English Version
English

کار ، تحصیل ، قدرت ( مشارکت مکتوب )

کار ، تحصیل ، قدرت ( مشارکت مکتوب )

زمانی که یک نفر در کنگره به تعادل می‌رسد ، زمانی است که می‌تواند برای انجام هر کاری خوب تفکر کند در آن زمان است که پتانسیل حرکت کردن در شخص ایجاد می‌شود و در آن زمان است که پایه‌های مالی و تحصیلی برای شخص معنا پیدا می‌کند.

خیلی از اشخاص هستند، که بعد از درمان شروع به کار وتحصیل می کنند و تلاش می کنند گذشته از دست رفته ی خود را جبران کنند والبته از راه درست واین کار هم بایستی مرحله ای وتدریجی صورت بگیرد .پس مهمترین اولویت در درمان است، سپس کار وتحصیل.کار، جوهره انسان است و آموزش یکی از اضلاع مثلث دانایی وتحصیل هم ضرورت انسان است.

پس باید تلاش کرد تا هر سه مورد را داشته باشیم  . این دستور جلسه به دلیل خاصی در کنگره مطرح می‌شود زیرا در سفر اول ،کنگره وسیله است وهدف رهایی است.اما در سفر دوم رهایی وسیله است و تعادل وزندگی نرمال ، از جمله داشتن کار وتحصیل وچیزهای دیگر هدف است . ما در رسیدن به تعادل هستیم ویکی از نشانه های رسیدن به ان داشتن کار ودرامد است .

وقتی ما در کنگره قرار می گیریم ،به جهت آموزشها وتغییر دیدگاهی که پیدا میکنیم ، تفکرات ماهم نسبت به این مسائل تغییر پیدا می‌کند ومی توانیم تصمیمات درست بگیریم که منجر به شکست مان نشود واین خیلی مهم است که کارمان را به گونه ای تنظیم کنیم که به موقع در جلسات حاضر شویم واز آموزشها عقب نمانیم .

پس اولویت به درمان است .کسی که بخواهد کار را بهانه کند مطمئن باشد که خواست قوی برای درمان خود ندارد . کسی که به کنگره مراجعه میکند دو حالت دارد یا شغلی داشته والان هم می‌تواند به آن شغل ادامه دهد یا به دلیل آسیب و خساراتی که به واسطه اعتیاد به خودش وارد کرده است ،کار خود را از دست داده و بیکار است وباید پس از درمان به دنبال شغل مناسب باشد .

جمله بسیار زیبایی داریم که (بشکافید هر آنچه شکافتنی نیست ( اشاره می‌کند که با علم و تحصیل وجستجو به دنبال هسته وجودی همه چیز بروید در دنیا وعالم وهر چیزی که در اطرافیانتان هست از جمله خودتان . یعنی همواره بر تحصیل علم تاکید شده است حتی آقای مهندس همیشه شاگردان خود را به تحصیل،تشویق می‌کند .ان‌شاءالله همه بتوانیم از توانایی‌هایمان برای تحصیل علم استفاده کنیم و با دانایی واگاهی بالا دنبال کار و کسب خوب و درست باشیم تا به آرامش برسیم .  

این که بگوییم یک سفر اولی نباید کار کند ،چنین چیزی در کنگره وجود ندارد مگر در موارد خاص که راهنما تشخیص دهد.بعضی از مشاغل سنگین از نقطه نظر حجم کار و ساعت کار که ممکن است در برنامه درمان شخص و حضور فرد در کلاسهای آموزشی اختلال ایجاد کند و بطور کلی در طول سفر اول  ،الویت اول مسافر در صدر برنامه های زندگی بایستی درما ن و حضور به موقع در کلاس‌های آموزشی باشد.

 با احترام همسفر مهین

منبع : وبلاگ لژیون همسفر حافظی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .