English Version
English

کارگاه آموزشی خصوصی همسفران ( کار ، تحصیل ، قدرت )

کارگاه آموزشی خصوصی همسفران ( کار ، تحصیل ، قدرت )

روز یکشنبه جلسه سوم از دور سوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران شعبه شیخ بهایی اصفهان با نگهبانی همسفر صفورا ، دبیری همسفر مرضیه و استادی همسفر فاطمه با دستور جلسه کار ،تحصیل و قدرت"رأس ساعت 16 آغاز به کار نمود .

سخنان استاد :

استاد محترم پس از شکرگزاری به درگاه خداوند ،تبریک فرارسیدن عید فطر و آرزوی بهترین خواسته مادی و معنوی برای همسفران چنین ادامه دادند . قرار دادن دستور جلسه کار ،تحصیل و قدرت در بین دستور جلسات سالیانه کنگره حاکی از آن است که فرد مصرف‌کننده مواد مخدر در دوران سوءمصرف مواد ،به دلیل عدم تعادل در جسم ،روان وجهان بینی خود آسیب‌های زیادی به کار و تحصیل خود وارد کرده است و از نظر کاری و مالی مشکلات زیادی دارد . یکی ازسوالاتی که برای مسافر یا همسفر در بدو ورود به کنگره مطرح می‌شود این است که با این روش درمانی کار مسافر چه می‌شود ؟ آیا می‌تواند کار کند ؟ چه طور باید کار کند ؟

برخلاف روش‌های درمانی متداول بیرون از کنگره که فکر می‌کنند برای درمان اعتیاد باید دست از کار و زندگی کشید ؛کنگره اعتقادی به خوابیدن در خانه و بستری شدن ندارد زیرا در کنگره 60 روش درمان تدریجی است و مسافر با مصرف درست و به موقع داروی خود (شربت oT) از نظر جسمی کاملاً در تعادل است و نه تنها می‌تواند به امورات روزمره خود رسیدگی کند بلکه می‌تواند کار خود را هم انجام دهد .

مصرف‌کنندگانی که در کنگره پذیرش می‌شوند از نظر کار و شغل دو گروه‌اند :

1-مصرف‌کنندگان شاغل

2- مصرف‌کنندگان بیکار

در مورد شاغلین کنگره اعتقاد دارد که می‌توانند در طول درمان به کار خود ادامه دهند ولی اگر لازم بود (به تشخیص راهنما و شرایط فرد ) باید ساعات کاری خود را کم کنند یا حتی‌الامکان کار خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که با ساعات آموزشی در کنگره تداخل نداشته باشد . در ضمن در طول سفر اول (درمان )کار خود را نباید گسترش بدهند . معاملات سنگین انجام ندهند و این‌گونه نباشد که بخواهند در سفر اول جبران گذشته را بکنند و به بهانه کار سفر خود را خراب کنند . مسافرانی که کار را بهانه می‌کنند خواسته قوی برای رهایی ندارند . البته عملکرد همسفر در این زمینه می‌تواند بسیار موثر باشد .

یک همسفر که مدیر داخل خانه است باید در سفر اول قناعت‌پیشه کند و با کنار گذاشتن خواسته‌های نامعقول و حتی با گذشتن از خواسته‌های معقول خود به روند درمان مسافر کمک کند .

آقای مهندس در وادی پنجم همه همسفران و مسافران را به قناعت توصیه می‌کنند و اعتقاددارند که ما گدا و مفلس نباشیم اما به گونه‌ای زندگی کنیم که بتوانیم از حداقل امکانات بیش‌ترین بهره وری را داشته باشیم . زیرا در سفر اول اولویت با درمان است . و اما مسافرینی که بیکار هستند نیز باید به کار بپردازند با میزان ساعاتی که راهنما تشخیص می‌دهد . کار سنگین نباید انجام دهند ٬ کار شیفتی یا شب کاری نداشته باشند ٬ کاری به میزان حقوق و دستمزد نداشته باشند .حتی ممکن است کار کند به توصیه راهنما ،بدون دریافت مزد و حقوق . (البته این به شرایط مسافر و نظر راهنما بستگی دارد )

در هر حال کنگره اعتقاد به کار در طول درمان دارد زیرا کار علاوه بر اینکه کسب درآمد به دنبال دارد ، باعث افزایش عزت نفس و اعتمادبه‌نفس فرد می‌شود و به او احساس ارزشمندی می‌دهد . در واقع کار نوعی خدمت به خود و خانواده است .

در رابطه با تحصیل نیز آقای مهندس همه مسافران و همسفران را توصیه به تحصیل می‌کنند .در کتاب 60 درجه‌داریم: بشکافید آنچه شکافتنی نیست ... که خود دلالت بر اهمیت تحصیل و کسب علم و دانش دارد . تحصیل یا کسب علم می‌تواند به صورت آکادمیک و در یک رشته خاص باشد مثل فیزیک ،مکانیک ،برق ... و یا می‌تواند به صورت عام یعنی کسب آگاهی در رابطه با روش درست زندگی کردن باشد . که البته هر دو برای انسان لازم است . مسافران و همسفران زیادی در کنگره هستند که بعد از درمان به ادامه تحصیل پرداخته‌اند و این به دلیل این است که با درمان درست اعتیاد توانایی فرد بالا می رود و می‌تواند به تحصیل بپردازد و نیازهای خود را بر طرف کند.

اما با همه خوبی‌هایی که کار و تحصیل دارد یک مسافر و همسفر باید بدانند که در کنگره و در سفر اول اولویت با درمان است .

یعنی کار و تحصیل چه برای مسافر و چه همسفر منعی ندارد به شرط آنکه آسیبی به درمان نزند . محصول یا نتیجه کار و تحصیل برای انسان قدرت به همراه دارد . در واقع این سه می‌توانند اضلاع یک مثلث باشند که وجود هر یک لازمه وجود دیگری است . و باید انسان بتواند بین این سه تعادل را برقرار نماید. این سه مؤلفه با هم ارتباط تنگاتنگی دارند به این معنی که انسان وقتی کار می‌کند جایگاهی در اجتماع پیدا می‌کند و قدرتمند می‌شود و می‌تواند به تحصیل بپردازد و هر چه در انجام کاری آگاهی و علم داشته باشد و علم او به‌روزتر باشد کار خود را بهتر انجام می‌دهد . هر چه باسوادتر قدرتمند تر! و در ادامه با وجود قدرت و توانایی می‌تواند در کار و تحصیل موفق تر باشد .

اما در مورد همسفر :همسفر هم در کنگره می‌تواند به کار و تحصیل بپردازد اما این کار و تحصیل اولاً باید با رضایت همسرش باشد . دوماْ ما در کنگره روحیه طلبکارانه یا ناز درمانی نداریم . یعنی اینکه کنگره اعتقاد ندارد که مسافر در خانه بخوابد و همسفر یا دیگران کار کنند و به او پول بدهند تا دارو بخرد و درمان شود بلکه هر کس باید مسئولیت کار خودش را قبول کند. اما ممکن است در مقاطعی همسفر از نظر مالی به مسافرش کمک کند ، که این کمک باید بدون هیچ منتی باشد. سوم اینکه همسفری که کار یا تحصیل می‌کند باید بتواند بین کار و تحصیل و سایر نقش‌های خود (مادری و همسری ) تعادل را برقرار نماید. یعنی بتواند همه آن‌ها را با هم و درست انجام دهد . چهارم ، همسفر هم در کنگره در حال آموزش است و کار و تحصیل او باید به گونه‌ای باشد که بتواند به آموزش خود رسیدگی کند و وقفه‌ای در آن ایجاد نشود زیرا او هم به آموزش نیاز دارد .

در ادامه قدرتی که از کار و یا تحصیل به دست می‌آورد تبدیل به گره قدرت نشود . فقط به خاطر تأیید دیگران نباشد . از این قدرت در جهت ارتقای خود و خانواده در مسیر تکامل استفاده کند٬ نه اینکه ابزاری باشد برای پز دادن ، فخرفروشی یا منت گذاشتن بر سر اطرافیان !

در واقع می‌توان گفت پرداختن به کار و تحصیل ،پرداختن به همان هدف خلقت یعنی آموزش و خدمت است ؛ که در راستای آن انسان قدرتمند می‌شود برای رویارویی با مشکلات و حل آن‌ها !

نویسنده: همسفر فاطمه / تصویرگر: همسفر اکرم

منبع : وبلاگ نمایندگی شیخ بهایی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .