English Version
English

مصاحبه با رها یافتگان

مصاحبه با رها یافتگان

لطفاً ضمن معرفي خود مدت تخريب و آنتي ايكس مصرفي خود را بگويد ؟

امير هستم يك مسافر – تخريب 20 سال آنتي ايكس ترياك و شيره – راهنما محمود اسماعيلي – رهايي 18 رو

از چندسالگی با مواد آشنا شده و چگونه ادامه دادي ؟

بعد از ازدواج در سن 21 سالگي با مواد آشنا شدم در حدود 2 سال به صورت تفريحي مصرف می‌کردم و بعد از آن به صورت دائم با مواد درگير شده و مصرف‌کننده دائم شدم

تخریب‌های مواد بر روي خودتان و اطرافيان چگونه بوده؟

مواد مخدر بر روي خودم تخریب‌های زيادي داشت ، ابتدا از خواب و خوراك افتادم و بعد خيلي لاغر شدم و شب‌ها كابوس وحشتناكي داشتم و بیش‌ترین تخريب بر روی اطرافيان روي همسرم بود كه وي را دچار بيماري كرد كه هنوز درگير آن هستم.

آيا سابقه‌ی ترك مواد داشته‌ای به چه صورت بوده است؟

بله فكر می‌کنم 7 يا8 بار ترك داشته‌ام، اول به صورت سقوط آزاد در خانه و بعد حدود 8 الي 9 ماه  نيز در گروه‌های ديگر بودم كه چون آنجا هم با قطع مواد به صورت آزاد بود بعد از 2 الي 3 هفته برگشت خوردم . يك بار هم يو آر دي انجام دادم ، كه فقط نتيجه آن فراموشي بود كه سراغم آمد و تا يك سال وسط حرف زدن حرف‌های خودم را فراموش می‌کردم .

طريقه آشنايي شما با كنگره 60 چگونه بوده و چه عاملي شما را در كنگره ماندگار كرد؟

چند سال پيش كه فيلم مسافر در تلويزيون پخش شد با كنگره آشنا شدم تا اينكه در حدود 1 سال پيش توسط يكي از دوستانم وارد كنگره شدم ، البته در 1 ماه اول زياد كنگره برایم جذاب نبود اما از وقتي كه كتاب عبور از منطقه 60 درجه زير صفر و سي دی‌های كنگره را خواندم كنگره برايم جذاب شد و تازه فهميدم كه اينجا با جاهاي ديگر خيلي فرق می‌کند . البته ناگفته نماند راهنمایی‌های آقاي اسماعيلي در جذاب شدن كنگره خيلي كمكم كرد .

از دوران سفر اول برامون بگو ؟

از روزي كه رها شدم وقتي به ياد روزهاي سفر اول می‌افتم گاهي احساس دلتنگي می‌کنم چون روزهاي خيلي قشنگي بود البته به اين خاطر كه اي كاش در دوران سفر اول بيشتر روي جهان‌بینی‌ام كار می‌کردم.

آيا آموزش‌های راهنمايت براي شما مفيد بوده ؟ چه حس اخلاقي راهنمايت برايت جذاب است؟

آموزش‌های آقاي اسماعيلي در دوران سفر اول خيلي خوب بود و خيلي از چيزهايي كه قبلاً می‌دانستم با ورود به لژيون تازه فهميدم كه هیچ‌چیزی نمی‌دانم و خيلي به من كمك كرد ، كه ديد من نسبت به زندگي عوض شود . و بزرگ‌ترین حسن ايشان بالا بودن اطلاعات عمومي ايشان و خصوصاً كه به مسئله جهان‌بینی خيلي اهميت می‌دهند و در لژيون خيلي ساده و روان صحبت می‌کنند و همه را به يك چشم نگاه می‌کنند.

تجربه رها شدن از مواد مخدر چگونه بود و چه احساسي داشتي ؟

رهايي خيلي زيباست و من آن شب تا صبح بيدار بودم و انگار در آسمان‌ها پرواز می‌کردم

فرق روش درمان كنگره با روش‌های ديگر چيست و چرا كنگره را انتخاب كردي ؟

خوب تجربه ثابت كرده روشي كه كنگره براي درمان مورد استفاده قرار می‌گیرد ، بهترين روش موجود در جهان براي درمان می‌باشد و اين را تماماً مديون آقاي مهندس هستيم كه زحمت‌کشیده و بدون هيچ منتي و چشم‌داشتی آن را در اختيار ديگران قرار داد و مهم‌ترین حسن آن اين است كه می‌توان در آن به تعادل بالايي رسيد حتي بهتر از دوران قبل از مصرف .

آيا در حال حاضر وسوسه و ميل مصرف داري يا نه؟

نه من از زماني كه رها شدم تا به امروز كه اينجا هستم به هيچ عنوان وسوسه نشدم و حتي در زمان عيد كه به منزل اقوام رفته بودم و آن‌ها در حال مصرف بودند به من هيچ احساس مصرفي دست نداد .

اگر قرار باشد در كنگره بماني دوست داري در آينده در چه جايگاه خدمت كني؟

خوب قدر مسلم هر كس دوست دارد در مقام كمك راهنما يا راهنمايي دين خود را به كنگره ادا كند.

پيامي براي سفر اولی‌ها و تمامي كساني كه درگير معضل اعتياد می‌باشند بگو ؟

من کوچک‌تر از آن هستم كه بخواهم پيام بدهم فقط می‌توانم به آن‌ها بگوييم اگر خواست خود را قوي كنند و وارد كنگره شوند و جلسات را دنبال كنند مطمئن باشند به رهايي می‌رسند می‌توانند اين جايگاه را تجربه كنند

از آقای امیر به خاطر قبول زحمت و دادن وقتشان به ما صمیمانه سپاسگزاریم و آرزوی توفیق روزافزون در مراحل بعد برای ایشان داریم.

مصاحبه گر: جواد عسگری

تنظیم و ارسال : علیرضا اورینی

لژیون: محمود اسماعیلی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .