English Version
English

طرح شیوع شناسی اعتیاد در دستور مبارزه با مواد مخدر کشور قرار گرفت

طرح شیوع شناسی اعتیاد در دستور مبارزه با مواد مخدر کشور قرار گرفت

ˈبابک دین پرستˈ عصر روز دوشنبه در حاشیه نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر خوزستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در اهواز ، هدف از اجرای این طرح را دستیابی به آمار اعتیاد در کشور ، تاثیر اقدامات پیشگیرانه و بسترسازی فرهنگی برای کاهش اعتیاد در کشور عنوان کرد.

وی گفت: در این طرح میزان اثر بخشی فرهنگی در خصوص کاهش تقاضا برای مواد مخدر ، برنامه ریزی برای درمان معتادین و تصویری جامع و کامل از معضل اعتیاد در کشور ارایه خواهد شد.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور

در ادامه کار فرهنگی ، کاهش تقاضا و آموزش را در کاهش گرایش به مواد مخدر موثر دانست و گفت: در کنار اقدامات سخت افزاری که در کنترل و مهار مواد مخدر مهم و تعیین کننده است نباید از اقدامات فرهنگی و بسترسازی فکری برای دور کردن جوانان از دام اعتیاد غافل شد.

دین پرست در ادامه گفت: بر اساس طرح شیوع شناسی که درسال 1390 توسط جهاد دانشگاهی انجام شد 58درصد معتادین شاغل ، 63درصد متاهل ، 75درصد دیپلم به بالا و 21درصد لیسانس به بالا بوده اند که این نشان می دهد عناصر اشتغال ، تاهل و میزان تحصیلات تاثیری قاطع در کاهش گرایش به اعتیاد در خانواده ها نداشته است.

وی تعداد معتادان کشور در سال 1390 را حدود یک میلیون و 325هزار نفر عنوان کرد.

دین پرست کاهش تقاضای مواد مخدر را مهمتر از بستن مرزها توصیف کرد و گفت: با وجود اینکه کارهای مهمی در کشف مواد مخدر در کشور انجام شده ولی نگرانی خانواده ها در دسترسی آسان به مواد مخدر و تردد معتادین در معابر عمومی را همچنان پابرجاست.

این مقام مسوول وظیفه آموزش و پرورش را در آموزش و آگاه سازی جوانان و خانواده ها از خطرات مواد مخدر را خطیر دانست و گفت:مبنا و خروجی کار فرهنگی باید به ˈکاهش تقاضای مواد مخدر ˈ ختم شود چون تا زمانی که تقاضا وجود دارد ریشه کنی این معضل خانمان سوز امکان پذیر نیست.

 

منبع خبر: ايرنا 93.1.26 

برداشت : ستاد مبارزه با مواد مخدر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .