English Version
English

راهنما کیست از دیدگاه کنگره 60 و چندی از کمک راهنمایان

راهنما کیست از دیدگاه کنگره 60 و چندی از کمک راهنمایان

راهنما کیست از دیدگاه کنگره 60 :

بر اساس اصل پذیرفته‌شده کمک فرد رهاشده از دام اعتیاد به فرد در حال مصرف مواد مخدر فعالیت می‌کند . اولین و مهم‌ترین مشخصه یک راهنما در کنگره 60،عشق و محبت است که از وجود او فوران می‌کند هم او و هم شاگردان او را به حرکت و تلاش وا‌می‌دارد.

راهنما اگر عاشق نباشد در این حوزه نمی‌تواند فعالیت کند .در صور ظاهر آن‌ها مزد دریافت نمی‌کنند اما در صور باطن آن‌ها بزرگ‌ترین مزد و پاداش را دریافت می‌کنند .

خداوند لیاقت خدمت به بندگانش را به هر کس نمی‌دهد ،خدمت به خلق و بندگان خداوند آن هم کسانی که در بند اسارت و بیماری اعتیاد هستند ،امری کوچک و سهل نیست .پاداش آنان نیز کوچک نیست.

آن‌ها بزرگ‌ترین خدمت را به خود می‌کنند و نتیجه تلاششان به خود بازمی‌گردد و آن پاداش سعادت و خوشبختی استو رسیدن به کمال و نزدیک شدن به فرمان عقل است.

سرکار خانم بهرخ کمک راهنمای خانواده

قبل از هر چیز هفته راهنما را به تمام راهنماهای کنگره 60 مخصوصاً جناب آقای مهندس تبریک می‌گویم. به راستی تاریکی آبستن رود است و چه زیبا کنگره 60 این جمله را ثابت کرده است یعنی شخصی که در عمق تاریکی‌ها است و تمام وجودش را ظلمت و سیاهی فرا گرفته است یک مسیر و یک هدف مشخص طی می‌کند و به روشنایی می‌رسد. امروز حداقل برای ما ثابت‌شده که برای درمان اعتیاد ،علم به تنهایی کاری را انجام نمی‌دهد و این علم باید آمیخته باتجربه باشد یعنی وقتی از اعتیاد و تجربها ی آن صحبت می‌کنیم باید حتماً تجربه‌اش کرده باشیم دقیقاً مسافران و همسفرانی که به جایگاه کمک راهنمایی رسیده‌اند،لحظه به لحظه این تخریب‌ها را حس کرده‌اند . و آنگاه چراغی می‌شوند برای دیگران و دقیقاً رمز موفقیت در درمان اعتیاد 60همین است ،جایگاه راهنمایی جایگاه بسیار مهم و مقدس است و رسیدن به این جایگاه  برای مسافران به معنای درمان کامل است امیدوارم همه مسافران و همسفران این جایگاه را تجربه کنند . راهنما کوهی از آتش است .همه کار او سوزش وهم سازش است. همی سوزد و گرمی دهد.                              به سنگین دلان درس نرمی دهد.


سرکار خانم مهناز کمک راهنمای خانواده ...

راهنما یعنی نشان‌دهنده راه یعنی یک زمانی گم کرده راه بود ناامید از هر کس و از هر چیز به خداوند رو کرد و اذن خدا در مکانی مقدس و پاک آموزش دید و به آگاهی و دانایی گم کرده‌اش رسید اکنون با عشق به بندگان خدا خدمت می‌کند ولی هنوز هم در حال آموزش است . شادباشید.


سرکار خانم معصومه شکری

در دوره نوجوانی با این واژه آشنا شدم و اصطلاحاً می‌گفتند بلدچی یا بلد راه چون از قدیم بودند کسانی که در کویر،کوه، برف و یخبندان گم می‌شدند و راه را نمی‌یافتند ،و هر شرایطی بادچی و راه بلد خود را داشت .

پس در رسیدن به مرحله کمک راهنمایی،شرط اول رهجو بودن است و باید از مرحله علم‌الیقین،عین‌الیقین ،حق الیقین را بگذرانیم .خلاصه کلام راهنما یعنی باور....

منبع : نمایندگی کرج

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .