English Version
English

کارگاه آموزشی همسفران؛وادی یازدهم و تأثیر آن بر روی من

کارگاه آموزشی همسفران؛وادی یازدهم و تأثیر آن بر روی من
دهمین جلسه از دور چهاردهم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران نمایندگی آزادی به استادی همسفر فاطمه و نگهبانی همسفر سمیه و دبیری همسفر معصومه با دستور جلسه‌ی (وادی یازدهم و تأثیر آن بر روی من) روز دوشنبه مورخ 98/04/25 رأس ساعت 14 آغاز به کار نمود.

وادی یازدهم، تمثیلی از خود ما است و اینکه هرکسی به خودش نگاه کند و ببیند کجای کار است و هدفش در زندگی چیست؟ آیا می‌خواهد چشمه‌ی جوشان باشد یا نه؟ من وقتی با این وادی روبه‌رو شدم درواقع با خودم روبه‌رو شدم که در درون من چه ناخالصی‌هایی است و چگونه می‌توانم این‌ها را از درون خودم پاک‌سازی کنم؟

با آموزش‌هایی که در کنگره گرفتم کم‌کم یاد گرفتم که درون خودم که پر از سیاهی بود، به‌مرور طی سفری که در کنگره شروع کردم این سیاهی‌ها را تبدیل کنم به چشمه جوشان.شاید غیبت کردن و یا تهمت زدن برای ما عالی باشد ولی این‌ها همان آشغال‌هایی هستند که در درون ما وجود دارند. ما برای اینکه تزکیه و پالایش شویم باید یاد بگیریم که نقاط قوت و ضعف خودمان را بدانیم که چه هستند و حرکتمان را وقتی می‌خواهیم به سمت صراط مستقیم ادامه دهیم من نمی‌توانم بگویم که چون کنگره می‌آیم، تزکیه شدم، به آمدن و رفتن نیست که ما تزکیه شویم، حتماً باید آموزشی که می‌گیریم کاربردی کنیم. من نمی‌توانم هم عشق در درونم باشد هم محبت، هم زشتی و هم نفرت؛ باید یکی از این‌ها را انتخاب کنم وقتی من عشق و نفرت را باهم می‌خواهم نمی‌شود. مثلاً: جایی که به نفع من است عاشق باشم و جایی که نباشد نفرت است نه این‌گونه نیست.

من طبق آموزش‌هایی که در کنگره دیدم یاد گرفتم ضعف خودم را بدانم و هدفم را مشخص کنم‌ که بدانم از زندگی چه می‌خواهم و به دنبال چه می‌گردم؟ اگر دنبال آرامش هستم، اگر دنبال راه صراط مستقیم می‌گردم، بهترین مسیر را کنگره برای من بازکرده است. راهی که در کنگره پیش می‌رود بهترین راه برای ما بوده؛ درست است کوتاه‌ترین راه نیست.

شاید وقتی به‌ عنوان همسفر وارد کنگره شدم فکر می‌کردم ۱۰ یا ۱۱ ماه برای سفر کردن زیاد بوده ولی وقتی سفر کردم دیدم نه نیاز بوده که این مدت سفر باشد، اما این مدت سفر برای وقتی است که سفر خوبی داشته باشم نه وقتی‌که در حاشیه باشم. ممکن است یازده ماه من چند سال طول بکشد، چون ما هیچ تضمینی نمی‌دهیم این بستگی به تلاش و همکاری آن مسافر یا همسفر است که در شعبه قرار می‌گیرد که چقدر تلاش می‌کند برای هدف و آرامشی که می خواهد. کسی که درست سفر کند حتماً طی ده یا یازده ماه حتماً به نتیجه می‌رسد. یک چشمه وقتی‌که انرژی دارد برای چیست؟ چون سربلندی است ما وقتی می‌خواهیم انرژی کسب کنیم جایگاهمان را باید تغییر دهیم، من اگر سفر اولی هستم اگر خودم را به سفر دوم نرسانم انرژی کسب نمی‌کنم و کم‌کم از لژیون و راهنما ایراد می‌گیرم، اینجا باید به خودم برگردم که چرا انرژی نمی‌گیرم؟ خب وقتی در جلسات مشارکت نمی‌کنم و یک سی دی گوش نمی‌دهم و اعلام سفر نمی‌کنم چگونه می‌خواهم تغییر کنم؟ باید آموزش‌ها را کاربردی کنیم.

اولین چیزی که نشان می‌دهد که شما حرکت کرده‌اید و آموزش گرفته‌اید چشمان شماست هرچقدر بیشتر پالایش شوید چشمانتان بازتر می‌شود، چشم‌هایتان شفاف‌تر می‌شود، سعی کنید با خانواده و بچه‌های کنگره هم حس شوید. اگر مسافر شما خوب سفر نمی‌کند یا اینکه بازهم مصرف می‌کند باید ببینید برخورد شما چگونه است، آیا آموزش‌ها را گرفته‌اید و به او کمک می‌کنید؟ نمی‌گویم این کار سخت نیست واقعاً سخت است ولی این به شما بستگی دارد که چقدر آموزش‌ها را گرفته‌اید و به این ماجرا چگونه نگاه کنید. کم و کاستی همیشه در زندگی وجود دارد، ولی همین‌که در زندگی باهم هستیم خوشحال باشیم، سعی کنید حداقل بچه‌هایتان با مشکلاتی مثل مشکلات ما مواجه نشوند. اگر شما آموزش می‌بینید برای فردای بچه‌هایتان است چون تضمینی نیست که فردا نوه‌ی من مصرف‌کننده نباشد.

ولی وقتی‌که کنگره پایه‌گذاری شده و روز به‌ روز هم پیشرفت می‌کند فردا روزی هم اگر مصرف‌کننده شود می‌دانیم یک چنین جایی هست که عاشقانه خدمت می‌کنند. تنها چیزی که از شما می‌خواهم این است که به فکر خودتان باشید. مادر خانه اگر سالم نباشد و ازنظر روحی مشکل داشته باشد هیچ‌وقت نمی‌تواند بچه‌های خوبی را به جامعه تحویل دهد. شما اگر به همه در زندگی عشق بدهید این عشق به زندگی شما برمی‌گردد و اگر نفرت بدهید این نفرت به زندگی‌تان برمی‌گردد. پس سعی کنید تا می‌توانید خودتان را تزکیه و پالایش کنید چون فقط با این قضیه است که به آرامش می‌رسیم و به چشمه‌های جوشان می‌رسیم.

چشمه‌های جوشان همان زلالی درون خودتان است، وقتی درونتان هیچ صفت بدی نباشد خیلی راحت هستید و چیزی شمارا اذیت نمی‌کند.

تهیه‌ی گزارش: هم‌سفر مهناز-لژیون دوم

عکاس و ارسال گزارش: هم‌سفر طاهره

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .