English Version
English

خط سبز کنگره ؛ هفته ایجنت و مرزبان

خط سبز کنگره ؛ هفته ایجنت و مرزبان

دل‌هایی که روی کلمه تقوا و محبت نوشته‌شده به هرجایی که بخواهند پرواز می‌کنند و کائنات در مقابل آن‌ها سر تعظیم فرود می‌آورند

اینجا کنگره 60 است مکانی امن و آرام برای درمان اعتیاد که تمامی خدمت‌گزاران و گردانندگان آن نیز کسانی هستند از جنس خود افراد آن همان کسانی که زمانی خود مصرف‌کننده بودند.داستان عجیبی است داستان دلدادگی همه عزیزانی که روزگاری در سرزمین برهوت  سرگردان بودند همانانی که حال جامه سفید بر تن و نشان عشق بر گردن دارند

خدایا چه شده! چه معجزه‌ای رخ داده که اکنون این افراد در کمال آرامش و تعادل و احترام و در نهایت نظم و برنامه‌ریزی در قالب‌های اداره‌کننده کنگره 60 جای می‌گیرند و به بهترین شکل ممکن خدمت می‌کنند آن هم به دور از کوچک‌ترین بی‌نظمی.به شعبه خودمان (رباط کریم ) که نگاه می‌کنم همه چیز خوب، آرام، و سر جای خودش قرار دارد. تا به حال در هیچ مکانی جز اینجا آرامش را به معنای واقعی تجربه نکرده بودم.

همه می‌دانیم اداره یک مکان کوچک مثل خانه و خانواده هم سختی‌های خاص خودش را دارد چه برسد به اداره مکانی که روزانه 100 الی 400 نفر در آن رفت‌وآمد می‌کنند، مشاوره می‌شوند، درمان می‌شوند، آموزش می‌بینند و...

اما چه کسانی این مکان را به زیبایی و درستی اداره و مدیریت می‌کنند تا ما بتوانیم در آن به راحتی درمان شویم و آموزش ببینیم ؟

آری گردانندگان آن کسانی هستند که روزگاری خود در قعر تاریکی اعتیاد بوده‌اند و این کوچک‌ترین معجزه کنگره 60 است!

تمامی نظم و برنامه‌ریزی‌ها و قوانین کنگره توسط خود افراد کنگره صورت می‌گیرد و این حقیقت بزرگ: صفت گذشته در انسان صادق نیست چون جاریست

امروز با وجود کنگره و آموزش‌ها و روش درمان آن افراد زیادی توانسته‌اند با کوله باری از دانسته‌ها و تجربه‌ها روی پای خود بایستند و استعدادهای خود را شکوفا سازند استعدادهایی که روزی خود گمان می‌کردند به تاراج رفته و برگشتی ندارد اما حال این توانایی‌ها برگشته و ما به عینه این افراد را در کنگره می‌بینیم که ایجنت و مرزبان هر شعبه در کنگره 60 نیز از این دسته هستند.

مرزبان‌ها در هر شعبه ستون و حافظ نظم و انضباط  آنجا هستند تا کنگره از چارچوب خود خارج نشده و دچار بی‌نظمی و انحراف نشود آن‌ها قدرت اجرایی نمایندگی‌ها می‌باشند که این برنامه‌های اجرایی شامل قوانین – برنامه‌ها- حرمت‌ها - نظم و انضباط  و... می‌باشد.

افرادی که مرزبان می‌شوند یک سال از رهایی آن‌ها می‌گذرد و به صورت مرتب در کنگره حضور دارند و سابقه فعالیت و خدمت در کنگره را نیز دارند این افراد به وسیله انتخابات و توسط افراد کنگره انتخاب می‌شوند.

افرادی که مرزبان می‌شوند با وجود فعالیت‌هایی که دارند اما به بعضی قوانین آشنایی ندارند و نیازمند به فردی هستند تا قوانین را به آن‌ها بگوید و همین طور نظارت بر عملکرد مرزبان و اجرای کامل و صحیح قوانین کنگره بر عهده شخص دیگری می‌باشد که ایجنت نام دارد گروه مرزبانی هم مثل لژیون‌ها که نیاز به راهنما دارند به راهنما جهت پیشبرد اهداف کنگره نیازمند است و راهنمای مرزبانان نیز همان ایجنت می‌باشد. شخص مرزبان برای انجام امور و کارهای خود باید از ایجنت کمک گرفته و مسائل را با او مطرح نماید

در واقع ایجنت یعنی ناظر و یک نوع مدیریتی است که نبود آن می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کندیک مرزبان و ایجنت از ته قلب و با تمام توان وقت و انرژی خود را صرف خدمت به کنگره می‌کنند.

می‌دانی چرا؟؟

زیرا آن‌ها در جریان بیماری اعتیاد و قرار گرفتن در خط سبز کنگره معنی واقعی محبت را پیداکرده‌اند آن را لمس کرده و طعم حقیقی خدمت و عشق ورزیدن به دیگران را چشیده‌اند.

انسان‌ها در هر جایگاهی در جامعه قرار می‌گیرند در قبال  خدمتی که انجام می‌دهند پول دریافت می‌کنند اما در کنگره افرادی که خدمت می‌کنند در قبال آن انرژی مثبت دریافت می‌کنند چون در قبال خدمت از پول و مادیات از ته دل گذشته‌اند و در نتیجه به عشق و محبت، آرامش دست می‌یابند.

راز موفقیت تک‌تک نمایندگی‌های کنگره 60 خدمت صادقانه ایجنت و مرزبانانی است که بدون چشم‌داشت مادی در خدمت گذاری از هم برای بقاء اهداف کنگره سبقت می‌گیرند و در نهایت این عزیزان حتی کارهای کوچکشان را با عشق‌های بزرگ انجام می‌دهند و همین است رمز عشق و محبت در کنگره زیرا با مهر به یکدیگر گره می‌خورند.

ما نیز در کنگره آموخته‌ایم که باید از افرادی که به صورت داوطلبانه خدمت می‌کنند قدردانی کنیم که این قدردانی‌ها در روزهای خاصی انجام می‌شود مثل روز راهنما، روز همسفر...و امروز ایجنت و مرزبان و این قدردانی می‌تواند با پاکت پول، با نوشته یا یک پیام کوتاه باشد ولی حتماً باید تشکر و قدردانی انجام شودو این هفته نیز وظیفه ما قدردانی و احترام به جایگاه ایجنت و مرزبانی نمایندگی خود می‌باشد.

در پایان هفته ایجنت و مرزبان را به ایجنت محترم شعبه جناب آقای هاشمی و مرزبانان محترم مسافر و همسفر تبریک  عرض نموده و برای آن‌ها آرزوی بهترین‌ها را دارم.

با تشکر از زحمات همه این عزیزان

نویسنده: همسفر طاهره

منبع : .بلاگ نمایندگی رباط کریم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .