English Version
English

جلسات جهانبینی

جلسات جهانبینی

یکمین جلسه از دوره پنجاه و یکم سری کارگاه‌های جهان‌بینی کنگره 60 ویژه مسافران و همسفران سفر دوم با دستور جلسه وادی اول و تأثیر آن روی من با استادی و نگهبانی آقای مهندس دژاکام و دبیری خانم مونا روز چهارشنبه مورخ 1393/7/2 رأس ساعت 15:45 دقیقه آغاز بکار نمود.

سخنان استاد:

همه‌ی ما انسان‌ها دوست داریم کاری انجام دهیم که حالمان خوش باشد. اگر به دنبال جمع‌کردن پول هستیم و یا به دنبال خرید ماشین آخرین‌مدل هستیم برای این است که فکر می‌کنیم با تنها می‌توانیم به حال خوش برسیم.

اگر ما مصرف‌کننده مواد مخدر شدیم هم برای این بود که فکر می‌کردیم با مصرف مواد می‌توانیم به حال خوش برسیم.

در حال حاضر هم اگر می‌خواهیم به حال خوش برسیم باید بدانیم که کسب حال خوش اصول و قوانینی دارد .اگر حال خوش می‌خواهید باید از یک سری قوانین تبعیت کنید.

قوانین کسب حال خوش ،همه مشخص و روشن هستند .این قوانین ،مواردی هستند که وقتی مطرح می‌شوند ،باید خرد جهانی بر آن‌ها شهادت و گواه بدهد. یعنی اینکه همه‌ی جهان دروغ گفتن را محکوم می‌کنند و یا غیبت کردن را خرد جهانی ، محکوم می‌کند و یا تجسس کردن در امورات دیگران.

ما تمام کارهایی که در کنگره انجام می‌دهیم برای این است که یک ساختاری را بنا کنیم که حالمان خوب و خوش باشد. اگر برای راهنماها و کمک راهنماها آزمون در نظر گرفتیم برای این است که می‌خواهیم کاری انجام دهیم که همه و همه حال خوش داشته باشند.

جمع‌کردن انسان‌ها و با انسان‌ها زندگی کردن ، یکسری قوانین بازی نیاز دارد .در همه‌جا باید از قوانین خاص آن پیروی کنیم.

سرزده وارد مشو میکده حمام نیست              حرمت پیر مغان بر همه‌کس واجب است

هرجایی قانونی دارد و هر چه به این قوانین بیشتر احترام بگذارید ، بهتر نتیجه می‌گیرید و به حال خوش می‌رسید  . اما اگر از قانون عدول کنیم ، حال خودتان خراب می‌شود. دروغ گفتن و غیبت کردن حال انسان را خراب می‌کند .

از طرفی ما نباید مشتری بعضی کارها باشیم مثلاً نباید مشتری غیبت کردن باشیم، و غیبت‌هایی که دیگران می‌کنند را بشنویم و تائید نماییم.

وادی اول و تفکر می‌گوید که ای انسان برای انجام هر کاری باید تفکر کنی. فرق عمده‌ی انسان با حیوان در همین تفکر کردن است.

 ما در تمام مراحل و قسمت‌های زندگی‌مان باید تفکر کنیم. یکی از هنرهایی که ما برای کسب حال خوش و تفکر کردن باید در نظر بگیریم این است که بتوانیم با انسان‌ها درست زندگی کنیم و به‌عبارت‌دیگر مردم‌دار باشیم. مردم‌دار بودن یکی از ویژگی‌های بسیار مهم انسان است.

باید به انسان‌ها احترام بگذارید تا به شما احترام بگذارند.

گاهی اوقات می‌خواهیم آدم‌ها را مجبور کنیم که به ما احترام بگذارند و هیچ‌گاه این‌گونه نخواهد شد و نتیجه نمی‌گیریم. بعضی می‌پرسند که چرا به من احترام نمی‌گذارند، در جوابشان باید گفت که باید در رفتار خودتان به دنبال جواب بگردید .

 این خود من هستم که تعیین می‌کنم ،دیگران چگونه با من برخورد کنند. هر فردی خودش و رفتارش تعیین می‌کند که دیگران با او چگونه رفتار کنند.

یک‌زمانی حتی یک سرباز معمولی هم به من گیر می‌داد و به خود اجازه می‌داد که حتی من را تفتیش کند .این خود من بودم که تعیین می‌کردم ، یک سرباز معمولی با من رفتار ناخوشایند داشته باشد ولی امروز با افراد بلندمرتبه جامعه نشست‌وبرخاست می‌کنم و باز هم رفتار من است که نوع رفتار دیگران را با من مشخص می‌کند.

یکی گفت که مردم به ریشم می‌خندند و در جوابش گفتند که حتماً ریشت خنده‌دار است ، که مردم به آن می‌خندند.

اگر راهنما با شایستگی تمام رفتار کند ، شاگردانش هم با او با احترام برخورد می‌کنند.

مرزبان و ایجنت هم همین‌طور است.

زندگی در کنار مردم ، علاوه بر اینکه یک تفکر است بلکه یک هنر  و صنعت است.

هر چه درخت بارش بیشتر باشد ، سرش پائین تر است و سربه‌زیرتر است.

انسان‌ها هم همین‌طورند و ما در کنگره در حال تلاش و کوشش هستیم که همگی با کمک هم حال خوش کسب کنیم.

یک راهنما به کنگره نمی‌آید که خدمت کند بلکه اول برای کسب حال خوش است که به دیگران خدمت می‌کند. جایگاه‌های دیگر هم همین‌طور است.

ساختار مرزبانی یکی از ارزشمندترین ساختارهای کنگره 60 است. اگر کسی با مرزبان‌ها یکه بدو کند خود و حال خودش را خراب کرده است.

در بعضی از شعب مانند آکادمی ، مرزبان‌ها ساعت 5 صبح الی 10 ،11 شب در شعبه مشغول خدمت هستند .ولی مرزبان‌ها به‌تنهایی نمی‌توانند کنگره و شعب را اداره نمایند و نیاز به یک بزرگ‌تر دارند. ما الآن شدیداً نیاز به ایجنت در شعب مختلف داریم.

در ضمن تمامی اتفاقات و تصمیم‌گیری‌ها در جلسه روز چهارشنبه اعلام می‌شود و برای اینکه تمامی شعب از این تصمیمات باخبر شوند ، خواستیم که یا ایجنت و یا یکی از مرزبانان در جلسه حاضر باشد. نکته مهم این است که ما راه درمان قطعی اعتیاد را آموخته‌ایم و خودمان این مهم را انجام داده‌ایم و باید این روش و متد را به دیگران هم آموزش بدهیم و اگر می‌خواهیم این انتقال دانش و آگاهی صورت بگیرد باید آرامش و صلح و صفا در بین ما برقرار باشد.

ازدیاد شعب کنگره ، کار خیلی مهمی است که بر عهده‌ی همه‌ی ما می‌باشد و اگر خشت اول یک شعبه کج گذاشته شود ، درست کردنش کار خیلی دشواری است. مثلاً اگر در یک شعبه ، ایجنت بخواهد باسلیقه‌ی خودش در طی مدت 7،8 سال ،شعبه را اداره کند، آن شعبه رو به نابودی خواهد رفت.

هر ایجنت دو دوره می‌تواند در جایگاهش خدمت کند و در دوره‌های بعدی باید به شعبه دیگری منتقل شود.

به کمک راهنماهای جدید هم گفتیم که فقط 36 ماه می‌توانند رهجوی جدید بگیرند و تا 4 سال می‌توانند لژیون داشته باشند. کمک راهنمایی هم مانند ایجنتی و مرزبانی ،یک دوره زمانی دارد . شاید در آینده بتوانیم برای جایگاه دیدبانی هم این‌چنین رفتار نماییم.

باید همه‌چیز در کنگره 60 در حال چرخش و جریان باشد. برای برخی از راهنمایان قدیمی هم تصمیم گرفته‌ایم که از شعبه‌ای به شعبه دیگر منتقل شوند. البته بعد از آزمون کمک راهنماها و راهنماها ،مشخص می‌شود که چه مدت می‌توانند لژیون داشته باشند.

ازدیاد شعب در دست خود بچه‌های کنگره 60 می‌باشد و هیچ شعبه‌ای را بنده اضافه نکرده‌ام .

شعبی که پایه‌های محکمی داشته‌اند ،توانستند شعب اضافه کنند؛ شعب باید بر پایه و اصول کنگره بنا و اداره شود. ازنظر دانش باید خیلی مستحکم باشد و اگر دانش بالایی داشته باشند می‌توانند راندمان خوب و تولید بالا  داشته باشند. اصفهان با کمک ایجنت محترم آقای حکیمی توانسته‌اند شعب زیادی را راه‌اندازی کنند. شعبه رباط‌کریم هم باید به فکر اضافه کردن شعبه باشند ؛ شعبه شادآباد هم همین‌طور باید عمل کند.

و ما هم باید شخصیت راهنماها را همیشه حفظ نماییم.

تمامی مطالبی که برایتان گفتم ،به وادی اول و تفکر مربوط می‌شود. من خودم تمام مشکلات را با تفکر سعی کردم که حل نمایم. اگر از من بپرسند که کدام وادی بیشتر توانست یاری‌ام دهد و کمک کند ،در جواب خواهم گفت که وادی اول و تفکر.

با تفکر انسان می‌تواند پیچیده‌ترین مشکلات را حل نماید.

 برای حل برخی از مسائل ، حدود سی سال است که در حال تفکر هستم. سی سال است که در مورد شناخت نفس در حال تفکر هستم ؛ در مورد روح و انسان در حال تفکر چندین ساله هستم. در مورد شناخت جن و شیطان هم در حال تفکر چند دهه‌ای هستم.

شما اگر تفکر کنید ، حتماً راه‌حل مشکلات را خواهید یافت. خداوند طوری سیستم دنیا را طراحی کرده است که انسان با تفکر می‌تواند تمامی مشکلاتش را حل نماید. اگر راه‌حل را پیدا نکردید، حتماً کم تفکر کرده‌اید.

معلمان و استادانم به من آموختند که باید گنج درونم را بیابم که اگر گنج درونم را بیابم، همه‌چیز خواهم داشت .همه‌ی ما گنج درونی داریم و اگر آن را بیابیم ،همه‌چیز خواهیم داشت.

و یافتن گنج درونی ،جز با تفکر هیچ راهی ندارد. زندگیِ باحال خوش قیمت دارد و مجانی نیست، صراط مستقیم قیمت دارد و مجانی نیست. در آن شعبده ایست که در آتش وارد شوید و به گلزار تبدیل شود و به گلزار وارد شوید و به آتش تبدیل گردد و این قانون آزمایش الهی انسان‌هاست .

و تا زمانی که گذشت نکنی , به چیز بهتری نخواهی رسید و تا زمانی که از خود نگذری به خود نخواهی رسید.

سیستم الهی این است ؛ تا زمانی که چیزی را بخواهی به شما نمی‌دهند و اگر از آن گذشتی ، به آن خواهی رسید.

انقدر مشکل بر سر راحتان می‌ریزند و اگر تک‌تک آن‌ها را حل نکنید ،دوباره بر سر راهتان قرار می‌گیرد. اگر خودتان با تفکر خودتان مشکلات را حل نکنید ،دوباره همان مشکلات سد راحتان خواهند شد.

اگر زمین خوردید و خودتان از زمین بلند شدید، دیگر زمین نمی‌خورید.

اگر عمداً کاری کنید که دیگران دوستتان داشته باشند ،هیچ‌کس دوستتان نخواهد داشت. شما دیگران را دوست داشته باشید ،بدون اینکه بخواهید آن‌ها دوستتان داشته باشند؛ آنگاه ورق برمی‌گردد و همه شما را دوست خواهند داشت.

برای رسیدن به حال خوش تفکر و نقشه‌ی راه لازم است و اینکه بدانیم داشتن حال خوش ، هزینه دارد .بودن در صراط مستقیم و کسب حال خوش آسان نیست.

منبع : کنگره 60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .