English Version
English

کلارگاه آموزشی خصوصی همسفران نمایندگی نیما یوشیج

کلارگاه آموزشی خصوصی همسفران نمایندگی نیما یوشیج

چهاردهمین جلسه از دور سیزدهم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60 ویژه همسفران نمایندگی نیما یوشیج بهشهر با استادی همسفر خانم الهام و نگهبانی همسفر خانم آمنه و دبیری همسفرخانم الهه با دستور جلسه وادی یازدهم و تأثیر آن روی من در تاریخ 98/4/24 رأس ساعت 16:00 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان الهام هستم همسفر؛ در ابتدا خدا را شاکرم که توفیق خدمت در این جایگاه را به من عطا کرد و در ادامه از راهنمای عزیزم خانم هاجر سپاسگزارم که اجازه خدمت کردن و آموزش گرفتن در این جایگاه را به من دادند و من این خدمت را مدیون آموزش‌ها و تلاش‌های ایشان هستم . 14 جلسه نگهبانی خانم آمنه و دبیرهای عزیزشان را خدا قوت می‌گویم و برایشان خدمت در جایگاه‌های بالاتر را آرزومندم. از ایجنت و اسیسانت محترم و اعضای لژیون سردار سپاسگزارم برای تهیه کولر و پنکه برای شعبه و فراهم کردن شرایط مناسب برای برگزاری جلسات. 

دستور جلسه امروز وادی 11( چشمه‌های جوشان ورودهای خروشان همه به بحر و اقیانوس می‌رسند ) و تأثیر آن روی من می‌باشد. آموزش وادی‌ها در کتاب عشق و سی‌دی‌های آقای مهندس صورت می‌گیرد و من امروز می‌خواهم راجع به تأثیر آن روی خودم صحبت کنم . در ابتدای وادی اهریمن به نیروهای خودش می‌گوید که ما فقط القا و الهام را انجام می‌دهیم و اجازه اقدام دیگری را نداریم زیرا اختیار انسان محترم شمرده‌ شده است حال من به خود می‌گویم چرا من تا الآن به این مسئله توجه نمی‌کردم  وقتی شیطان به خود اجازه نمی‌دهد اختیار انسان را نادیده بگیرد قطعاً من باید حتماً این مسئله را رعایت کنم و کسی را مجبور نکنم مطابق میل و گفته من عمل کند من فقط می‌توانم پیشنهاد بدهم و امربه‌معروف و نهی از منکر کنم اما نمی‌توانم مجبورشان بکنم.

در قسمت بعد اهریمن به یارانش می‌گوید درست است انسان اختیار دارد اما چون دارای ویژگی‌هایی هست ما به‌راحتی می‌توانیم او را منحرف کنیم مگر انسان‌هایی که عمل سالم انجام می‌دهند. به نظر من کنگره به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم به‌مرور زمان این صفات را در ما تغییر می‌دهد به این صورت که در کنگره  صفت حریص بودن ( ان الانسان هلوعا ) با خدمت بی‌مزد و مواجب و صادقانه و عشق به کمک کردن  و صفت زیان‌کار بودن ( ان الانسان لفی خسر ) و در خسران بودن با آموزش گرفتن و کاربردی کردن آن‌ها توسط اعضا و صفت ناسپاس بودن ( ان الانسان لربه لکنود ) با سپاسگزاری کردن از افراد در جشن‌ها و جایگاه‌های خدمتی و... و پنهان‌کار بودن ( لکفور ) را با تشویق کردن اعضا و روحیه دادن به آن‌ها و بیان خوبی‌های افراد و... در طول زمان تبدیل به حسنات می‌کند و برای همین هست که افرادی که خدمتگزار واقعی در کنگره هستند و حضور مستمر دارند بعد از چند سال از حضورشان اعلام می‌کنند که خیلی با گذشته‌شان فرق کردند و من از این بابت که اینجا حضور دارم خدا را شکر می‌کنم .

مطلب بعدی اینکه شیطان با همه زیرکی و مکر و حیله انسان را یک‌مرتبه دعوت به بدی نمی‌کند و مرحله‌به‌مرحله پیش می‌رود پس من که یک انسان باارزش‌های والای انسانی هستم نیز باید توجه کنم که عجله نکنم و صبور باشم تا بتوانم به نتیجه مطلوب برسم  و دیگر اینکه انسان‌ها همه چشمه هستند ولی با توجه به نوع اعمال و رفتارشان یا چشمه زلال و جوشان هستند یا خشک یا متعفن و... ولی برای اینکه انسان تبدیل به چشمه جوشان شود نیازمند منبع اطلاعاتی و اختلاف‌پتانسیل است، خب منابع اطلاعاتی همان آموزش‌ها ، سی‌دی‌ها و کتب مختلف کنگره هستند که در اختیار ماست اما برای اختلاف‌ پتانسیل باید چه‌کار کرد؟ اگر انسان ازنظر درونی و بیرونی جایگاه خود را به‌طرف ارزش‌ها تغییر بدهد انرژی به دست می‌آورد یعنی من با تغییر صفات درونی‌ام به ارزش‌ها و تغییر جایگاهم در بیرون، اعم از خدمتی ، تحصیلی و شغلی ... می‌توانم اختلاف‌ پتانسیل را ایجاد کنم و جریان و جوشش پیدا کنم و درنهایت آموختم که همیشه دریافت‌کننده نباشم و پرداخت هم بکنم یعنی همان‌طور که دوست دارم دیگران به من محبت کنند خودم هم به آن‌ها محبت کنم و در پایان امیدوارم همه‌ی ما به چشمه‌های جوشانی تبدیل شویم که به بحر و اقیانوس می‌رسند. 

معرفی راهنمایان محترم جهت پذیرش رهجو

سرودن آوای کنگره 60

در این جلسه انتخابات نگهبانی دور چهاردهم برگزار گردید

در ادامه  همسفر خانم لیلا به عنوان نگهبان دور چهاردهم انتخاب گردید

تهیه و تنظیم گزارش: همسفر الهام از لژیون هفتم

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .