‌باشد در این روش باید زمان لازم طی شود و این زمان حدود 11 ماه است .

طبق نظر کنگره در درمان اعتیاد باید  قسمت‌های جسم ،روان و جهان‌بینی فرد مصرف‌کننده به تعادل برسد و برای رسیدن به این تعادل کوتاه‌ترین راه همین 11 ماه است .در درمان اعتیاد باید نوع نگاه و تفکر عوض شود باید دانست شهر وجودی یا جسم به دلیل مصرف مواد تخریب‌شده و سیستم تولیدکننده مواد شبه افیونی بدن به کارخانه‌ای متروکه تبدیل‌شده که هیچ‌گونه محصولی ندارد و باید دوباره ساخته شود .

نویسنده:همسفر ندا  

منبع : وبلاگ نمایندگی شیخ بهایی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .