English Version
English

گزارش کامل همایش رهایافتگان اصفهان

گزارش کامل همایش رهایافتگان اصفهان

بار دیگر برگ زرینی بر افتخارات کنگره 60 و این بار همایش سالانه مبارزه با مواد مخدر و رها یافتگان و بهبود یافتگان با میزبانی کنگره 60.

مسافران و برادران  کنگره ای از روزها قبل در تهیه و تدارک و اجرای هرچه بهتر همایش دستان پر مهر خود را به یکدیگر دادند و با تلاش و کوشش فراوان؛ مراسم را در ساعت مقرر و با شکوهی خاص برگزار نمودند.

 

 

 

 

 

همایش در ابتدا با کلام روح بخش قرآن كريم آغاز شد و با سرود ملی کشورمان؛  ساعت 10 صبح آغاز گردید.

 

در ادامه مجری توانمند شبکه تلویزون اصفهان؛ خانم حیدری به جایگاه آمد و با دکلمه ای زیبا محیط را عطرفشانی کرد و  فضای معنوی خاصی ایجاد نمود.

 


 

خانم حیدری ، جناب آقای هادی زاده؛ دبیر محترم شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان را به جایگاه دعوت نمود که ایشان با خاطره ای صحبت خود را آغاز کردند و در ادامه گفتند :
میخواهم عرضی بکنم؛ که عزیزان ، ما خدمت شما دوستان ارادت داریم و افتخار میکنیم به شما ، همانطور که خدای متعال فرمود اگر یک نفر را شماها نجات دهید از دیدگاه پروردگار بشریت را نجات داده اید ، شما عزیزان ، همسران شما و خانواده های شما که در این امر موفق بوده اید ، پاداش الهی در دیدگاه الهی ؛گویی که انگار بشریت را نجات داده اید . ما هم باید استقبال کنیم از تجربیات شما.

 

                

سپس مجري از گروه موزیک فرماندهی انتظامی استان اصفهان دعوت کرد وگروه موزیک با دو اجرای موزیک ملی؛ شور و حال خاصی به همایش داد.

 


در ادامه از آقای احمد حکیمی ؛مردی از جنس ایثار و فداکاری؛ ایجنت محترم شعبه اصفهان دعوت نمود که با تشویق بی وقفه حاضرین روبرو شدند .

 

 

 

ایشان گفتند:
در راستاي مبارزه با مواد مخدر در کشور سه گروه هستند که فعالیت میکنند : بخش دولتی ، بخش خصوصی و سازمان های مردمی؛ موفقیت در این امر وقتی صورت می‌گیرد که این سه گروه با هم حرکت کنند.
سازمان های مردمی، برای این تشکیل شده که بازگوی توانمندی کمک به بخش های دولتی باشد .
همینطور که عزیزان میدانند، اعتیاد یک پدیده ی شوم و ضد ارزشی است که اگر ما تلاش خودمان را نکنیم، نمی توانیم از گسترش این پدیده جلوگیری کنیم.
ما در اعتیاد یک پیشگیری اولیه داریم و میتوانیم که اطلاعات درست را در این پیشگیری اولیه انتقال دهیم و میتوانیم کاری کنیم که جاده ی رو به اعتیاد کم کم بسته شود و پس از آن ما یک پیشگیری ثانویه داریم .در پیشگیری ثانویه میگوییم فردی که وارد اعتیاد میشود میتواند افراد سالم را به اعتیاد دعوت کند و در پیشگیری ثانویه وقتی ما یک فردی را از دام اعتیاد نجات میدهیم در واقع یک فردی را نجات داده ایم که در یک چرخه میتوانسته افراد دیگر را به دام اعتیاد بکشاند.
اگر امروز افرادی را در اینجا میبینید؛ این نتیجه ی پتانسیل و توانایی و تلاش اعضای این استان است و امیدوارم که این پتانسیل روز به روز بیشتر بشود و با فداکاری خود به انسان های بیشتری کمک کنید.

                

بعد از صحبتهای جناب آقای حکیمی آوای کنگره60 نواخته شد و طبق سنت همیشگی همه با هم ایستادیم و آوای کنگره را با صدای بلند و ایمانی قوی و استوار خواندیم.  این شور و هماهنگی تاثیر فراوانی بر مهمانان و مقامات دولتی حاضر در همایش گذاشت ؛به طوریکه در خاتمه با تشویق مهمانان حاضر و ابراز خشنودی همراه شد.


 

سپس برادران ورزشکار و پهلوان ما با اجرای ورزش پهلوانی به همگان نشان دادند که صفت گذشته در انسان صادق نیست، چون جاری است. با اینکه زمانی مصرف کننده مواد بودند و بعضا بیش از پنجاه بهار از زنگی آنان گذشته بود ،طوری در میدان پهلوانی ورزش میکردند که گویی در بهار جوانی به سر میبرند و هرگز تخریبی نداشته اند.
باستاني كاران با اجرای خود ، بدون اینکه کلامی بگویند به همگان ثابت کردند که در کنگره درمان اعتیاد قطعی است و رهایافتگان صفتی است که فقط در کنگره می‌شود آن را پیدا کرد...

                 

بعد از اجرای زیبای ورزش باستانی خانم حیدری از جناب آقای دکتر رضازاده ،معاون محترم پیشگیری سازمان بهزیستی کشور دعوت نمود و ایشان گفتند:

 

ازاینکه در جمع شما هستم خوشحالم. جمع حاضر و برنامه هایی که اجرا شد ثابت میکند که زمانی را برای افرادی که تغییر کرده اند گذاشته ایم.جمع حاضر ثابت میکند که اگر ما بخواهیم به آسیب های جامعه رسیدگی کنیم و از آن ها جلوگیری کنیم ،باید به افرادی که تجربه همان آسیب را دارند و بهبود یافته اند؛ رجوع کنیم.اکنون در ایران هزاران مرکز ترک اعتیاد وجود دارد که بخش بیشتر آن را بهبود یافتگان اداره میکنند ،یعنی کسانی که درد اعتیاد را چشیده اند و با آگاهی بالا این توانمندی را پیدا کردند که افراد را از این مشکل بزرگ رها کنند .
به نظر میرسد که ما الان باید بیش از پیش برای آسیب های اجتماعی و اعتیاد وقت و هزینه بگذاریم . افراد را توانمند کنیم ، کمک کنیم به توانمند سازی افراد تا آن ها خود به دست خود توانمند شده و بهبود پیدا کنند و جامعه را سلامت بخشند .
من اینجا حضور پیدا کردم نه برای اینکه توصیه ای داشته باشم ، نه برای اینکه فرصتی را بگیرم و زحمت ایجاد بکنم ، فقط برای اینکه تبریک بگويم به شما ها و عنوان کنم که زحمات شما را؛ ما قدر میدانیم .

                 

در ادامه از آقای علی پابرجای ،مرزبان محترم شعبه سلمان اصفهان دعوت نمود تا مثنوی كه با موضوع رهایی و کنگره 60 نوشته بودند برای حضار بخوانند.

 

 

پیر عشق

یا علــی گفتیم و عشق آغاز شد   درب رحمت پیش چشـمــم بــــــاز شـد
بـــــا خودم از هــــر دری پنداشتم   تا قـــــدم در راه حــــق بگـــــذاشتــــــم
حــــق تعالــی درد من را تا شنید   خستــــگی هــــای تنــــــم را تـــــا بدید
راه را همـــــوار کــــرد و خـــواستم   مشکـــــلات از پیش پـــــا برداشتــــــم
عــــزم را جـــــزم و دلــــم آباد شد   دیــــو بـــــد در جـــــان مـــــن ناکام شد
راه از منهـــــای 60 تـــــا اوج بــــود   کنگـــــــــره ســــاحل دلم چون موج بود
مــــوج در ساحل به آرامش رسید   پــــیـــــر عشقی دیــد با موی سپیـــــد
عــــــارفی ، دریــادلی ، فرزانه ای   بنــــــد عشقی، عـاشــقی، دلداده ای
گفت چـــــون عــزم سفر داری بیا   راه همــــــــوار است تـــــــا عـــرش خدا
ذره ای هستیم مــــــا با عـزم کوه   دیـــــــو را بیرون کنیم از جســـــم و روح
کــاروان عشق ما در حرکت است   هرکه در این حلقه شد در رحمت است
بنـــــــــــد دنیـــــا را ز پایت باز کن   اول راهــــــی ، سفـــــــر آغـــــاز کــــــن
ره نمایـــــــان می نمــاید ساربان   تـــــــا به مقصد می رود این کــــــــاروان
راه ، تنـــــــــــها راه ، راه مستقیم   راه رحمــــــــان، راه حق، راه رحیــــــم  
در سفر از نفس خــود غافل مشو   حقه شیــــطــــــــــــان ، ره باطل مشو
دور بـــــاشی از گــــــزند آن رجیم   پرتـــــــــو حق باشدت ، نــــــــور علیم
چــــون ز ظلمت ها رهایی یافتی   نور حق را بــــــــــا دلت دریـــــــــــافتی
قاصــد این عشق باشی در جهان   بهــــــــــــــر هر تازه مســــافر ، ساربان
خــدمت ازسر گیرو بندعشق باش   چــــون سند باش و بدون عیب بــــــاش
گفتمش ای نــور چشم، ای آفتاب   من چـــو پروانه تـــــو چون شمعی بتاب
شمــــع شام تار من، شادم نمود   بـــــــا گــــــلی در دست آزادم نــــمـــود
شعر من قاصر ز شکر نعمت است   کوچکی شــــــکر از خــدای خلقت است
یـــــــــاد آن پیـــــــر امیدم یــــاد باد   یـــــــا علــــــــــــــــی گفتیم و دل آزاد باد


                

مجري از جناب آقای دکتر صادقی مدیر کل سازمان بهزیستی استان اصفهان دعوت نمود و ایشان گفتند:

خدا را شکر میکنم که امروز در یکی از بهترین جلسه های عمرم حاضر شده ام . وظیفه خودم میدانستم که از همه ی شما و از همه ی کسانی که علي رغم همه ی سختی ها و دشواری ها و رنج هایی که در زندگی داشتید؛ خواسته یا ناخواسته با ایمان به خدا توانستید که زندگی و بینش خود را پیدا کنید، بگویم درود بر شما و همیشه برای شما دعا خواهم کرد.

 

                 

در پایان خانم حیدری از تمامی عزیزانی که در تدارک این همایش زحمت کشیدند تشکر کرد و تشکر ویژه از جناب آقای شاه محمدی کارشناس و دبیر پیشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان؛ کردند و همایش راس ساعت 12 ظهر به کار خود پایان داد.

                  

 

 

 

.

 

 

 

گزارشگر : مسافر سعيد

تصويرگران: همسفر نجمه - مسافر ياسر و حامد

ويرايش تصاوير: مسافر حامد

منبع: کنگره 60 نمایندگی سلمان (اصفهان)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .