English Version
English

از نشریات کنگره 60 چگونه استفاده می‌کنم

از نشریات کنگره 60 چگونه استفاده می‌کنم

از نشریات کنگره 60 چگونه استفاده می‌کنم
زمانی که پایه‌گذار و مؤسس کنگره 60 پس از 17 سال اعتیاد، در رمضان 1417 با الهام از ماه مبارک رمضان، اقدام به تثبیت مقدار مصرف خود نمودند و در ادامه، با کاهش پله‌ای و تدریجی مصرف (DST )، درمان تدریجی اعتیاد خود را آغاز نمودند، همزمان و همگام با این موضوعات اقدام به نوشتن و ثبت تجربیات لحظه‌ای و روزانه خود نمودند. هر اتفاقی که می‌افتاد و هر وضعیت و تغییری را که احساس می‌نمودند می‌نوشتند. شاید آن موقع خودشان هم نمی‌دانستند که چه حرکت عظیمی را آغاز کرده بودند.
مسئله‌ای که با جرئت تمام، آن را کشف صورت‌مسئله اعتیاد می‌دانیم و ابداع روش درمان تدریجی با کاهش پله‌ای و تدریجی مصرف با استفاده از تریاک به‌عنوان دارو.
 مطالبی را که آن روزها آقای مهندس دژاکام از حالات و تجربیات روزانه خود می‌نوشتند، می‌رفت تا در آینده برگ برگ کتابی را تشکیل دهند که الگویی کامل برای درمان اعتیاد حتی در سطح جهان باشد. کتاب عبور از منطقه 60 در جه زیر صفر که امروز به چاپ چهاردهم خود نزدیک می‌شود هزاران نسخه از آن تاکنون چاپ و توزیع شده است.
این کتاب یکی از مفیدترین و قوی‌ترین کتاب‌های حوزه اعتیاد و درمان می‌باشد که در بیانی بسیار ساده و قابل فهم برای تمام سطوح، مهم‌ترین و علمی‌ترین مسائل و گره‌های درمان اعتیاد را باز می‌کند، بسیاری از مصرف‌کنندگان مواد مخدر توانسته‌اند با استفاده از راهنمایی این کتاب که بر مبنای تجربیات عینی و مستند به رشته تحریر درآمده است، اعتیاد خود را درمان کرده و به رهایی برسند.
در حال حاضر کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر ضمن اینکه به چاپ چهاردهم خود رسیده است، به زبان انگلیسی نیز ترجمه شده و در وب‌سایت‌های مرجع ریکاوری اعتیاد از جمله وب‌سایت (چهره‌ها و صداهای ریکاوری) در دسترس همه انسان‌هایی قرار دارد که می‌خواهند برای رهایی از اعتیاد خود گام بردارند.
زمانی که کنگره 60 در شهریور 78 فعالیت خود را آغاز کرد و در ادامه، شمار زیادی از مصرف‌کنندگان مواد مخدر برای درمان اعتیاد خود، به کنگره 60 مراجعه نمودند، وجود منابعی که بتواند در کنار جلسات و کلاس‌های آموزشی، پاسخگوی سؤالات و نیازهای مراجعان باشد به شدت احساس می‌شد و تقاضای زیادی برای دریافت و استفاده از علم و دانش کنگره 60 در درمان اعتیاد وجود داشت. به همین دلیل مؤسس کنگره 60 و نویسنده کتاب عبور از منطقه 60 در جه زیر صفر تصمیم گرفتند با چاپ و توزیع این کتاب و در ادامه با نوشتن مقالات علمی دیگر از جمله صورت‌مسئله اعتیاد، روش‌های ترک و آنچه خانواده‌ها باید بدانند، سم‌زدایی یا سم نزدایی و اعتیاد، درمان و راهکارهای مناسب، پاسخگوی این نیازها باشند.
ضمن اینکه این مقالات در معتبرترین نشست‌های علمی و دانشگاهی در حوزه تحقیقات اعتیاد و درمان آن نیز ارائه شده است، تاکنون پاسخ گوی بسیاری از سؤالات مصرف‌کنندگان مواد مخدر، خانواده‌ها و سایر اقشار جامعه در خصوص موضوع اعتیاد و درمان آن بوده است.
با گسترش کمی و کیفی فعالیت‌های کنگره 60 و افزایش مراجعان، نشریات کنگره 60 نیز به آرامی شکل گرفت و امروز در واحدهای انتشاراتی کنگره 60 در تمامی نمایندگی‌ها، شاهد ارائه نشریاتی هستیم که راهنمای مصرف‌کنندگان مواد مخدر برای درمان اعتیاد می‌باشد.
در حال حاضر نشریات کنگره 60 عبارتند از:
کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر، کتاب عشق، مقالات علمی، صورت‌مسئله اعتیاد، روش‌های ترک و آنچه خانواده‌ها باید بدانند، مقاله علمی سم‌زدایی یا سم نزدایی، مقاله علمی (اعتیاد، درمان، راه‌کارهای مناسب)، جزوه جهان‌بینی 1، جزوه جهان‌بینی 2، وادی‌ها از شماره 1 تا شماره 14، مانیفست کنگره 60، راهنما و راهنمایی در کنگره 60 و سخنرانی‌های متعدد مهندس حسین دژاکام در خصوص موضوعات مختلف در حوزه اعتیاد و درمان آن‌که به صورت نوار کاست و یا CD ارائه می‌شود.
مصرف‌کنندگان مواد مخدر که خواهان رهایی از دام اعتیاد هستند با استفاده از نشریات فوق می‌توانند به‌طور کامل از چگونگی بیماری اعتیاد و نحوه درمان آن با استفاده از متد درمان تدریجی کنگره 60 (DST) آگاه شوند و حرکت خود را برای درمان اعتیاد، آغاز نمایند حتی اگر توان و شرایط حضور در جلسات کنگره 60 را نداشته باشند، بسیارند افرادی که از سراسر کشورمان اقدام به تهیه نشریات و بسته آموزشی کنگره 60 برای درمان اعتیاد خود نمودند و با کمک آن‌ها از دام اعتیاد رها شده‌اند. البته نقش راهنما نیز در این حرکت بسیار بسیار مؤثر است که در زمان خودش اشاره خواهیم کرد.
اگر می‌خواهیم به‌طور کامل اعتیاد را بشناسیم بایستی نشریات را مطالعه کنیم.

با تشکر
مسافر میثم جمالی
مهــــــــــــــرتان افزون

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .