English Version
English

خدای مهربانم سپاسگزارم

خدای مهربانم سپاسگزارم

پروردگارم ترا سپاس به خاطر همه داده‌ها و نداده‌هایت که قطعاً برای داده‌هایت مصلحتی و برای نداده‌هایت حکمتی داری. وقتی به گذشته پرفرازونشیبم برمی‌گردم می‌بینم که مشکلات زیادی رو سپری کردم که هرکدام در زمان خودشان برایم لعنت را تداعی می‌کردند و چراهای زیادی را به سویم روانه.

چرا من؟ چرا همسر من؟ چرا زندگی من و حالا که از آن‌همه سختی و رنج عبور کردم متوجه می‌شوم نه‌تنها لعنت تو نبودند بلکه در تمام لحظات، رحمت بی‌دریغت شامل حال من بود. اگر آن دردها نبود من هرگز مسیر اصلی زندگی خود را نمی‌یافتم. حالاحس می‌کنم که وقتی می‌گویند مشکلات چراغ راه ما هستند یعنی چه؟

 این جمله را بارها و بارها شنیده بودم و شاید بارها هم در مشارکت‌هایم به‌کاربرده بودم اما تا به امروز این‌قدر واضح آن را لمس یا حس نکرده بودم. از تو خدای مهربانم سپاسگزارم که در مسیر زندگی‌ام چراغ‌های زیادی قراردادی تا بتوانم قطره‌ای از خویشتن خویش را بشناسم. باوجوداین سختی‌ها بود که من توانایی‌های فراموش‌شده وجودم را دوباره شناسایی کردم و با اعتمادبه‌نفس بالایی سعی درباز کردن گره‌های وجودی خود نمودم و می‌دانم حتماً در این مسیر مرا یاری خواهد کرد.

از تو سپاسگزارم که در تمام لحظه‌های زندگی‌ام هستی و من با تک‌تک سلول‌های خود، بودنت را حس می‌کنم و هر جا که پا می‌گذارم ردپایت را جلوتر از قدم‌هایم می‌بینم. از تو سپاسگزارم به خاطر اینکه هرروز صبح به من فرصت دوباره‌ای می‌دهی برای نو شدن. برای اینکه یک‌بار دیگر صورت زیبایی فرزندانم را ببینم و صدای خنده‌شان را بشنوم. برای اینکه یک‌بار دیگر موهای زیبایشان را نوازش کنم. برای اینکه یک‌بار دیگر با عشق برای فرزندانم کتاب بخوانم. برای اینکه یک‌بار دیگر همراه کودک خردسالم کارتون تماشا کنم و با او همبازی شوم و هم‌صدا با او ترانه‌های کودکانه بخوانم. از تو سپاسگزارم که دیدگان من را به روی این‌همه زیبایی خلقت باز کردی. زیبایی‌هایی که در کنارم بودند و من آنها را نمی‌دیدم. از تو سپاسگزارم که به من فرصت دادی تا بوی دلپذیر یک گل، صدای شرشر آب رودخانه، صدای یک جیرجیرک طلوع و غروب زیبایی خورشید، طعم شیرین هندوانه در گرمای تابستان، خیس شدن در زیر باران و همه و همه برایم تداعی‌کننده وجودت باشند و همه این زیبایی‌ها را با تمامی وجود حس کنم و از آنها لذت ببرم.

از تو سپاسگزارم که فرصت خدمت کردن به خلق را به من دادی تا بتوانم حس زیبای خدمت را هم تجربه کنم و از تو می‌خواهم که در این مسیر یاریم کنی.

خدای مهربانم از تو سپاسگزارم به خاطر اینکه خدای منی!

همسفر لیلا

منبع کنگره60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .