English Version
English

وسوسه نفس اماره؛ گفتگو با مسافر امید

وسوسه نفس اماره؛ گفتگو با مسافر امید
  • با سلام، لطفاً خودتان را معرفی کنید.

سلام، امید هستم یک مسافر. آخرین آنتی ایکس مصرفی شیره و تریاک، مدت 8 سال تخریب داشتم، 15 ماه با روش DST و داروی OT و راهنمایی جناب آقای بیات سفر کردم والان حدود 11 ماه است که آزاد و رها هستم.
 

  • از دوران تاریکی مصرف مواد برایمان بگوئید.

مصرف مواد برای من از دوران نوجوانی آغاز شد. میزان تخریب‌های من مطابق با سن و سالم نبود و خیلی زود در سراشیبی افتادم. در آن دوران برای رهایی خیلی جاها رفتم از کمپ، مراجعه به دکتر اعصاب و روان تا پاسگاه و طرد شدن از خانواده. از نظر جسمی با وزن 45 کیلو حتی قادر به راه رفتن نبودم و به شکلی کارتن‌خواب خانه شده بودم و خیلی عذاب می‌کشیدم.
 

  • چه شد که به کنگره 60 راه پیدا کردید؟

بنده تمام راه‌های ترک را امتحان کرده بودم تا اینکه توسط مادرم وجود مکانی به نام کنگره 60 به من معرفی شد که در ابتدا برادرم و سپس خودم وارد کنگره شدیم. برادرم چون زودتر آمده بود برای من الگوی خوبی بود تا من هم تشویق شوم و وارد کنگره شوم.

http://up60.ir/images/429DSC07409.jpg

 

  • از حال و هوای روزهای اول ورودتان به کنگره 60 بگوئید.

روزهای اول به خاطر شرایط وخیم جسمی و روحی نمی‌توانستم حتی ارتباط مناسبی با افراد برقرار کنم ولی کنگره به من پیامی داد که تو می‌توانی مانند یک انسان معمولی بدون وابستگی به مواد زندگی کنی که این پیام یک نقطه نورانی در ذهن من ایجاد کرد و با الگو گرفتن از روابط صمیمانه مسافرین دیگر آرام‌آرام روابط فردی و جهان‌بینی‌ام اصلاح شد.
 

  • با توجه به اینکه شما سفر اول را طی نموده‌اید، مشخصات یک مسافر خوب از نظر شما چیست؟

حضور در جلسات و لژیون‌ها به صورتی که نیم ساعت قبل از شروع جلسات در محل شعبه حضور داشته باشد، مطالعه نشریات، مشارکت در کلیه جلسات همراه با مطالعه، رعایت قوانین و حرمت‌ها که بسیار مهم و اساسی هستند چون ما به‌واسطه عدم رعایت قوانین و حرمت‌های یک زندگی سالم در مسیر ضد ارزش‌ها افتادیم و برای رسیدن به رهایی بایست حتماً به این قوانین و حرمت‌ها توجه خاص داشته باشیم.
 

  • به نظر شما برای غلبه بر نفس و حقه‌های آن در مسیر سفر چه باید کرد؟

نفس اماره همواره در تلاش برای خارج کردن انسان از صراط مستقیم است چون ظاهر کارها را فریبنده جلوه می‌دهد. در مسیر سفر ما هزاران موانع بر سر راه ما قرار می‌گیرد که نفس اماره در آن مواقع است که انسان را وسوسه می‌کند که بایست به‌واسطه کسب آموزش و دانایی، ارتباط با سفر دومی‌ها و شرکت فعالانه در جلسات آن توانایی و انرژی لازم برای غلبه بر حقه‌های نفس را کسب نمائیم.
 

  • با توجه به اینکه جنابعالی جایگاه‌های مختلفی از خدمت اعم از دبیری، نگهبانی و استادی را تجربه نموده‌اید، تأثیر آن بر حس شما چگونه بوده است؟

در کنگره رسیدن به حال خوش در مسیر سفر اول و دوم فاکتور مهمی است. درزمان مصرف به تعبیر اشتباه حال خوش از مصرف مواد به وجود می‌آمد آن‌هم شاید در ابتدا ولی در کنگره حال خوش من از راه خدمت کردن به دست می‌آید. خدمت کردن هم فرقی نمی‌کند در چه سطحی و عنوانی باشد. خدمت کردن به من مسئولیت‌پذیری یاد داد هم در کنگره هم در جامعه. از طرفی باید خدمت کردن با قصد و نیت خیر و از روی عشق و محبت و بدون منت و چشم‌داشت صورت گیرد که در غیر این صورت تخریب ایجاد می‌کند.
 

  • زمانی برای پایان سفر خود تصور می‌کنید؟

خارج از بحث کنگره، انسان بایست در مسیر زندگی همواره در حال آموزش و یادگیری باشد تا بتواند درست زندگی کند. وقتی من از آن حال خراب و فلاکت‌بار که حتی خانواده حاضر به پذیرش من نبود به این مرحله و این حال خوش رسیده‌ام به تعبیری مدیون کنگره و آموزش‌های آن هستم. دیگران کاشتند ما خوردیم ما می‌کاریم دیگران بخورند.
 

  • نقش ورزش در رهایی شما چگونه بوده است؟

من در زمان مصرف اصلاً نمی‌دانستم ورزش چیست و فواید آن را نمی‌دانستم و در کنگره متوجه کارکرد آن شدم در سفر اول همزمان با مصرف داروی OT، برای بازسازی ساختارهای جسم و خصوصاً در سفر دوم به عنوان جایگزین مناسب، ورزش کمک زیادی به مسافر می‌کند.

لطفاً نظرتان را راجع به کلمات زیر در یک عبارت کوتاه بیان نمایید.
اعتیاد: زندگی آشفته
مسافر: حال خوش
مهندس دژاکام: پدر کنگره 60
لژیون: جایی که آموزش‌ها را به‌صورت عملی کسب می‌کنم
وادی‌ها: راه و رسم زندگی سالم
شعبه اهواز: خیلی خوب

با تشکر از آقا امید عزیز که در این مصاحبه شرکت نمودند.

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .