English Version
English

دانش کنگره روشن و آشکار است

دانش کنگره روشن و آشکار است

نشریات کنگره 60، مجموعه بی‌بدیلی از دانش شناخت قوانین هستی، شناخت انسان و ماهیت آشکار و پنهان آن‌ها و همچنین شرح و بیان چگونگی راه‌یابی به روش اصولی انجام عمل، در جهت تغییر نگاه انسان‌ها و در ادامه، تغییر جایگاه آن‌هاست.

دانشی که بر بنیاد اصول و اساس حقیقت استوار و تفکر و تعقل ژرف انسانی در چهارچوب خرد جمعی و جهانی، مهر تائیدی بر محتوای حقیقی آن است.

انکار ناشدنی است که خلقتی همچون انسان به‌واسطه تفویض گوهر بی‌همتا و گران‌قدری چون اختیار از سوی نیروی برتر، می‌بایست در مسیر تکامل، صاحب ابزاری باشد که در ادامه او را در انتخاب‌ها، حل مشکلات، پاسخ به پرسش‌ها و در نهایت، رسیدن به درجه قابل‌اعتنای انسانی یاری دهد و صد البته این مفهوم، آنگاه در درجه اعلای خود بایسته می‌نماید که بر ما روشن باشد که انسان خلقی است که تکامل او در جمع و در پیوستگی و ارتباط با دیگر همنوعانش امکان‌پذیر و شدنی می‌نماید.

ماهیت قلم و آنچه مینگارد که بدون شک نگاشته‌هایش تجلی اندیشه‌های انسانی و آسمانی است، یکی از تکامل‌یافته‌ترین ابزار و شیوه‌هایی قرار گرفت تا بتواند ربط و پیوندهای تکامل جویانه در جهان مردمی را تکامل بخشد.

هرگاه پیام‌های قدرت مطلق و اندیشه‌های راستین به دست و توان قلم و صد البته به شیوه‌ای سالم و فهم پذیر، تحریر شود، آنگاه می‌توان جوانه زدن شکوفه‌های فهم و خرد انسانی را با انتقال محتوای حقیقی محبت به دیگر انسان‌ها نظاره گر بود.

دانش کنگره بر بستر مکتوبات و نشریات آن، شرح و بیان حقایقی است که شیوه گفتار و نوشتار آن، جهانی تازه و نوین را ترسیم می‌سازد که وجه اصلی تمایز آن با دیگر دانش‌های پیشین و هم عصر خویش است.

این معنی در کاربردی بودن دانش کنگره روشن و آشکار است. کاربردی بودن دانش کنگره نه فقط از آن روست که تحقق رسیدن به حقیقت را در انجام عمل می‌بیند، چرا که اگر از این منظر بنگریم، تمامی مکتوباتی که در طول تاریخ بشری تحریر و منتشرشده‌اند، همه و همه امر به پرداختن و عمل نمودن به پیام‌های ارزشی و اصول انسانی نموده‌اند اما به‌راستی با این حجم از مکتوبات و توصیه‌ها، چرا تغییر صفات در اکثر انسان‌ها به‌دشواری و کندی صورت می‌پذیرد و چرا مجموعه بشری در نابسامانی‌ها و بی‌تعادلی‌ها ره به ناکجاآباد می‌برد؟

از این رو کاربردی بودن دانش کنگره در ساختار هنجار این شیوه آموزش و در یک کلام مهیا نمودن بستر مناسب و ابزار مناسب، جهت تغییر و تبدیل‌های انسانی تعریف می‌شود.

چه‌بسا که در آموزه‌ها و نشریات کنگره، هرگز امر و تحکم نسبت به انجام عمل هم موجود نیست. بلکه این تفکر با دادن اطلاعات و آگاهی‌های لازم، تنها راه را می‌نمایاند و با محترم شمردن اختیار انسان‌ها آن‌ها را در انتخاب راه راستین آزاد و رها می‌گذارد. اینجاست که خرد انسانی در پذیرش حقیقت، دست از جدال با خویش برمی‌دارد و آرام‌آرام با تزکیه و پالایش به سمت و سوی جایگاه انسانی خویش رهسپار می‌گردد.

مجموعه گران‌مایه و ارجمند مکتوبات و نشریات کنگره، در قالب کتاب‌ها، مقالات، جزوات جهان‌بینی و پروتکل‌های فنی و تخصصی و... و همچنین بیش از 400 CD آموزشی که در نتیجه سال‌ها تحقیق و بررسی و کارگاه‌های ویژه آموزشی توسط مهندس حسین دژاکام تئوریسین و بنیان‌گذار جمعیت احیای انسانی کنگره 60 و آقای امین دژاکام دیده‌بان جهان‌بینی فراهم آمده است، ابزار و شیوه ارزشمندی است که راهنمای راه انسان‌های خواستار درمان و رهایی و تعادل، بوده و هست و خواهد بود.

با احترام مسافر محسن زهرایی

منبع : وبلاگ مسافر محسن زهرایی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .