English Version
English

کارگاه آموزشی جهانبینی چهارشنبه - سایت کنگره چگونه استفاده می کنم ؟

کارگاه آموزشی جهانبینی چهارشنبه - سایت کنگره چگونه استفاده می کنم ؟

  " به نام نامی اولین عاشق که اوست"

 

 

هفتمین جلسه از دوره پنجاهم سری کارگاههای آموزش جهان بینی کنگره 60 ویژه مسافران و همسفران سفر دوم در مورخ 93/05/08 با نگهبانی و استادیجناب مهندس دژاکام و دبیری آقای احمد با دستورجلسه " از سایت کنگره چگونه استفاده می کنم ؟ (هفته سایت) " رأس ساعت 15:45 آغاز به کار نمود .

 

سخنان استاد :

انشاءالله عید برهمه شما مبارک باشد و نماز و روزه هایتان مقبول واقع شده باشد . ماه رمضان ، ماه بسیار خوبی است و باوجودیکه انسان فشار گرسنگی و تشنگی را تحمل می کند ، بطورکلی کنگره 60 در این ماه از شعب خاصی برخوردار است و بچه ها به هم نزدیک شده و ارتباطات خوبی برقرار است و شکرخدا توانستیم در اکثر شعب که امکانات فراهم بود ، مراسم افطاری را برگزار کرده و الحمدلله در همه جا همکاری لازم انجام شد و کنگره مسیر خودش را طی می کند .

ایشان در ادامه درخصوص دستورجلسه هفتگی فرمودند :

سایت کنگره حدود 10 سال است که آغازبکار کرده است باوجودیکه ؛ خیلی از سازمانهای بزرگ در آن زمان دارای سایت نبودند . سایت کنگره در طول این مدت نسبتاً خوب کار کرده است و به دو زبان فارسی و انگلیسی مطالب خود را منتشر می کند . اکنون بازدید سایت روزانه بین 20 هزار تا 30 هزار می باشد و این رقم بسیار بالائی است و شوخی نیست .

مجله " طبّ اعتیاد " در هر فصل یکبار در تیراژ 2000 تا 3000 در 3 ماه منتشر می شود . شما وقتی در روز بالای 20 هزار مخاطب داشته باشید ، رقم قابل توجهی است و یک رسانه قوی و نیرومندی می باشد و گمان نمی کنم سایتی در ایران موجود باشد که این تعداد بازدید را داشته باشد حتی سایتهای خارجی را نیز که بازدید کردیم ، این آمار را نداشتند .

سایتهائی که مربوط به موادمخدر هستند نیز همینطور و اصلاً آمار آنها دم دست نیست . شما کمتر سایتی را مشاهده می کنید که آمار آن دم دست باشد . آمار سایت را ما اعلام نمی کنیم بلکه یک سایت دیگر بنام " پرشین بلاگ " این آمار گرفته و منتشر می کند و میزان آن مشخص است . همچنین کشورهای بازدید کننده هم مشخص هستند و در حرکت بیرونی کنگره 60 ، این حرکت یک حرکت بسیار سازنده و مهم می باشد . در اینجا جا دارد از بچه های سایت تشکر و قدرادنی کنم که مرتب در سایت فعالیت کرده و کار می کنند .

از تمام کشورها وارد سایت ما می شوند و اطلاعات زیادی می گیرند و ما توانستیم ذره ذره روی فرهنگ اعتیاد اثر بگذاریم . شاید بالغ بر 300 وبلاگ داریم . هر شعبه برای خود وبلاگ دارد و بعضی شعب ، واقعاً وبلاگ های نیرومندی دارند . حتی بعضی از وبلاگهای لژیونی خیلی فعال هستند و به هرحال ؛ به رقمی رسیده ایم که کاملاً می شود روی آن حساب کرد .

روزبروز درحال ایجاد امکانات جدید هستیم و اکنون فایل های صوتی آموزشی کنگره را در سایت منتشر می کنیم و عنوان کردیم که اگر بازدیدکنندگان امکانات مالی داشتند ، هر سی دی که استفاده می کنند ، مبلغ 1000 تومان به حساب واریز کنند و درغیراینصورت خیر .

کتاب 60 درجه را در سایت قرار دادیم (هم به زبان فارسی و هم انگلیسی) تا بتوانند آن را دانلود کرده و استفاده کنند . طبق آماری که گرفتیم ، در روزهای اول ؛ 274 نفر کتاب را دانلود کرده بودند و تنها 4 نفر مبلغ 1000 تومان پرداخت کرده بودند . اصلاً مهم نیست چون فقط مربوط به داخل کشور نیست و  به خارج از کشور نیز می رود و برفرض ؛ فردی از امریکا می خواهد کتاب را دانلود کند ، برایش هموار نیست که مبلغ ناچیز 1000 تومان را به حساب واریز کند و امکانات آن وجود ندارد . ما جنبه درآمد و مالی را درنظر نمی گیریم و هدف ما انتقال اطلاعات و دادن آگاهی به مردم است . در مورد سی دی ها خیلی بهتر شده و در یک مقطعی 1079 سی دی دانلود شده بود و 170 نفر مبلغ را پرداخت کردند و این رقم بالا رفته است .

 ما این کار را به دو منظور انجام می دهیم . یکی برای مصرف خارج کشور و استانهائی که منابع سی دی در اختیارشان نیست . دیگراینکه ؛ سی دی هائی که خیلی قدیمی هستند و دیگر در انتشارات پیدا نمی شوند را در سایت قرار می دهیم چون دیگر امکان پذیر نیست که آنها را در انتشارات قرار دهیم .

 

 

به هرحال ؛ ما در مقوله موادمخدر در چند سال گذشته مقام اول را در سایتها بدست آوردیم و اکنون خیلی نیرومند و قوی شده ایم . من تمام آمار و ارقام را در اختیار همه قرار دادم و مکاتبات خود را با خارج از کشور در سایت منتشر می کنم چون هیچ پنهان کاری نداریم . ما داریم به نقطه مهم و بسیار خوبی می رسیم چون فقط ما راه درمان اعتیاد را بلدیم . البته این قضیه نباید باعث غرور ما بشود . افراد در کنگره 60 ؛ بعد از رهائی در تعادل بسر می برند یعنی ؛ به مفهوم واقعی درمان اعتیاد را مشخص کردیم . این مطلب برای ما عادی شده اما برای افراد بیرون از کنگره عادی نیست .

آیا از خود سؤال کرده اید که از روزی که کنگره 60 بنا شده تا به امروز ، چرا گرفتاری مالی نداشته ایم ؟ دلیل آن چیست ؟ باوجودیکه ؛ در NGO های دیگر همیشه با مشکل مالی مواجه هستند ؟ دلیل آن فقط یک چیز است و آن اینکه ؛ افراد در کنگره 60 درمان شده اند ، به سلامتی و نتیجه رسیده اند و به زندگی برگشته اند و وضعیت مالی و اجتماعی آنها خوب شده است . بهمین جهت به کنگره کمک می کنند و حاضرند حتی جان خود را برای کنگره بدهند چراکه ؛ خانواده آنها در کنگره درمان شده اند . همین مبلغی که از سبد خزانه جمع آوری می شود ، رقم کمی نیست . وقتی در یک جلسه 500 هزار تومان از سبد جمع آوری می شود ، در ماه فقط از جلسات چهارشنبه 2 میلیون جمع آوری می شود چون جواب می گیرند .

 
طی مکاتباتی که از طریق سایت با دانشجویان دانشگاه پلسووانیا انجام دادیم برای تحقیقشان ، برایشان سؤال بود که چرا مردم ، افرادی که از مراکز بازپروری یا مراکز ترک اعتیاد بیرون می آیند را باوجودیکه اعتیاد خود را ترک کرده اند ، قبول ندارند ؟

شما کاری به کنگره نداشته باشید . فرد از کمپ بیرون می آید و بعد از 2 ماه قصد دارد سر کار برود اما کسی اورا قبول نمی کند . همینطور در گروههای دیگر . من پاسخ آنها را به این شکل دادم که آن را به زبان ساده برای شما بازگو می کنم . فردی پیش حکیمی رفت و گفت که مردم به ریش من می خندند . آن حکیم به آن فرد گفت : اگر مردم به ریش تو می خندند ، حتماً ریش تو خنده دار است و مشکل تو در درون خودت است و در مردم نیست ! پس اگر مردم آنهارا قبول ندارند ، مشکل از مردم نیست بلکه مشکل از خودشان است . مشکل در عدم تعادل آنهاست .   

من در جمعیت آفتاب بودم و خانم دکتر صدیقی دبیرکل جمعیت بود . به من گفتند که یک فردی پیدا شده که به افرادی که اعتیاد خود را ترک کرده اند ، کار می دهد . من از این کار امتناع می کردم چون اعتقاد داشتم که اینها هنوز تعادل لازم را ندارند . با اصرار ایشان فردی را به یک کارخانه سنگ بری معرفی کردیم تا مشغول کار شود . وقتی مشغول بکار شد ، در عرض یک هفته دستگاه سنگ بری را از آن کارخانه دزدید و رفت . پس این مشکل در درون خود فرد است چون تعادل ندارد .

در کنگره 60 هم آن اوایل که هنوز متد DST جا نیفتاده بود ، شاید بعضی از بچه ها تعادل لازم را نداشتند . همین اکنون هم افرادی را داریم که باوجودیکه شاید چند سال هم از رهائی آنها گذشته و کمک راهنما هستند اما تعادل لازم را ندارند . بنابراین ؛ این روش درمان فقط در کنگره است که می گوید ، مشکل معتاد در ناقل های عصبی اوست . طبّ این موضوع را مشخص کرده اما اطبّا خیر . این موضوع فقط بخاطر عدم تعادل نوروترانسمیترهای مغز است و باید به تعادل برسد . این را کجا می توانیم اعلام کنیم ؟ در سایت . در سایت چه کسانی می توانند عمل کنند ؟ خود شما می توانید این کار را انجام دهید . همه افراد می توانند مطلب بنویسند .

وقتی سایت را باز می کردم ، اکثر مطالب یا از من بود یا از امین . بنابراین ؛ من بچه های سایت را خواستم و گفتم در سایت فقط از من و امین مطلب نگذارند . در هر صفحه فقط یک مطلب از من و یک مطلب از امین بگذارید ، بقیه را از تجربه ها و دلنوشته ها و مطالبی که افراد می نویسند قرار دهید . بنابراین اگر دست به دست دهیم و به مقالات خط و جهت دهیم ، خواهیم توانست به دیگران بفهمانیم که این راهها اشتباه است . خیلی طول می کشد تا بتوانیم این قضیه را اثبات کنیم و راه و مسیر صحیح درمان اعتیاد را نشان دهیم و کار بسیار سختی است چراکه ؛ به اعتقاد آنها همه آن راهها درست است .

شما نمی توانید بگوئید که همه می توانند چشم را درمان کنند و طبیب چشم باشند یا همینطور قلب یا ارتوپدی . در اعتیاد هم همین است . همه قصد دارند به شیوه خود اعتیاد را درمان کنند از جمله ؛ یوگادرمانی ، ابوالفضل درمانی ، مدیتیشن ، موزیک درمانی و آب درمانی و غیره ...

پس ؛ نمی توان گفت تمام راهها درست است . شما اگر بخواهید به کرج بروید ، از کویر لوت نمی روید و تمام راهها درست نیست . اگر بخواهید به شمال بروید ، نمی توانید از غرب بروید و بگوئید همه راهها درست است . صراط مستقیم یکی است .

 

 

منظور این است که ؛ ما براحتی می توانیم در سایت تبلیغات بگذاریم و کسب درآمد کنیم اما من هنوز راجع به آن تصمیم نگرفتم .  بنابراین همه باید دست بدست هم دهیم و مطالب از این نوع را ارائه دهیم . باید بصورت مرتب و پیاپی کار کنیم و همه باید مطلب بنویسند . ما باید راه صحیح درمان اعتیاد را نشان دهیم چون راهها غلط و نادرست هستند و به نتیجه نمی رسند . تمام تعاریفی که برای اعتیاد آورده شده ، باید بصورت بنیادی تغییر کند و این کار را در سایت می توانیم انجام دهیم . سایت را دست کم نگیرید .

اگر دقت کرده باشید ما در کنگره 60 افطاری می دهیم اما یک آشپز از بیرون نمی آوریم . در کنگره هیچکس آشپزی بلد نبود اما همه آشپزی را یاد گرفته اند . پس خودمان باید بنیان یکسری مطالب را بگذاریم و دربقیه قسمتها نیز باید این کار را انجام دهیم و خودمان مطالب را بوجود بیاوریم تا بتوانیم بیشتر پیش برویم .

در سایت هم همین مشکل بود . یک شرکتی بود که کارهای سایت را برای ما انجام می داد . وقتی می خواستیم مطلبی در سایت قرار دهیم ، 48 ساعت طول می کشید تا آن مطلب را از ما گرفته و در سایت قرار دهند . اگر می خواستیم مطلبی را از سایت برداریم هم همینطور . من آن مسئول را صدا کردم و گفتم که سایت را اینگونه نمی خواهم . آن زمانی بود که مراسم شکرگذاری داشتیم و آبگوشت می پختیم . گفتم این دیگ آبگوشت را ببینید . من اگر دلم بخواهد در آن سیب زمینی می ریزم ، نمک و زردچوبه و یا گوشت و هرکاری بخواهم مختارم که انجام بدهم و به این شکل سایت به دست خودمان افتاد و از روی همین مدل ، تمام بچه ها وبلاگ های خود را درست کردند . اگر ما از روز اول سایت را بدست شرکت می دادیم ، امروز صاحب سایت نبودیم . آقای شهروز آذرپور در ابتدا شروع به کار کرد و به ایشان اعتماد کردیم و ذره ذره طراحی کرد و امروز در قسمت سایت خیلی قوی و نیرومند است . در ورزش هم همینطور و نیروهای خود را از خودمان تقویت می کنیم .

سایت برای ما ارزش بسیار بالائی دارد و بواسطه آن ارتباطات ما با خارج از کشور برقرار شده و توسط سایت است که ما دیده می شویم و در آینده این قضیه بهتر و بهتر خواهد شد . بنابراین ؛ در این هفته باید سعی کنید در تمام گروهها از کسانی که در قسمت سایت کار می کنند ، استاد جلسه تعیین کنید و در شعب از عزیزانی که در وبلاگ کار می کنند ، تقدیر بعمل آورید .

ما باید این رقم را به 100 هزار بازدید در روز برسانیم و بتوانیم در مقابل سایتهائی که در امر شیوع موادمخدر یا فساد فعالیت می کنند ، مطالب و خوراک داشته باشیم . خوراکی که به درد خوردن بخورد . بعضی مطالب را در قسمت خانواده می بینم که بسیار عالی و قابل خواندن است . کسی که وارد سایت می شود ، باید مطلبی بخواند که به دردش بخورد .

راهنماها مطلب بنویسند ، از تجربه تان و خاطراتتان بنویسید . قرار نیست طولانی هم بنویسید ، در حد 20 خط بنویسید . به هرحال ؛ سایت می تواند در مسیر فعالیت ما بسیار قوی و نیرومند باشد .

 

با احترام همسفر مهری

سایت کنگره 60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .