English Version
English

موانع محبت از منظر استاد امین

موانع محبت از منظر استاد امین

دوست داشتن به انسان احساس، انرژی، انگیزه و توان می‌دهد و اصولاً دوست داشتن حس لذت بخشی است و پاسخ دوست داشتن مکمل آن است و در پاسخ این لذت بیشتر می‌شود. محبت در واقع باران رحمت یا آبی است که به درجه خلوص رسیده است و تفاوت محبت مخلوق طبقه پنجم با طبقه چهارم در درجه خلوص آن است. برای رسیدن به محبت گاه لازم است که شرایطی را پشت سر بگذاریم و گاه با موانعی مواجه می‌گردیم که استاد امین در سی‌دی‌های موانع محبت به آن پرداخته‌اند که در ذیل به‌صورت مختصر بیان می‌گردد:

1-هر انسانی که بخواهد محبت را عمیق‌تر بشناسد و درک کند باید مرحله نابودی را پشت سر بگذارد تا از عیار 14 به عیار 18 برسد. درگذر از مرحله محبت کم به مرحله محبت زیاد، تخریب ساختار شرط لازم است ولی کافی نیست. شرط کافی آن دانش و جهان‌بینی است که به شخص کمک می‌کند از خرابی جان سالم به درببرد. به این معنا که ساختار معیوب باید خراب شود و در آن زمان شخص، جهش پیدا می‌کند و اگر با دانش مکمل شود به ساختار بالاتر صعود می‌کند و اگر وجود نداشته باشد تاریکی و سرگردانی به همراه دارد.

2-برای رسیدن به محبت بیشتر، موانعی سبز می‌شود. موانع یعنی گاه شخص هر چه در یک رابطه جلوتر می‌رود، بیشتر اصرار می‌کند، التماس می‌کند و به این احساس می‌رسد که شخصیتش از بین رفته است. شخص برای رسیدن به محبت باید از این حالت عبور کند، نه التماس و نه انزجار زیرا هیچ‌یک از این دو به درد نمی‌خورد.

3-یکی دیگر از موانع محبت کردن، احساس مالکیت است، گاهی شخص فکر می‌کند که باید محکم دیگری را بگیرد و ول نکند، این آخر دوست داشتن نیست بلکه آخر تملک است. مالکیت بامحبت عدم قطعیت دارد به این معنا؛ زمانی که مالکیت به یک شی به صددرصد می‌رسد محبت در آن به نزدیک صفر می‌رسد و هنگامی‌که محبت به بی‌نهایت می‌رود، قضیه مالکیت به صفر می‌رسد. در پشت مالکیت یک نیروی عظیمی نهفته است که این نیرو، جاذبه به وجود می‌آورد و این جاذبه با مثلث عشق مشترک است زیرا مثلث عشق متشکل از جاذبه، حس و سایه‌هاست. به خاطر وجود همین جاذبه در مالکیت است که ممکن است با عشق اشتباه گرفته شود.

4-گاه انسان نمی‌تواند به محبتی برسد یا آن را درک کند، این امر ریشه در ناتوانی او دارد و این ناتوانی باعث ایجاد توقع در او می‌شود. توقع از ناتوانی انسان به وجود می‌آید، به‌طور مثال توقع داریم کسی کاری را انجام بدهد، اگر به او بگوییم حالمان بد می‌شود و اگر هم به او نگویم حالمان خراب می‌شود. ناخودآگاه کلام مان زهرآگین می‌شود و با زخم صحبت می‌کنیم یا نقطه‌ ضعف‌های طرف را به رخ او می‌کشیم و اگر هم به او نگوییم باعث تجمع حس‌های منفی می‌شود.

زمانی که توقع، نیاز به تائید و احترام و مالکیت در انسان از بین برود، محبت ظاهر می‌شود

 

تنظیم و تایپ: همسفر حمیده لژیون یازدهم
نمایندگی همسفران قزوین

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .