English Version
English

سپاسگزاری؛ دلنوشته یک مسافر

سپاسگزاری؛ دلنوشته یک مسافر

کامل سرّ محبت ببین نه نقص و گناه            که هر که بی‌هنر باشد نظر به عیب کند

اگر اوراق شوی هم‌ درس مایی                که علم ما در دفتر نباشد


خداوندا تنها تویی که از پنهان و آشکارا باخبری، تو میدانی که آنچه از ما اظهار می‌شود، از سر حسادت یا ایجاد رقابت و یا برای رسیدن به جایگاه سلطنت نیست، نبوده و نخواهد بود. برای این است که ارزش‌های تو را برپا داریم، و در سرزمین تو، که تو آفریدگار و خالق آنی‌، اجرا کنیم و خود را اصلاح کنیم. پس یاری‌مان کن، که از اراده توست که خواسته‌های ما انجام می‌پذیرد، و جامعه عمل می‌پوشد. پس توان داده، که از بنده‌های رنج‌کشیده و خون‌دل‌ خرده‌ات که از هیچ خدمتی و تلاشی به بنده‌های ستم‌کشیده‌ات دریغ و مضایقه نکرده‌اند و آن‌ها را آسوده‌خاطر ساخته‌اند تشکر کنیم. تا به واجبات تو عمل کرده باشیم، آن‌ فرمانده هان لایقی که در پیکارند با آن‌ ستمگران، که در تلاش‌اند که زمین پاک تو را به ظلم و جهل آلوده کنند. پس ما بر تو توکّل داریم و تنها چشم امید به یاری تو داریم که تو تنها شاهد و ناظر بر اعمال مایی و از دل و نیّت بنده‌هایت آگاهی‌. حمد و سپاس خداوند منّان که آرامش‌بخش جانان، هدایتگر بندگان، پناه درماندگان، دوستدار دل‌های راست‌گویان، معبود جهانیان و نهایت آرزوی عارفان است. شکر ثنای فراوان به درگاه خداوند باری‌تعالی که اراده خویش را بر اراده ما محقق گردانید پس به‌وسیلهٔ فطرت پاک پیام‌آوران گرامی‌اش آشنایمان ساخت و به‌سوی نور مطلق هدایتمان کرد. اما از سر لطف و رحمت بی‌کرانش به این همه بسنده نکرد و دستان خالی‌ ما را در دستان پر عطوفت سرداران سپاه خویش قرار داد و دل‌های محقر و تاریک ما را به نور ایمان و چراغ هدایت از آسمان روشنی بخشید.

راهنمایانی که طریق خواستن و حرکت نمودن را به ما آموختند که اگر لطف و زحمت آن‌ها نبود از نعمت‌های الهی و حقیقت و راه سعادت و کمال انسانیت به اطلاع و بی‌بهره می‌ماندیم خدایا تو را شکر از این همه نعمت، این همه لطف و این همه عنایت که نصیبمان کردی، خداوندا تنها تو را می‌ستاییم و تنها تو را ستایش می‌کنیم زیرا بدون خواست و نظر عنایت تو و حضور بنده‌های صالحی که تو بر ما گماردی تا حکم‌فرمایی کنند انجام چنین عمل عظیمی‌ از جانب ما ضعیفان مسیر نبود.

استاد عزیز: به عشق پاک خالق به مخلوقاتش سوگند که تو را از صمیم قلب دوستت داریم و همیشه اعمال و رفتارت، پندها و گفتارت سرلوحه و سرمشق ماست و از خداوند ناصر (یاری‌دهنده) می‌خواهیم که ما را یاری کند که رهجویان خلفی باشیم که هم شما و هم خود از ما راضی‌ و خشنود باشید. خداوند شما و خانواده محترمتان را در پناه خود حفظ کند و در کارهایی که به صلاح شماست یاری‌تان کند و از هرگونه گزند و آسیب به دور و در امتحانات سخت بندگی سربلند چون پیامبران باشید. در پایان از آنجا که این حقیر هنوز مسیر آموزش را به پایان نرسانده و خود را از هرگونه لغزش و خطا در امان نمی‌بیند لذا از شما طلب عفو و بخشش دارم پس باز هم لطفی‌ نما و عذر این حقیر را در ناتوانی‌ از سپاسگزاری شایسته پذیرا باش.

تقدیم با احترام مسافر ناصر

لژیون: آقای آبتین نورانی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .