English Version
English

قانون زندگی

 قانون زندگی

چه چیز ما را خوشحال می‌کند؟ چرا ما آرزوهای دور و دراز داریم؟ چرا ما آدم‌ها از آنچه داریم راضی نیستیم؟ چرا همه گمشده‌ای داریم و دنبال آن هستیم؟ این گمشده چیست و آن را کجا پیدا کنیم؟

این‌ها سؤالاتی است که همیشه ذهن ما را درگیر می‌کنند و با خواندن کتاب زیبای حال خوش به جواب می‌رسیم.

همه ما آدم‌ها تمام سعی و تلاش خود را برای رسیدن به آرزوهایمان می‌کنیم اما وقتی به آن می‌رسیم مانند توپی به آن پا می‌زنیم و دوباره دنبالش می‌دویم. از داشته‌هایمان راضی نیستیم و می‌خواهیم آن را تغییر دهیم به هر قیمت سنگینی که باشد. ما به این فکر نمی‌کنیم که آنچه امروز درو می‌کنیم در گذشته آن را با دست‌های خودمان کاشته‌ایم و آبیاری کرده‌ایم. اگر امروز اعتیاد داریم اگر تنهاییم، اگر آرامش نداریم، اگر مضطرب و نگرانیم همه را خودمان در گذشته کاشته‌ایم و امروز درو می‌کنیم، درست است که این یک حقیقت تلخ است اما باید بپذیریم، چقدر خوب است امروز صبر، صداقت، درستی، عشق و محبت بکاریم، چقدر خوب است با تغییر شیوه زندگی خودمان این ظرفیت را در خودمان به وجود بیاوریم و خصوصیات ناپسند را به مرور زمان تبدیل به خصوصیات زیبا کنیم.

آنچه که ما به دنبال آن هستیم، چیست؟ آنچه ما در طول زندگی از کودکی تا به حال همه تلاش خود را برای رسیدن به آن انجام داده‌ایم حال خوش است. در گذشته از چیزی لذت می‌بردیم و حال خوش به ما دست می‌داد اما الآن چیز دیگری، زمانی حال خوش دوام دارد که کارهای ضد ارزش انجام ندهیم، حال خوشی که از غیبت کردن، دروغ گفتن و غیره به وجود آید تنها به ما انرژی منفی و حال خرابی می‌دهد. برای داشتن حال خوش باید از ضد ارزش‌ها دوری کنیم و به ارزش‌ها رو بیاوریم که کاری سخت و دشوار است. چون مقابله با نیروهای منفی کار سختی است چون همیشه ضد ارزش‌ها خود را در لباس زیبا پنهان می‌کنند. در این کتاب از راز خلقت و یا هدف خلقت گفته شده است.

بزرگ‌ترین نعمتی که خداوند به ما عنایت فرموده زندگی کردن است که دارای قانون و حساب و کتاب است و بدون این قوانین زندگی کردن انسان را به نابودی می‌کشاند.

ما باید شاکر نعمت‌های الهی باشیم نباید با فکر کردن به گذشته و خواب و خیال آینده با ترس و اضطراب از آینده زندگی حال خود را خراب کنیم باید در لحظه زندگی کنیم. لحظه‌های سخت و دشوار و لحظه‌های آرامش، مشکلات زندگی همیشه برای من، برای تو و برای همه هست و مختص دیگران نیست، بدانیم که هر مشکلی داریم خودمان مسبب آنیم و تنها خودمان می‌توانیم به خودمان کمک کنیم. چقدر خوب است قدر داشته‌هایمان را بدانیم و به داشته‌های دیگران چشم ندوزیم و حسادت نکنیم. شاکر نعمت‌های خداوند باشیم، نعمت‌هایی که به شمارش نمی‌آیند و همه معجزه‌های خداوند هستند.

چقدر خوب است در حال زندگی کنیم و نگران از دست دادن پول، قدرت، زیبایی و غیره نباشیم، چقدر خوب است مسئولیت خطاهایمان را بپذیریم و بار گناهانمان را بر زمین بگذاریم و با امیدواری، عشق به دیگران، با آگاهی و آموزش و راضی بودن به داشته‌هایمان زندگی کنیم و حال خوش را تجربه کنیم.

همسفر فاطمه

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .