English Version
English

محصول منیت؛ نکته هایی از سی دی آموزشی به استادی امین دژاکام

محصول منیت؛ نکته هایی از سی دی آموزشی به استادی امین دژاکام

یکی از همسفران نمایندگی صالحی نکاتی زیبا از سی دی «منیت » از استاد جهان بینی کنگره 60جناب امین  دژاکام،نوشته است که خواندنی و جالب است،در ادامه خلاصه ای از این سی دی را با هم می خوانیم.

 

در وجود ما عقاب درون است که همه چیز را سنجیده بعد به پرواز در می آید. گاهی انسان جایگاه خود را بالاتر از جایگاه فعلی خود می بیند که در این صورت دچار منیت می شود. 

شرط لازم درمنیت:

انسان وقتی یک سری توانایی هایی را کسب می کند و در زمینه هایی می درخشد و استعدادهایی را در خود شکوفا می کند تا حرفی برای گفتن داشته باشد در این صورت به سوی منیت پیش می رود.

وقتی در جمعی کاری را انجام می دهیم که دیگران نمی توانند انجام دهند و مورد تشویق دیگران قرار می گیریم از این تشویق لذت بسیاری کسب می کنیم و از اینجا قیاس شروع می شود که خودمان را با دیگران مقایسه می کنیم دراین مرحله اگر دانایی ما اندک باشد نتیجه میگیریم که ما از بقیه جلوتریم و شعور و فهم ما بیشتراست.در اینجا منیت متولد می شود ولی اگر دانایی ما بالا باشد دیگر خود را مقایسه نمی کنیم.

در منیت ما جایگاهمان را در هستی گم می کنیم و توقع احترام بالایی را از بقیه داریم مثلا پرستاری که توقع دارد احترام دکتر را ببیند ولی وقتی احترام نمی بیند دچار تفاخر یعنی جدایی میشود.

اولین محصول منیت:

تفاخر یا جدایی، کینه، تنفر، حسادت، تزویر و ... جز منیت هستند. ما وقتی جایگاه مان را در هستی از دست می دهیم امکان تبادل درست ارتباط با طبیعت را از دست می دهیم و یا خود را در حصار بسته خود نگه می داریم یا شروع به حمله به حریم دیگران می کنیم چون جایگاه خود را بالاتر از  بقیه می بینیم.

دومین محصول منیت:

بیشترین تاثیر منیت روی چاکراه سوم خورشیدی  است که انسان را دچار سرگردانی می کند یعنی اتصال را از هستی از دست می دهد.

ما به دو صورت در هستی عمل می کنیم یا انرژی را از دیگران می دزدیم که در این صورت اگر تایید و احترام دیگران نباشد،ناراحت می شویم و یا به مرحله تولید می رسیم که در این صورت تایید و احترام دیگران را نیاز نداریم.

از طرفی تنفر نیز ریشه در منیت دارد، هر چند کم باشد. کسی که خصلت تنفر را پشت سر گذاشته در مقابل اذیت دیگران حس تنفر ندارد، بلکه احساس دلسوزی برای طرف مقابل دارد و این با منیت فرق می کند.

نگارش: همسفرساناز

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .