English Version
English

کارگاه آموزشی جهان‌‌بینی چهارشنبه؛ وادی دوم و تأثیر آن روی من

کارگاه آموزشی جهان‌‌بینی چهارشنبه؛ وادی دوم و تأثیر آن روی من

سومین جلسه از دوره پنجاه و یکم سری کارگاه‌های آموزشی جهان‌بینی کنگره 60 ویژه مسافران و همسفران سفر دوم با دستور جلسه وادی دوم و تأثیر آن روی من با استادی و نگهبانی آقای مهندس دژاکام و دبیری خانم مونا روز چهارشنبه مورخ 1393/07/23 رأس ساعت 15:25 آغاز بکار نمود.

 

 

سخنان استاد:

آزمون ارزیابی کمک راهنماها به آنان یادآوری می‌کند که اگر علاقه دارند در جایگاه کمک راهنمایی باشند، شال نارنجی خود را حفظ نمایند و خدمت کنند، باید بکوشند، همیشه آماده باشند، مطالعه داشته باشند و به‌روز باشند.

شور و هیجان زیادی بین کمک راهنماها ایجادشده که بسیار سازنده و خوب خواهد بود و بعد از آزمون حلاوت و شیرینی آن را کاملاً حس خواهند نمود.

ما باید از همیشه هماهنگ‌تر باشیم. البته در کنگره حدود 95% کمک راهنماها در حد عالی هستند و قدرتمند، کار می‌کنند و فقط شاید 5% آنان باشند که شامل مرور زمان و مسائل دیگر شده باشند که البته با این آزمون دوباره قوی خواهند شد و به حد عالی خواهند رسد و به‌روز می‌شوند.

کمک راهنماها باید شاگردان خوبی پرورش دهند و ما در این مورد با دو جنبه‌ی کیفیت و کمیت سروکار داریم و باید به هردوی آن‌ها اهمیت بدهیم. تعداد رهایی‌ها اهمیت دارد ولی اینکه چند نفر از آنان کنگره‌ای رفتار می‌کنند هم اهمیت زیادی دارد. اگر حالشان خراب است برای این است که از متون کنگره استفاده کافی نمی‌برند و به کار نمی‌بندند.

رهایی باید همراه باکیفیت بالایی شکل گیرد. اگر درمان در حد اعلاء شکل نگیرد، کنگره بقایی نخواهد داشت و آسایش و امنیت نخواهیم داشت.

نکته بعدی این است که شعب تازه تأسیس باید خشت‌های اولیه را باقدرت، درست و مستحکم بنا کنند. باید از سطح قوی آموزشی برخوردار باشند و تمامی کارها در حد استاندارد انجام گیرد.

گفتم که ادب مهم‌ترین و اولین مورد آموزشی در کنگره 60 می‌باشد و این ادب باید از رده‌های بالا رعایت شود تا رده‌های پائین تر آموزش بگیرند.

 

 

از شخص من (نگهبان کنگره 60) گرفته تا دیدبانان، ایجنتها و مرزبانان، باید ادب را رعایت کنند.

ادب یعنی مردم‌داری، با مردم به‌خوبی و با زبان خوش‌صحبت کردن.

مطلب بعدی رعایت کردن نظم است و نظم از مهم‌ترین موارد است.  برخی شعب که هنوز به‌خوبی پا نگرفته‌اند مانند شعبه چالوس، شعبه بوشهر، شعبه آبادان، باید از همین ابتدا ستون‌هایشان را محکم بنا کنند؛ بیشترین و قوی‌ترین نیرویتان را روز  آموزش بگذارید. به‌گونه‌ای که اگر امروز سی دی جدیدی در تهران منتشر می‌شود تا آخر هفته در اختیار اعضاء شعبتان باشد.

رهجو ها باید آموزش بگیرد تا حرمت کنگره و راهنمایش را حفظ نماید. در کنگره 60 راهنمای بد نداریم ولی بدانید که ضعیف‌ترین راهنماها هم از بهترین جایگاه

در کنگره 60، برخوردار هستند و قابل‌احترام‌اند؛ چون زحمت‌کشیده‌اند تا به این  جایگاه رسیده‌اند و حداقل چند نفر را به رهایی رسانده‌اند. ولی یک راهنما خودش باید

دائماً در حال تقویت خود باشد و به‌روز باشد. راهنماها باید شاگردان را برای کنگره 60 پرورش دهند؛ شاگردان را برای خودتان پرورش  ندهید. به‌تمامی شاگردانتان با یک‌چشم نگاه کنید.

 

 

نکته بعدی اینکه روز جمعه و در مسابقه فوتبال درگیری کوچکی اتفاق افتاد و این هنر  ایجنت و پیشکسوتان است که تشخیص دهند اگر مسافری حالش خوب نیست، از بروز درگیری جلوگیری نمایند. فوتبال کنگره 60، فوتبال گلادیاتوری نیست. اگر دیده شود که در  بازی فوتبال، ورزشکاران کنگره، همدیگر را مصدوم می‌کنند و خشن بازی می‌کنند، رشته ورزشی فوتبال را تعطیل خواهم نمود.

ورزش فاکتوری است که باید به ما و درمان ما کمک کند. انصاف، عدالت، معرفت و  جوانمردی را باید در همه‌جا و همه زمان رعایت کنیم.

نکته آخر اینکه در تعویض ایجنت ها و انتخابات ایجنتی، کنگره را حمایت کنید. به‌طوری‌که هر 15 ماه ایجنت هر شعبه عوض شود. برای این جایگاه کاندید شوید و خدمت کنید. در برخی از شعب برای ایجنتی هیچ‌کس کاندید نمی‌شود به این نیت که ایجنت شعبه  تغییر نکند؛ ما هم از شعبه‌ای دیگر برایشان ایجنت انتخاب می‌کنیم.

جایگاه ایجنتی هم مانند مرزبانی باید تعویض شود و ما باید دموکراسی را بیاموزیم و تمرین کنیم.

 

نگارنده: سید مهدی محمدی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .