English Version
English

بازدید دکتر گودرزی وزیر محترم ورزش و جوانان از غرفه کنگره 60

بازدید دکتر گودرزی وزیر محترم ورزش و جوانان از غرفه کنگره 60

نمایشگاه تخصصی وزارت ورزش وجوانان

به مناسبت هفته دولت در مجموعه فرهنگی و ورزشی شهید شیرودی از تاریخ  93/6/2 لغایت 93/6/5 نمایشگاهی برای عموم برگزار شد.

این نمایشگاه به همت 22 فدراسیون ورزشی و باهدف آشنایی با نوع کار در رشته‌های جدید ورزشی بود.

یکی از غرفه‌های این نمایشگاه به کنگره 60 اختصاص داده شده بود. جای بسی خوشحالی است که کنگره 60 به عنوان یک سازمان مردم نهاد و فعال در حوزه درمان اعتیاد و ورزش به خصوص تیراندازی و راگبی زبانزد اهالی ورزش می‌باشد.

یادآور می‌شود حضور کنگره 60 برای بعضی مسئولین فدراسیون‌ها عجیب و جالب بود به خصوص وقتی باخبر می‌شدند که افرادی رها یافته از اعتیاد می‌بایست حتماً پس از رهایی یکی از رشته‌های ورزشی را انتخاب کنند و امروز مدعی تیم داری هستند.

 

روز سه شنبه 93/6/4 معاون وزیر ورزش سر زده برای بازدید حضور یافتند و وقتی از غرفه کنگره 60 بازدید می‌کردند علاقمند شدند تا یک ارتباط مستقیم با وزارت خانه متبوع وی داشته باشیم از مسئول دفترشان خواستند تا برای همکاری در همایش‌ها و سمینارهایی که به کمک ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار می‌شود از کنگره 60 حتماً دعوت کنند، همچنین با شناختی که از برنامه شروع خوب داشتند مایل به دعوت آقای عباس امیر معافی برای اجرای مراسم بودند.

در روز پایانی نمایشگاه آقای دکتر گودرزی وزیر محترم ورزش و جوانان و هیئت همراهشان از غرفه کنگره 60 بازدید کردند و خواستار توضیحاتی در رابطه با درمان اعتیاد و نقش ورزش شدند.

 به طور خلاصه برای ایشان توضیح داده شد که اعتیاد یک بیماری است، البته بیماری مزمن نیست بلکه جایگزینی مزمن است، و درمان تدریجی یک سال طول می‌کشد که با استفاده از شربت تریاک و توسط وزارت بهداشت توزیع و عمل تیپرینگ انجام می‌گیرد، در نتیجه باید روان و جهان بینی فرد معتاد هم تغییر کند.

به ایشان توضیح داده شد که ما یک سازمان مردمی هستیم و از هیچ سازمانی کمک نگرفته و نیازی هم نداریم. چون امور اجرایی توسط اعضای رها یافته داوطلبانه صورت می‌گیرد. ما یک پایگاه ورزشی در پارک طالقانی داریم و روزهای جمعه از صبح تا عصر صدها نفر ورزش می‌کنند. ما 14 رشته ورزشی داریم که نه تنها تمرین مداوم می‌کنیم بلکه در بعضی رشته‌ها مثل تیراندازی با کمان و راگبی مدعی هستیم.

 

 

نگارنده اعتقاد راسخ دارد امروز کنگره 60 در کنار درمان اعتیاد می تواتند برای رشته‌های مختلف ورزشی حرفی برای گفتن داشته باشد زیرا سازمانی را سراغ ندارم که تا این حد ورزشکار آماده، منسجم و داوطلب داشته باشد.

به امید حق تعالی حرکت در صراط مستقیم سبب شده تا درخت تنومند ورزش کنگره با راهنمایی‌های پدرانه جناب مهندس دژاکام و زحمت‌کشان بی‌مزد و منت به ثمر برسد.

در خاتمه از همه کسانی که در طول این نمایشگاه همکاری کردند تا غرفه‌ای در شأن کنگره داشته باشیم صمیمانه قدردانی می‌شود.

 

تهیه گزارش  - مسافر رحمت فیضی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .