English Version
English

گفتگو با یکی از مسافران نمایندگی سمنان

گفتگو با یکی از مسافران نمایندگی سمنان

سلام لطفاً خودتان را معرفی کنید؟


سلام من مهرداد هستم یک مسافر

 

اهل کجا و متولد چه سالی هستید؟


من اهل سمنان  و متولد سال 1342هستم

از دوران قبل از اعتیاد خود بگویید و چه عواملی باعث شد که مصرف‌کننده مواد مخدر شوید؟


من قبل از اینکه مصرف‌کننده شوم در اجتماع خانواده یک فرد کاملاً قابل‌اعتماد و احترام بودم و هر کسی که مشکل داشت برای مشورت  پیش من می‌آمد و بعد از اینکه مصرف‌کننده شدم هر روز از این احترام و اعتماد کاسته می‌شد.ولی خدا را شکر از روزی که در کنگره به درمان رسیده‌ام آن احترام و اعتماد خانواده و اطرافیان دوباره برگشته و در گاهی مواقع از قبل هم بیشتر شده است.
و عواملی که باعث شد که من به مواد روی بیاورم اول کنجکاوی بود و دوم برای فرار از مشکلات خانوادگی بود که رفته‌رفته باعث تشدید مصرف و بالا رفتن میزان آن شد .

چند سال  مواد مصرف کرده‌اید و چگونه با کنگره آشنا شده‌اید؟


من 5 سال به طور تفننی مواد مصرف کرده‌ام یعنی 5سال نامزد اعتیاد بودم 10 سال به طور حرفه‌ای که در کل من 15 سال مواد مصرف کرده‌ام. با کنگره توسط همسر سابقم توسط سایت کنگره آشنا شدم.

 قبل از اینکه با کنگره آشنا شوید چند بار سابقه ترک داشته‌اید؟


من یک بار سابقه ترک با دارو آن هم توسط پزشک را داشتم که در حدود 4سال به خیال خودم پاک بودم.

شما گفتید به خیال خودم پاک بوده‌ام،  حالا چرا خیال، مگر واقعی نبود؟


نه ، اصلاً واقعی نبود چون من اصلاً حال خوبی نداشتم و خیلی بد حال بودم و این بد حالی من باعث می‌شد که من ماهی یک بار مصرف کنم و یک ماه با خودم می‌جنگیدم که مصرف نکنم ولی بعد از یک ماه مجدداً مصرف می‌کردم و این جنگ کل 4 سال ادامه داشت.

از نظر شما فرق ترک مواد در سایر گروهای دیگر با درمان در کنگره در چیست؟


یک فرد مصرف‌کننده وقتی ترک می‌کند 10 سال که هم بگذرد حال خوبی ندارد و کارهایش درست نمی‌تواند انجام دهد،ولی در کنگره اگر فرد آموزش‌های کنگره را به درستی فرابگیرد و فرد فرمان‌بردار خوبی باشد به رهایی کامل از دست مواد و به حال خوش می‌رسد.

چند سال است که به کنگره می‌آیید و از دلایل ایمان آوردن شما به کنگره و ماندگار شدن خود در کنگره برای ما بگویید؟


من در حدود 5 سال است که با کنگره آشنا شده‌ام.من اولین چیزی که باعث شد جذب کنگره شوم و به راه و روش آن ایمان بیاورم شخصیت کنگره بود دومین مورد محبتی بود که بین اعضای کنگره وجود داشت و وقتی می‌دیدم با توجه به تعداد کمی که در آن سال‌ها بودیم کمک راهنمایان عزیز از تهران می‌آمدند به خاطر عشق و محبتی که به رهجویان خود داشتند باعث شد که من در کنگره بمانم،خدمت کنم و آموزش بگیرم که به چه طریقی  عشق و محبت دیگران را جذب کنم و چگونه به دیگران عشق و محبت بورزم.

صحبت از تعداد کم اعضا در سال‌های قبل کردید چه دلایلی باعث شد که اکنون تعداد مسافران در شعبه بیش از 100 نفر می‌باشد؟پ


یکی از دلایل آن روش درست درمان در کنگره می‌باشد و دلیل دوم رها شدگان از دام اعتیاد بودند که خود این افراد با عملکرد و گفتار و کردار خود یک تبلیغات خیلی بزرگ برای شعبه سمنان و کنگره بوده‌اند که این خود روزبه‌روز باعث پیشرفت کنگره در شعبه سمنان شد.

مرزبانی در کنگره چگونه جایگاهی است و چه تأثیری در رشد جهان‌بینی می‌تواند داشته باشد؟


مرزبانی جایگاه خدمتی بسیار بالایی است که یک فرد مرزبان در یک دوره 15 ماهه می‌تواند آموزش‌های بسیار بالایی بگیرد و بهترین خدمت‌ها را به مسافران می‌تواند ارائه دهد.مرزبانی دید فرد را نسبت به کنگره عوض می‌کند چون افراد قبل از اینکه مرزبان شوند بیرون از گود هستند ولی وقتی وارد گود شده و به عنوان مرزبان انتخاب شدند می‌بینند که تعداد زیادی از خواسته‌هایشان غیرمنطقی و غیر قابل‌اجرا بوده است.

شما در سال‌های قبل هم به عنوان مرزبان بودید از تجربه مرزبانی اول خود برای ما بگویید؟


دوره مرزبانی همان طور که جناب مهندس گفتند با پای برهنه راه رفتن روی گداخته‌های آتش است ،مرزبانی یک دوره آموزش مدیریت است که برای هر فردی در کنگره نیاز است.دوره اول مرزبانی من که در سال90-91 بود برای من آموزش‌های زیادی داشت و از خدمت کردن در کنگره لذت می‌بردم.

آیا یک فرد 2بار می‌تواند مرزبان شود؟حال چه دلایلی باعث شد که دوباره کاندید برای مرزبانی شدید؟


 بله.مهم‌ترین موضوعی که باعث شد که من دوباره در انتخابات مرزبانی شرکت کنم و مرزبان شوم این بود که در خودم کمبودهایی را حس کردم و دیدم که نیاز به خدمت کردن و آموزش دارم و اینکه در دوره‌های قبل مرزبانی کمک راهنمای مرزبانان تغییر نمی‌کرد ولی از سال 92 قانون شد که کمک راهنمای مرزبانان ایجنت شعبه باشد و من دوست داشتم علاوه بر خدمتی که به خودم می‌کنم کار کردن با کمک راهنمای جدیدم آقای حسن بابایی را هم تجربه کنم.

چه کسانی در کنگره به درمان خواهند رسید؟


کسانی در کنگره به درمان می‌رسند که خواست قوی و محکم برای درمان داشته باشند،گوش به فرمان بوده و نظم و انضباط و حرمت‌های کنگره را به خوبی رعایت کنند و خدمت کردن در کنگره را از اوایل سفر شروع کنند.

آیا همه افرادی که به کنگره می‌آیند به درمان می‌رسند؟


خیر.چون به نظر من افراد علاوه بر اینکه موارد جواب سؤال قبل را باید رعایت کنند باید خود را با شرایط کنگره منطبق کنند،چون اکثر مصرف کنندگان مواد مخدر این احساس در آن‌ها وجود داردکه دیگران باید خواسته هایشان را انجام داده وخود را با شریط آن‌ها سازگار کنند برای همین وقتی در کنگره می‌بینند که خود باید برای درمان تلاش کند نمی‌تواند خود را با شرایط سازگار کرده و در نتیجه از کنگره می رود

نظم در کنگره چه جایگاهی دارد؟


از اولین روزی که یک فرد در کنگره مسافر می‌شود  نظم پایه و اساس درمان او می‌باشد.اگر نظم کنگره نباشد یک مسافر به درمان نمی‌رسد چون اولین قدم در کنگره نظم بخشیدن به مقدار مصرف دارو و ساعت مصرف آن است و در قدم‌های بعدی نظم در شرکت در جلسات ،نظم در پوشش ظاهری و غیره می‌باشد.

وجود هم‌سفر در کنگره چقدر می‌تواند در رهایی و ادامه سفر یک فرد مسافر نقش داشته باشد؟


من در طول سفر اول هم‌سفر نداشتم و6ماه بعد از آغاز سفر دوم پسرم به عنوان هم‌سفر من وارد کنگره شد.در طول 11ماه سفر اولم همیشه کمبود هم‌سفر را حس می‌کردم و به دلیل اینکه همسرم از آموزش‌های کنگره برخوردار نبود در خانه یا منزل همیشه در گیری داشتیم که این درگیری‌ها باعث شد که در سفر اولم یک وقفه سه ماهه به وجود آید و شاید یکی از دلایل جدایی من از همسرم بعد از 3سال رهایی این بود که همسرم از آموزش‌های کنگره برخوردار نبود.

شما در کنگره جایگاهای زیادی را تجربه کرده‌اید،چه دلایلی باعث شد که برای به دست آوردن این جایگاها تلاش کنید؟


من چون به دلیل در گیری شدید ذهنی که داشتم نتوانستم جایگاه کمک راهنمایی را کسب کنم و بهترین جایگاه خدمتی را مرزبانی دیدم چون این مطلب باعث می‌شد که در کنگره حضورداشته باشم و آموزش بیشتر بگیرم.

خدا قوت آقا مهرداد و تشکر از اینکه به من وقت مصاحبه دادید.

نویسنده و تهیه گزارش:مسافر محمود

لژیون آقای جمالی

منبع: وبلاگ نمایندگی سمنان    

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .