English Version
English

کارگاه آموزشی نمایندگی شادآباد با استادی مهندس

کارگاه آموزشی نمایندگی شادآباد با استادی مهندس

روز سه شنبه مورخ 93/01/26 از سری کارگاههای آموزشی خصوصي كنگره 60 نمایندگی شادآباد با استادی مهندس و نگهبانی  آقای حسين رحماني و دبیری موقت آقای حسن واكفي با دستور جلسه «جهان بيني 1 و 2 » رأس ساعت 16:30 برگزار شد .

 

خلاصه سخنان استاد :

امیدوارم حالتان خوب باشد ،حال من هم خوب است .دستور جلسه این هفته جهان‌بینی 1و 2 است .وقتی بنده درمان خود را با روش dst شروع كردم كه البته آن موقع dst نبود ،اول كنترل مواد بود ،آن تغییر نگرش من بود كه توسط استادان من صورت گرفت و من به درمان رسیدم و دیدم كه این یكی از اركان اصلی در تمام سطوح مختلف زندگی و درمان اعتیاد است ،یعنی یك فوتبالیست هم باید جهان‌بینی داشته باشد كه شاهد هستیم گاهی اوقات رفتار بدی از خودشان نشان می‌دهند .پزشك ،بیمار ،برق‌کار ،همه و همه باید جهان‌بینی داشته باشند .

جهان‌بینی یعنی دیدن اطراف ،رابطه ما با اطراف ،همسر و خانواده ،كار .هر چیزی قانونی دارد حتی خرابات .قبلاً شیره كش خانه‌ها هم قانون داشتند ،حتی بازی قمار هم قانون دارد .مافی‌ها هم ،جهان‌بینی و قوانین خودشان را دارند و بسیار هم خطرناك ،اگر از بازی خارج شوی و قوانین را رعایت نكنی قطعاً كشته می‌شوی .

ما قوانین زندگی را بلد نیستیم .از مطالب فوق تحت عنوان جهان‌بینی یاد می‌شود .ما می‌دانیم محبت كردن خوب است ولی اندازه آن را نمی‌دانیم .كینه ،نفرت ،حسادت و غیبت را اصلاً به ما یاد نداده‌اند و یاد نگرفتیم .نگاهی به جو بهای آب در خیابان‌ها بی اندازیم چیزی جز لجن نمی‌بینیم .سهراب سپهری گفت آب را گل نكنیم ،قدیم‌ها از این جوی‌ها استفاده می‌شد .خیلی‌ها با این آب شستشو می‌کردند .هیچ‌چیز در جای خودش نیست ،خیابان‌ها تمیز می‌شود ولی در داخل جوبها ریخته می‌شود .پزشك می‌داند بیمارش مردنی است ولی برای اینكه پولی بگیرد می‌گوید باید بیمار جراحی شود .این‌ها همه به خاطر جهان‌بینی و نگرش است .ما باید حتماً نگرش و جهان‌بینی و تفكر خود را تغییر بدهیم .

همیشه مشكلات را بر گردن شخص دیگری نیاندازیم .پدر و مادر ،كنگره ،راهنما برای من چه كردند و من چه كردم .مقصر خودمان هستیم ،نباید بگوییم لعنت بر فلانی كه مرا معتاد كرد .ما یاد نگرفتیم ،كسی به ما یاد نداده بود  .باید یاد بگیریم .اگر بچه‌های كنگره به یك تعادل نسبی رسیده‌اند ،به خاطر این است كه یاد گرفتند .

 

دكتر صحرایی آزمایشی را اخیراً انجام داده‌اند كه ببینند مقدار استرس و میزان حافظه و آرامش  در بچه‌های كنگره چقدر است .برای دكتر فوق‌العاده جالب و تعجب‌آور و باورنکردنی بود .بهترین و بالاترین راندمان را از لحاظ حافظه و آرامش ، بچه‌های كنگره داشتند .در چند گروه این آزمایش انجام شد .اوایل سفر ، اواخر سفر و سفر دوم و این‌ها همه در اثر آموزش‌های درست است .

من بسیار تشكر می‌کنم از امین عزیز ،به خاطر خودش و به خاطر اندیشه‌اش و به خاطر نوشتن جهان‌بینی 1و 2 . خیلی  از ماها آگاه شدیم ، دانایی و دانایی موثر  را یاد گرفتیم  ، یك دانستن این است كه می‌دانیم كوه دماوند این  درجه یا آن طبیعت را دارد و یك دانستن ، رفتن و از نزدیك دیدن است .مثلث دانایی را یاد گرفتیم ، تفكر ،تجربه و آموزش را یاد گرفتیم .جهان‌بینی برای ما بعد از دانایی ، دانایی موثر را ترسیم می‌کند . بعد از آن استخر و انرژی مطرح می‌شود و باید همه این‌ها را كاربردی كنیم و آن وقت می‌توانیم بر اعتیاد غلبه كنیم .

یاد گرفتیم غیبت نكنیم ، حسادت و قیاس نكنیم ، در كارهای سیاسی و دینی دخالت نكنیم .ما روی نقاط مشترك كار می‌کنیم .عیسی به دین خودش و موسی هم به دین خودش .هفته بعد هفته راهنماست و من حتماً cd را برای شما ارسال می‌کنم و حتماً گوش دهید .ما باید یاد بگیریم كه چگونه از كسی كه ما را به رهایی و آزادی رسانده  تشكر كنیم .این همه به ما سرویس می‌دهند و ما را از ظلمات اعتیاد خارج می‌کنند .این‌ها همه می‌شود جهان‌بینی .

یك مالك دیگر برای این مكان پیداشده و باعث اختلافاتی هم شده است و بنابراین ما باید آماده‌باشیم ، گوش به زنگ باشیم و بعید به نظر می‌رسد كه به توافق برسند .باید در فكر جا و مكانی باشیم و تک‌تک اعضای این شعبه مسئول هستند .شعبه شادآباد را باید بچه‌های شادآباد حفظ كنند و كس دیگری در پرتو حفظ كردن این زمین نیست .ولی برای خرید زمین من هم از شعبه مركزی قطعاً حمایت خواهم كرد ولی باید خودتان به فكر باشید .روشن و شفاف صحبت می‌کنم كه باید به فكر آینده باشید .لژیون مالی تشکیل‌شده و پولی كه جمع شده حدود سی میلیون تومان است كه با این حتی یك كیوسك هم نمی‌توان خرید .من هر كاری كه از شما خواستم اول خودم انجام دادم و بعد از شما خواستم كه انجام دهید .مانند درمان اعتیاد ،درمان سیگار .هفته قبل 750000 تومان به زمین و این هفته 700000 و هفته بعد مبلغ 800000 تومان كمك خواهم كرد .برای رهایی هر شخص مبلغ هشت میلیون تومان هزینه می‌شود .باید كسانی كه برگشت می‌خورند جبران خسارت كنند .راهنما باید به رهجوهایش آموزش دهد كه چطور كمك كنند و چطور تشكر كنند .

باید تغییر نگرش ایجاد شود .رهجو باید پاك و تمیز و بی‌آلایش باشد .پیراهن سفید بپوشد و آداب معاشرت را رعایت كند .اگر تمییز به كلینیك برویم آن‌ها هم به ما احترام می‌گذارند و به همین دلایل است كه همه از بچه‌های كنگره تعجب می‌کنند و فرد رهاشده در كنگره باید قسم بخورد كه زمانی مصرف‌کننده بوده است .اگر تغییر نگرش در ما ایجاد شود به درمان می‌رسیم .

امیدوارم بتوانیم زمینی تهیه كنیم و این را به شما قول می‌دهم كه اگر بچه‌های كنگره تصمیمی بگیرند این امر انجام می‌شود ،اگر بخواهند كوهی را جا به جا كنند انجام می‌شود و خدا هم نیز حمایت می‌کند .

منبع : وبلاگ نمایندگی شادآباد

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .