English Version
English

کارگاه های آموزشی خصوصی ویژه همسفران کنگره 60؛ نمایندگی سمنان

کارگاه های آموزشی خصوصی ویژه همسفران کنگره 60؛ نمایندگی سمنان
دهمین جلسه از دوره سی و چهارم سری کارگاه های آموزشی خصوصی ویژه همسفران کنگره 60؛ نمایندگی سمنان به استادی کمک راهنما خانم افسانه و نگهبانی همسفر راضیه و دبیری همسفر فاطمه با دستور جلسه وادی یازدهم و تاثیر آن روی من در تاریخ 98/04/28 رأس ساعت 17 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان افسانه هستم همسفر. در ابتدا خداوند را شاکرم که این جایگاه را تجربه می‌کنم. از نگهبان عزیز سپاس گذارم که این جایگاه را در اختیار من قرار دادند. وادی یازده چشمه‌های جوشان و رودهای خروشان همه به بحر و اقیانوس می‌ریزند. بحر و اقیانوس نماد آرامش و امنیت است این چیزی است که همه ما به دنبال آن هستیم؛ و برای اینکه به این آرامش و امنیت برسیم نیاز به یک سری پارامتر داریم، اول باید تبدیل شویم به چشمه جوشان بعد رود خروشان و بعد دریا و به بحر برسیم. 

در این تغییر جایگاه‌ها نیازمندیم که تغییر صفت گذشته به‌درستی سپری کنیم تا به وادی یازدهم برسیم، لازمه تغییر جایگاه به این صفت است. این تغییر جایگاه تبدیل‌شدن به چشمه جوشان ما نیاز به دو ویژگی داریم، منابع اطلاعات و دیگری اختلاف‌پتانسیل بیرونی و درونی. مثل چشمه که وقتی بجوشد به یک منبع آب ذخیره‌ شده که آن‌قدر باشد که این چشمه فعال بجوشد و تولید شود اختلاف ارتفاع برای این چشمه نیاز است. ارتفاع همان پستی‌ و بلندی‌هایی است که در مسیر چشمه وجود دارد تا آن چشمه را منتهی به سر مقصد خودش کند. منابع اطلاعاتی صحیح که ما از آموزش‌های کنگره می‌گیریم.

 آموزش همان منبع اطلاعاتی می‌شود که این آموزش‌ها باید مداوم و تداوم دار باشد. این‌طور نباشد که ما چند ماه آموزش ببینیم و فکر کنیم که دیگر تمام است. مرحله بعدی اختلاف‌پتانسیل است یا همان کسب انرژی؛ که ما از طریق کنگره با خدمت کردن این انرژی و اختلاف‌ پتانسیل را ایجاد کنیم. این اختلاف‌ پتانسیل بستگی دارد به جایگاهی که در کنگره کسب می‌کنیم. مسلماً فردی که مهماندار است با فردی که راهنما است یا جایگاه خدمتی بالاتری دارد ازنظر سطح انرژی متفاوت هستند. منتهی اگر خدمت داوطلبانه باشد یعنی خود فرد داوطلبانه خدمت کند نه از ترس راهنمای خودش یا به خاطر حرف راهنمای خودش بخواهد خدمتی داشته باشد، بالاترین انرژی را می‌تواند کسب کند. این از مسئولیت‌های کوچک در کنگره شروع می‌شود تا بالاتر. هراندازه مسئولیت بالاتر برود انرژی بیشتری کسب می‌کند.

با آموزش‌های درستی که ما در کنگره کسب می‌کنیم و با خدمت کردن در کنگره می‌توانیم تبدیل شویم به چشمه جوشان؛ و اگر این حرکت ما مداوم باشد، می‌توانیم تبدیل شویم به رود خروشان. درنهایت به دریا و اقیانوس می‌رسیم؛ و این بستگی به خواست و تلاش و تزکیه و پالایش خود انسان دارد. شما یک رودخانه را در نظر بگیرید سنگ‌های زیادی در مسیر رودخانه هستند که صاف و صیقلی هستند. همه این سنگ‌ها شاید روزی تیز و برنده و بدشکل بوده‌اند، اما وقتی‌که در مسیر جریان آب رودخانه قرار گرفتند صاف و صیقلی شدند و تمام گوشه‌ها زوایای آن‌ها برطرف شده است. این سنگ‌ها در مسیر رودخانه همان مشکلات در زندگی ما هستند، این مشکلاتی که در سر راه ما قرار دارد اگر آموزش درست بگیریم اگر بتوانیم خدمت درست داشته باشیم و انرژی کسب کنیم می‌توانیم به زیبایی مشکلات زندگی خودمان را حل کنیم و آن را صاف و صیقلی کنیم. چون با آموزش درست می‌دانیم که الآن چگونه باید با مشکلات روبرو شوم. یا اصلاً چه‌کاری انجام بدهم که این مشکلات برای من پیش نیاید. پس هیچ مشکلی برای ما غیرقابل‌حل نیست و ما هستیم که راه‌حل مشکلات را در کنگره یاد گرفته‌ایم.

درباره منبع آب و حرکت آن گفتم و مورد دیگر درباره کیفیت آب است که می‌توان صاف و زلال و گوارا باشد، یا می‌تواند گل‌آلود یا کثیف باشد. در کتاب عشق آمده است کسانی که همیشه در حال بازپرداخت بدهی‌ها و آنچه دریافت می‌کنند هستند، آن‌ها می‌توانند به چشمه جوشان تبدیل شوند. طوری که شکر گذار نعمت‌های خداوند بشوند و بتوانند آن‌ها را ببینند، چشمه آن‌ها صاف و زلال است؛ اما افرادی که همه‌چیز را برای خودشان می‌خواهند و هیچ باز پرداختی ندارند، آن‌ها درنهایت به رکود می‌رسند و تبدیل به مرداب می‌شوند و نه برای خود و نه دیگران هیچ فایده‌ای ندارند و هیچ موجود زنده‌ای نمی‌تواند از آن‌ها ثمری ببرد.

درنهایت هر گلی که از جایی بیرون می‌آید تمام تلاش خود را می‌کند و خود را به سنگ‌ها و قلوه‌سنگ‌ها می‌زند تا راهش را هموار کند راه سخت است اما امکان‌پذیر تا به بحر و دریا منتهی شود.

 

 

در ادامه جلسه گل نمادین رهایی همسفر خانم سمیه رهجوی خانم مهین توسط اسیستنت خانم سمانه تقدیم گردید.

مرزبان کشیک: سرکار خانم زری

عکاس: همسفر ناهید رهجوی خانم مهین از لژیون ششم

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .