English Version
English

مصاحبه با آقای محسن رضوی، کمک راهنمای نمایندگی پرستار

مصاحبه با آقای محسن رضوی، کمک راهنمای نمایندگی پرستار

به نام قدرت مطلق

آقای محسن رضوی ، از مرزبانان دوره گذشته نمایندگی پرستار بودند که در حین انجام خدمت در این جایگاه موفق به دریافت شال کمک راهنمایی نیز شدند . برای آشنایی بیشتر با ایشان مصاحبه ذیل را مطالعه بفرمایید .

 

کنگره 60 یک دانشگاه یا آکادمی یا محل انسان سازی می باشد و چگونه زندگی کردن را به افراد می آموزد .

لطفأ خود را معرفی نمایید .

سلام دوستان محسن هستم یک مسافریک کمک راهنما آخرین آنتی ایکس مصرفی کراک ، سفر اول دوازده ماه و پانزده روز به راهنمایی آقای علی باقری یا داروی اپیوم و از مدت رهاییم دو سال و هفت ماه می گذرد.

علت اصلی اعتیاد شما به مواد مخدر چه بود؟

در واقع قبلأ فکر می کردم به علت کنجکاوی بوده اما در کنگره فهمیدم به علت عدم آگاهی دچار این بیماری شدم . قبلأ فکر میکردم برای تحقیق در مورد یک موضوع حتمأ باید تجربه عملی داشت ولی در کنگره آموختم، میشود از تجربه دیگران استفاده کرد . مثلأ جاذبه زمین کشف شده است، حال برای پی بردن به جاذبه زمین نباید خود را از پشت بام به پائین انداخت بلکه میبایست تحقیق کرد . در مورد مواد مخدر هم همینطور . من به جای اینکه تحقیق کنم ، خودم مصرف کردم و تنها در مورد لذتهای اولیه مواد و زیبائیهای ابتدای مصرف ، به من اطلاعات داده شد و هیچ کس از انتهای نکبت بار برایم نگفته بود .   

نکات آموزنده سفر شما و بهترین دستاورد شما بعد از رهایی چه بود؟

نکات آموزنده بسیار است اما برای من مهمترین ها، شناخت ساعت و پیدا کردن نظم بود . من فردی بودم که اصلأ برای قرارهایم ارزش قائل نبودم اما در طول سفر اول من نظم را شناختم و به قولی ساعت را شناختم . و در مورد دستاورد : من کسی بودم که همیشه صبح با ناراحتی بیدار میشدم اما مدتهاست که صبح با خوشحالی بیدار و از دیدن طلوع خورشید لذت فراوان میبرم.

نقش همسفر در درمان شما چه بود؟

همانگونه که در کنگره گفته میشود همسفر بال پرواز مسافر است . من در ابتدای سفر خیلی جدی نبودم و تشویقهای همسفرم باعث شد من تمام جلسات را شرکت کنم و همیشه میگفت تو میتونی واین نقش پررنگ و تشویق های همسفرم باعث شد الان در جایگاه کمک راهنمایی باشم.

چرا می خواستید جایگاه مرزبانی را تجربه کنید؟

یکی از خدمتهای آموزنده و مدیریتی در کنگره ، مرزبانی است .مرزبانی هم سخت است ، هم سهل . همانگونه که آقای مهندس در اول مرزبانی به ما فرمودند : مرزبان کسی است که باید با پای برهنه بر روی آتش برود ، اما اگر سالم به مقصد برسد ، با روز اول فرق های بسیار دارد و آموزش هایی را میبیند که در هیچ خدمتی نمیبیند . در مرزبانی یاد میگیریم چگونه بر افراد مدیریت کنیم نه تحکم . که بین این دو خیلی فرق است .  

خدمت را در کنگره چگونه میبینید و آیا خدمت برای شما نکات آموزنده داشته است؟

بله 100% داشته . در تمام خدمت های کنگره آموزشی نهفته است به طور مثال در خدمت مرزبانی شخص آداب معاشرت را یادمیگیرد . شخص مصرف کننده به مرور زمان یک فرد منزوی و گوشه گیر میشود و از جامعه دور میشود و در کنگره یاد میگیرد چگونه در جمع باشد و با افراد ارتباط برقرار کند .

آیا تجربه مرزبانی برمسائل کاری و خانوادگی شما تاثیر داشته ؟به چه نحوی؟

در اوایل مرزبانی یه مقدار زمان برای برقرار کردن عدالت بین کنگره و کار و خانواده کم میآید اما به نظر من این هم قسمتی از درمان است که شخص آموزش میگیرد تا چگونه به همه کارها برسد و باز هم وقت اضافه داشته باشد .

آیا تجربه مرزبانی باعث شد که انگیزه شما برای کمک راهنما شدن بیشتر بشود؟

کمک راهنمایی هم یکی از جایگاههای خدمتی است و من خوشحالم که قبل از کمک راهنما شدن ، مرزبان بودم زیرا به نظر من زمانی یک شخص در کنگره همه جایگاهها را دیده باشد بهتر میتواند خدمت کند . من در زمان مرزبانی از نزدیک شاهد فعالیتهای راهنمایان بودم که مثلا چگونه یک شخص تازه وارد که با یک دنیا  ، پوچی وارد میشود و با راهنمایی کمک راهنماها از این مسیر سخت به سلامت عبور میکند و امیدوارم بتوانم از این تجارب به بهترین شکل استفاده کنم 

اگر کمک راهنما نمی شدید آیا حاضر بودید باز هم برای مرزبانی کاندید شوید؟

در خصوص این سوال باید بگم ، با توجه به اینکه من در اواسط مرزبانی ، کمک راهنمایی قبول شدم به کاندید شدن مجدد فکر نکردم اما اعتقاد دارم باید همیشه در حال انجام خدمتی در کنگره باشم .

آیا به تصویر سازی در زندگی اعتقادی دارید؟

بله 100% اعتقاد دارم . من در سفر اول همیشه به راهنما شدن فکر میکردم و امیدوارم همانگونه که دست من را گرفتند و از این دیوار بلند اعتیاد عبورم دادند من هم بتوانم به افراد کمک کنم . زمانیکه شخص تصویر سازی میکند ، انرژی بسیار بالایی برای انجام آن کار در شخص بوجود می آید .

تصویر شما از کنگره 60 چیست؟

کنگره 60 یک دانشگاه یا آکادمی یا محل انسان سازی می باشد و چگونه زندگی کردن را به افراد می آموزد .

و حرف آخر:

من از آقای مهندس دژاکام و خانواده محترمشون و آقای اشکذری و راهنمای خوبم آقای باقری ، که برای رسیدن من به این جایگاه کمکم کردن خیلی تشکر میکنم و آرزو دارم تا زمانیکه هستم بتوانم در کنگره خدمت کنم .

گزارشگر : محمدرضا اژدری

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .