English Version
English

گزارش لژیون ویلیام وایت (درمان اعتیاد به مصرف سیگار با متد DST)

گزارش لژیون ویلیام وایت (درمان اعتیاد به مصرف سیگار با متد DST)

به نام خداوند جان و خرد

پنجمین جلسه از دور ششم لژیون ویلیام ال وایت (درمان اعتیاد به مصرف سیگار با متد DST) با نگهبانی آقای علی خدامی ، استادی مهندس و دبیری آقای مجتبی رسولی در تاریخ 93/6/7 دستور جلسه مرزبان و ایجنت و تولد اولین سال رهایی از سیگار مسافر محمد علیرضایی راس ساعت 7:30 در محل پارک طالقانی مقر ورزشی کنگره 60 تشکیل گردید.

آقای خدامی :

اتفاق بسیار مهمی که در کنگره60 افتاد تشکیل ساختار مرزبانی و دادن مسئولیت اداره شعبه به این افراد بود ، اگر درست نگاه کنیم ساختاری مثل لژیون منحصربه‌فرد بوده و در هیچ جای دنیا نظیر آن دیده نمی‌شود ، در سیستم مرزبانی هم به این صورت است که سیستم مرزبانی منحصربه‌فرد بوده و در آذرماه سال 81 اولین گروه مرزبانی کار خود را آغاز نمود ، سیستم مرزبانی یک تحول بنیادی در سیستم کنگره بود و اداره شعب و راندمان بسیار بالاتر رفته و تغییرات بسیار بهتر و بیشتر شد ، تا اینکه تعداد شعب از تعداد دیده‌بان‌ها بیشتر شد و نگهبان کنگره60 پیشنهاد ایجنت را دادند.

ایجنت یک کلمه انگلیسی بوده و معانی مختلف از جمله ، مامور ، نماینده و ناظر را دارد ، در واقع ایجنت نماینده شورا در یک نمایندگی و نماینده آن شعبه در مرکز می باشد ، ایجنت هم طرحی بسیار عالی بود که امروز شاهد پیشرفت شعب و اداره آن می‌باشیم ، همه شعب دارای ایجنت بوده و در واقع راهنمای مرزبان‌ها می باشد ، ایجنت بسیار خوب کارش را انجام می‌دهد و در کنار مرزبانی به اداره شعب می‌پردازند.

این دستور جلسه به این دلیل جزو دستور جلسات سالیانه کنگره60 قرارگرفته که ما باید بدانیم وظایف مرزبان و حدود اختیاراتش چیست ، باید وظایف ایجنت را بشناسیم و بدانیم در چه جایگاهی قرار دارد ، در این صورت است که متوجه می‌شویم ایجنت کارش را درست انجام می‌دهد یا نه ، مرزبان کارش را درست انجام می‌دهد یا نه ؟ من اگر شرح وظایف مرزبانی را ندانم نمی‌توانم این قضایا را متوجه شوم ، ما باید شرح وظایف را بخوانیم تا به آن واقف شویم ، در ضمن ما در این هفته از مرزبانان و ایجنت خود تقدیر کرده و با دادن هدیه و پاکت به این عزیزان احترام می‌گذاریم ، نفس عمل بسیار مهم می باشد و ما اگر بی‌تفاوت از کنار قضیه رد شویم در واقع هیچ‌چیزی یاد نگرفته‌ایم.

مهندس :

اگر مرزبانی نبود شعبه‌ای نبود ، ما با سیستم مرزبانی و سیستم لژیونی می‌توانیم 500 شعبه تأسیس کنیم ، در نظر بگیرد ما 800 راهنما داریم و 300 تا مرزبان و 40 تا ایجنت و 14 تا دیده‌بان داریم ، این‌ها هیچ‌کدام حقوق نمی‌گیرند ، مرزبان 4 روز زحمت می‌کشند و هیچ مزدی دریافت نمی‌کنند ، یک استخر اگر برویم می‌بایست می‌بایست 12 هزار تومان هزینه کنیم ، حال اگر بخواهیم به تمام مرزبانان هدیه دهیم و از آن‌ها به همراه ایجنت قدردانی نماییم چه قدر می‌شود ؟

ما در سال وارد سیستمی می‌شویم که به ما سرویس داده می‌شود ، آب ،  برق مجانی ، چای مجانی و... اما ما چه می‌کنیم ، درب دیزی بازه ، حیای گربه کجا رفته ؟

خیلی خجالت‌آور است که فردی در پارک طالقانی صبحانه می‌خورد ، ورزش می‌کند و . . . اما هزینه‌ای نمی‌کند. وقتی در هفته قدردانی از مرزبانان از آن‌ها تقدیر کنم یعنی من آن‌ها را قبول دارم ، وقتی به حرف آن‌ها گوش می دهم یعنی سیستم را قبول دارم و به آن اهمیت می دهم. من خود این کار را انجام می دهم و از آن‌ها تشکر می‌کنم تا شما هم یاد بگیرید.

شکر نعمت نعمتت افزون کند             کفر، نعمت از کفت بیرون کند

باید شکرگزاری را بیاموزید. شکر به معنای تشکر کردن می باشد و شکرگزاری تشکر از مخلوق و خداوند است. اگر شکرگزاری را نیاموزیم برای ما هم اتفاق خواهد افتاد.

باید از مدتی قبل بدانیم چه روزی مختص به شکرگزاری از مرزبانان بوده است تا تقدیر انجام دهیم و اگر در شرایط مناسب مالی نیستیم با یادداشتی از آن‌ها تقدیر کنیم. ما باید این امر مهم را برای آیندگان به جا بگذاریم.

شما نمی‌توانید بگویید خداوند را دوست دارید اما بندگان را دوست ندارید ، نمی‌توانید عاشق ائمه باشید اما پیروان او را دوست نداشته باشید ، چنین چیزی امکان ندارد. نمی‌توانید بگویید فرزند خانواده‌ای را دوست ندارم اما پدر و مادر او را دوست دارم ، این امر امکان‌پذیر نیست.

مسئله سیگار در کنگره 60 به خوبی در حال پیشرفت است و تقریباً اکثر افراد سفر دوم به درمان نیکوتین رسیده‌اند. همان‌گونه که امر مواد مخدر در کنگره حل شده است ، نیکوتین نیز به خوبی درمان شده است. اگر پروسه سیگار مورد قبول فرد باشد به سادگی آب خوردن است و نکته اینجاست که درمان سیگار ، درمان دود است یعنی تصور نکنید سیگار به درمان می‌رسد ولی می‌توانید قلیان یا پیپ بکشید. اگر قرار است سیگار شما درمان شود ولی به قلیان یا پیپ روی آورید بهتر است همان سیگار را بکشید چرا که آسیب و تخریب پیپ و قلیان ده‌ها برابر سیگار می باشد.

محمد:

خداوند را شکر می‌گویم و این هفته را به تمام مرزبانان کنگره 60 به خصوص پارک طالقانی تبریک می‌گویم. از زمانی که وارد کنگره شدم دوست داشتم سیگارم درمان شود. زمانی که مهندس دژاکام به درمان سیگار خود پرداختند میلی به درمان نداشتم اما بعد از آن الگوهایی در کنگره دیدم که ترغیب شدم به وارد پروسه درمان سیگار شوم.

روز اول که خواستم اولین قطعه آدامس را بخورم با خود عهد بستم که دیگر سیگار نکشم و در ذهنم تصویر این را کشیدم که هیچ‌گاه سیگار نمی‌کشم و این امر کمک بسیار بزرگی به من کرد. در زمان پدیده سازگاری کمی برای من سخت بود اما در زمان درمان کوچک‌ترین سختی نداشتم و نیکوتین خوراکی بهترین جایگزین برای سیگار بود.

برای اینکه انسان به موضوعی برسد و آن را لمس کند باید زمان آن فرابرسد و به قول آقای امین " برای اینکه به موضوعی برسیم باید از آن عبور کنیم" زمانی که سیگار من درمان شد متوجه شدم از نکشیدن سیگار لذت می‌برم و برای من بسیار خوشایند بود.

از راهنمای عزیزم آقای خدامی تشکر می‌کنم ، از دوستانی که من را همراهی کردند همچنین آقای ویلیام وایت ممنونم چرا که ایشان نیز یکی از خدمت‌گزاران در امر اعتیاد به مواد مخدر بوده‌اند. خداوند را شکر می‌کنم که جناب مهندس حضور دارند و از ایشان کمال تشکر را دارم.

با احترام کامران رک

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .