English Version
English

آشتی با خانواده؛ گفت و گو با کمک راهنما فرشته رمزی

 آشتی با خانواده؛ گفت و گو با کمک راهنما فرشته رمزی
  • لطفاً خودتان را معرفی کنید.

من فرشته هستم، همسفر حمید. مصرف مسافر من، تریاک بود و ایشان با روش DST و با داروی اوپیوم و به مدت یک سال و یازده ماه سفر کرد و در حال حاضر مدت شش سال و پنج ماه است که آزاد و رهاست.
 

  • در شرایط فعلی، حس خودتان را نسبت به مسافرتان بیان بفرمایید.

حقیقتاً، حس من نسبت به ایشان، همان وادی چهاردهم و محبت واقعی است. من از ایشان به‌عنوان مرد زندگی‌ام راضی هستم و از این بابت خدا را شکر می‌کنم.

 

  • از نظر شما وظیفه‌ی یک مرد به‌عنوان یک همسر و یک پدر در خانواده چیست؟

به اعتقاد من، یک مرد باید از نظر احساسی به همسر خود نزدیک باشد و همین عامل، باعث درک متقابل می‌شود. زن و مرد، ارکان اصلی یک خانواده هستند و باید مکمل هم باشند. این ذهنیت که زن تنها وظیفه‌ی پخت و پز و شست و شو و سایر موارد را دارد، کاملاً اشتباه است. مرد باید توانایی رؤیت درون و احوالات همسر خود را داشته باشد. زن باید احساس کند که وجودش برای همسر خود، اهمیت دارد. یک مرد برای فرزندان خود نیز می‌بایست ارزش ویژه‌ای قائل باشد. توجه به حالات و خصوصیات، رسیدگی به درس و تحصیل، ارتباط برقرار کردن با فرزندان از جمله وظایف یک پدر خانواده است. چنانچه این ارتباطات به نحوی صحیح شکل گیرد، امکان جذب فرزندان در محیط بیرون از خانه، توسط دوستان ناباب به حداقل می‌رسد. مردی که ازدواج می‌کند و مسئولیت یک زندگی را می‌پذیرد باید از اوضاع و احوال خانه خود مطلع باشد و احاطه‌ی کامل داشته باشد.
 

  • آیا مسافر شما قبل از ورود به کنگره 60، واجد ویژگی‌هایی که شما بیان فرمودید، بودند؟

در هنگام مصرف مواد مخدر، ایشان به هیچ عنوان، نقش مؤثری در خانواده ایفا نمی‌کرد. در زمان اعتیاد، کانون خانواده به‌شدت متزلزل است، همه چیز به هم ریخته است و هیچ چیز در جای خود قرار ندارد و خانواده ما هم تحت تأثیر این شرایط قرار داشت.
 

  • پس از درمان، وضعیت خانواده چگونه است؟

خدا را شکر تغییرات زیادی ایجاد شده و آرامش به خانواده‌ی ما بازگشته است.
 

  • چه عاملی باعث ایجاد این تغییرات شده است؟

عامل اصلی این تغییرات، درمان اعتیاد و آموزش‌های جهان‌بینی است. به مرور با فراگیری آموزش‌ها و کاربردی کردن آن‌ها، نوع نگرش تغییر می‌کند. اجرایی کردن آموزش‌های کنگره 60 باعث ثبات می‌شود و بازتابش آن نیز به خانواده برمی‌گردد.
 

  • تأثیر آموزش‌های کنگره 60 بر فرزندان شما چگونه بوده است؟ آیا در ارتباطات خارج از خانه و خانواده، تأثیری داشته است؟

کنگره 60 در بالا بردن سطح آگاهی یک خانواده، نقش بسیار مهمی دارد، همچنان که برای خانواده‌ی ما این تأثیر، بسیار عمیق بوده است. فرزندان من، شناخت مفید و مؤثری نسبت به مواد مخدر پیدا کرده‌اند. آن‌ها اثرات منفی اعتیاد را در پدر خود دیده‌اند و از طرفی با صحبت‌هایی که ما در منزل می‌کنیم و آموزش‌ها را ناخودآگاه به آن‌ها منتقل می‌سازیم، با تخریب‌های اعتیاد آشنایی پیدا کرده‌اند. پسر بیست و یک ساله‌ی من موادی مثل شیشه و کراک را کاملاً می‌شناسد و حتی اگر از طرف دوستانش به او پیشنهاد مصرف شود، نمی‌پذیرد چون به تخریب‌های وحشتناک آن آگاه است و این ناشی از آموزش‌های کنگره 60 است.
 

  • لطفاً نظر خودتان را در رابطه با جایگاه کمک راهنمایی بیان بفرمایید.

در این جایگاه بود که من به مسیر خودشناسی سوق پیدا کردم. کمک راهنمایی باعث شده است که من به ارزش جایگاه‌ها پی ببرم و سعی کنم تا قدرت تفکر خود را تقویت کنم.
 

  • در پایان اگر صحبتی دارید، بفرمایید.

من برای همه‌ی همسفرانی که مدت‌هاست در کنگره 60 حضور دارند و هنوز مسافر آن‌ها به درمان نرسیده است، آرزوی موفقیت و تجربه‌ی لحظه‌ی رهایی دارم. امیدوارم که معجزه درمان و رهایی در زندگی آن‌ها نیز رخ بدهد.
منبع : وبلاگ همسفران شادآباد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .