English Version
English

گزارش لژیون ویلیام ال وایت درمان اعتیاد به مصرف سیگار( مهندس)

گزارش لژیون ویلیام ال وایت درمان اعتیاد به مصرف سیگار( مهندس)

دومین جلسه از دور پنجم لژیون ویلیام ال وایت (درمان اعتیاد به مصرف سیگار با متد DST) با نگهبانی و استادی مهندس و دبیری مسافر کامران رک صبح جمعه 93/1/22 با دستور جلسه جهان بینی 1 و  2 و تولد اولین سال رهایی مسافر حسن فراهانی راس ساعت 7:30 در محل پارک طالقانی مقر ورزشی کنگره 60 تشکیل گردید.

در ابتدا نگهبان کنگره 60 فرمومدند :

اگر جهانبینی وجود نداشت من به مصرف موادمخدر بازمی‌گشتم و یا سفر اول را نمی‌توانستم به پایان برسانم. جهانبینی در مجموع دیدگاه ما می‌باشد. من اعتقاد دارم که ما مطالب بسیاری را بلد نیستیم در صورتی که شاید سن بالایی داشته باشیم و دلیل بلد نبودن ما این است که به ما نیاموخته‌اند. اگر چیزهایی هم به ما آموخته باشند اشتباه است مانند خرافات و مطالب غلط و اشتباه البته قصد توهین ندارم اما آن‌ها نیز بلد نبودند. بارها و بارها گفته‌ام که مسائلی مانند عشق و محبت نیز اندازه دارد و جمله معروفی وجود دارد که گفته می‌شود : اگر باران بیش از اندازه ببارد نتیجه آن سیل خواهد شد و اگر کم ببارد نتیجه خشک‌سالی است پس باران هم باید به اندازه ببارد.

سرما خوب است و ما در تابستان از کولرها استفاده می‌کنیم اما اگر بی‌موقع باشد تمام درختان خشک می‌شوند. گذشت ، اعتماد به دیگران، ایمان ، بخشش ، خودخواهی و فداکاری چه اندازه‌ای دارند؟ ما اندازه هیچ یک را نمی‌دانیم. خانواده‌هایی را می‌بینیم که از نظر ظاهری در سطح بالایی هستند اما زباله‌های خود را از ماشین به بیرون پرتاب می‌کنند ، فرزندان این خانواده‌ها چه خواهند آموخت؟

در گذشته به ما آموخته بودند اما هرچه پیش می‌رویم شرایط بدتر می‌شود. ما خود معتاد بودیم و فرزندان خود را هم معتاد کرده‌ایم و با هر شیطنت کودکانه ، آن‌ها را نزد پزشک می‌بریم و با دادن دارو آن‌ها را آرام می‌کنیم مانند داروها بیش فعالی که حاوی کوکائین می‌باشد.

همان که ما بدانیم مرگ بر اثر مصرف سیگار مختص همسایه نیست و ما نیز شامل می‌شویم جهانبینی می‌باشد. تاکنون 17میلیون مرگ‌ومیر ، ناشی از مصرف سیگار داشته‌ایم. همان که بدانیم مصرف سیگار غلظت خون را بالا می‌برد و ممکن است دچار سکته مغزی شویم جهانبینی است. همان که بدانیم سرماخوردگی افرادی که سیگار می‌کشند بسیار شدید تر بوده و خلط‌های سینه بیشترمی شوند ، جهانبینی است. اختلالات مسائل جنسی و ناتوانی در نعوظ همگی به دلیل مصرف سیگار هستند.

کاری که آقای امین انجام داد شاهکار می‌باشد و در جهانبینی مسائل دانایی و دانایی موثر را مجزا نمود. در جهانبینی مطرح شد که دانایی شامل سه قسمت می‌باشد. مثلاً قله البرز را در نظر بگیرید ، اینکه من ارتفاع قله البرز را بدانم و بدانم در چه مکانی است و ... آموزش می‌باشد دوم اینکه آن قله را فتح کنم و راجع به آن تفکر کنم ، اینکه بدانم در ارتفاع اکسیژن کم است یا خیر ، سرد است یا گرم و کسب اطلاعات کنم ، این‌ها همگی دانایی است.

زمانی که ما دانایی از کسب نمودیم آن را بر 2 تقسیم کردیم و دانایی موثر پدید آمد یعنی دانایی باید به عمل تبدیل شود. ما به وسیله جهانبینی متوجه شده‌ایم که دلیل درمان کردن سیگار چیست.

روز چهارشنبه در نمایندگی آکادمی ، آقای دکتر صحرایی راجع به تحقیقی صحبت نمودند که در کنگره 60 نیز به انجام رسید. تحقیقی در رابطه با حافظه و آرامش در انسان‌ها یعنی آرامش انسان‌ها چه اندازه است و در برابر مسائل جامعه عکس‌العمل افراد چگونه است.

این آزمایش توسط بزاق دهان و اندازه‌گیری کورتیزول خون محاسبه می‌شود. زمانی که کورتیزول خون بالا برود افراد عصبانی می‌شوند و از کنترل خارج می‌شوند. همچنین همراه با تست های روان‌پزشکی نتایجی را ارائه نمودند.

این آزمایش علاوه بر اینکه روی تعدادی از افراد کنگره گرفته شد ، افراد جامعه ، دانشجویان ، پزشکان ، افراد عادی و ... نیز مورد آزمایش قرار گرفتند و نتیجه این بود که کنگره 60 بهترین ارقام آزمایشی را داشت و از همه گروه‌ها بهتر بود. افرادی که می‌خواهند وارد سفر اول شوند ، افرادی که در سفر اول می‌باشند و افرادی که سفر اول را به پایان رساندند مورد آزمایش بودند و طبق محاسبات آقای دکتر صحرایی ، نتیجه آزمایش در کنگره 60 بی‌نظیر بود و ایشان متحیر بودند که افراد دارای حافظه قوی بوده و از آرامش برخوردارند.

این مسئله هم روند درمان می‌باشد و هم تفکر و جهانبینی.

حسن : یکی از افتخارات من این بود که رهجوی آقای علی خدامی بودم و این مسئله کمک زیادی به من کرد همچنین یکی از افتخارات دیگرم این است که رهجوی جناب مهندس هستم و این مسئله باعث افتخار من است. همیشه سپاسگذار خداوند بوده‌ام که در زمان جناب مهندس در کنگره 60 حضور دارم و این مسئله برای ما بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

من بسیار دوست داشتم که سیگار نکشم و قبل از کنگره راه‌های زیادی را تجربه کردم اما همه بی‌نتیجه بودند. بعد از درمان اعتیاد در کنگره 60 همیشه دنبال راهی برای سیگار نکشیدن بودم اما هیچ گاه جرات این کار را نداشتم. از تجربیات من این است که سیگار را در مقیاس‌های 1 سانتی‌متری کم می‌کردم.

از زمانی که جناب مهندس دژاکام درمان سیگار را شروع کردند ، به این روش برای درمان سیگار ایمان آوردم و من نیز شروع به درمان کردم.

با اینکه سیگار نکشیدن بسیار سخت است اما درمان برایم بسیار ساده بود چراکه آموزش‌ها و انرژی‌ها در کنگره 60 بالاست و وجود جناب مهندس دژاکام و افراد همچنین لژیون ویلیام بسیار موثر بود.

خیلی خوشحالم که امروز در کنگره 60 قرار دارم چراکه قبل از ورودم به این مکان حتی از نظر شخصیتی چیزی نداشتم و کنگره همه چیز به من داد ، شخصیت ، کار ، خانواده و دوستانی خوب. اشتباهاتی داشتم که از راهنمای خوبم آقای مهندس و راهنمای سیگارم جناب مهندس عذرخواهی می‌کنم و از آنها می خوام من را دعا کنند و از شما نیز می‌خواهم من را دعا کنید تا قدر نعمت‌هایی که در کنگره دارم را بدانم.امیدوارم روزی آقای ویلیام در کنگره حضور یابند تا از وجود ایشان نیز استفاده کنیم.

 

با احترام کامران رک

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .