English Version
English

گفتگو با دیده بان محترم آقای علی اشکذری

گفتگو با دیده بان محترم آقای علی اشکذری

گفتگویی از جنس عشق  با دیده‌بان محترم علی آقا اشکذری در نمایندگی نیما یوشیج بهشهر به مناسب هفتمین سال رهایی  رهجویی ایشان ایجنت نمایندگی آقا مهدی انجام شد.

با سلام و عرض خیرمقدم خدمت شما، لطفاً برای شروع به‌رسم کنگره خودتان را معرفی نمایید؟
سلام دوستان علی هستم مسافر، آنتی ایکس مصرفی تریاک و شیره، 17 ماه طول سفر اول، راهنما مهندس دژاکام، آزادی 14 سال و 9 ماه و چند روز.

 

 امروز جشن هفت سال رهایی رهجوی شما آقا مهدی است، آیا حس و حال امروز شما با حس و حالی که در اولین سال رهایی ایشان داشتید تفاوتی دارد؟

برای من و حتی برای خود آقا مهدی هم یکی است، چون هر چه می‌گذرد این حس و حال کهنه نمی‌شود. در کنگره ما هر چه جلوتر می‌رویم رو به جوان‌تر بودن و پرشور بودن می‌رویم تا اینکه بخواهیم رو به کهنگی برویم.

 

مسلماً این ایمان در شما وجود داشت رهجوهایی که از بهشهر در لژیون شما در شعبه پرستار تهران حاضر می‌شوند روزی به این جایگاه می‌رسند، این ایمان از کجا می‌آید؟

این موضوع از ابتدا کاملاً مشخص است و خودش را نشان می‌دهد. ما می‌گوییم به خداوند ایمان‌داریم و این ایمان داشتن به این دلیل نیست که خدا را دیده باشیم بلکه نشانه‌های وجود قدرت مطلق را دیده‌ایم و حس کرده‌ایم، من نشانه‌هایی در این ره‌جوها می‌دیدم که ثابت می‌کرد این‌ها کاملاً موفق می‌شوند، این ایمان از نشانه‌ها سرچشمه می‌گیرد.

 

لطفاً از سفر اول ره‌جوهایی که از بهشهر در لژیون شما حاضر بودند برایمان بگویید؟

در قسمت سفر اول که این ره‌جوها می‌آمدند به تهران وبرمی گشتند تعدادشان زیاد نبود، در شهری که شعبه باشد کار راحت‌تر است  ولی در اینجا این عزیزان فقط خودشان بودند که پیش‌قراول شدند ولی بااین‌حال بسیار پشتکار داشتند، آمدند و در ابتدا خودشان به رهایی رسیدند، حتی آقای رضا بهرامی بعد این ره‌جوها بود که به این شعبه آمدند و ایشان هم درراه اندازی این شعبه بسیار زحمت کشیدند و تلاش کردند. به همان اندازه که این ره‌جوها به تهران رفت‌وآمد کردند، کسانی هم بودند که چندین برابر این از تهران به اینجا رفت‌وآمد کردند و این تعامل و همکاری است که به نتیجه می‌رسد.

 

سال 95 در گفتگویی که با شما انجام دادم پرسیدم آینده نمایندگی بهشهر را چگونه می‌بینید، شما خیلی مطمئن و محکم پاسخ دادید بسیار خوش‌بین هستم. آیا این خوش‌بینی و اطمینان برای همه شعب وجود دارد؟

بله، اگر آن زمان خیلی محکم و با اطمینان گفتم خوش‌بین هستم به خاطر این بود که در اینجا همه نشانه‌های پیشرفت را می‌دیدم. بقیه شعب کنگره هم با همین پتانسیل‌ها، با همین انگیزه و عشق‌ها به وجود می‌آیند، این خوش‌بینی و اطمینان نسبت به همه شعب وجود دارد. چون تمام شعب کنگره مثل هم هستند، آموزش‌ها و همه نشانه‌ها یکی است زیرا همه یک سرچشمه و سرمنشأ دارند.

 

همان‌طور که می‌دانید دستور جلسه این هفته تخریب‌های شیشه و درمان با متد DST است. به نظر شما این دستور جلسه چه پیامی دارد برای کسانی که مصرف‌کننده شیشه هستند؟

کار کنگره در کل آگاهی دادن است، سرتاسر جلسات آموزشی کنگره و پیام‌های آن تماماً آگاهی است. در هر زمینه‌ای اطلاعات نسبی داشته باشیم سرمان کلاه نمی‌رود و اگر جایی مشکل‌داریم به خاطر جهل و ناآگاهی خودمان است، چون اگر در آن موضوع جهل نداشته باشیم دچار رنج نمی‌شویم. من در جلسه هم گفتم در قسمت آنتی ایکس شیشه هم این‌گونه است. خوشبختانه به‌واسطه اطلاعات و آگاهی که کنگره در این چند سال به جامعه و مردم داده است کلاً مصرف شیشه  در حال کاهش است.

 

الگو داشتن برای اعضای کنگره چه قدر می‌تواند در زندگی آن‌ها مؤثر باشد؟

ما در کنگره کسی را نداریم که راهنما یا الگو نداشته باشد، همه بر اساس الگو جلو می‌آیند و آموزش می‌گیرند حتی خود آقای مهندس هم الگو دارند و رهجو هستند، ما همه در کنگره رهجو هستیم و بر اساس این خط‌مشی، روال، آموزش و هدف خاص در حال جلو رفتن هستیم و همه از یک الگو تبعیت می‌کنیم که به نتیجه صحیح می‌رسیم.

 

محبت واقعی و بی توقع بودن از ویژگی‌های یک کمک راهنما است، این اصل چگونه باید درون شخصی که به جایگاه کمک راهنمایی رسیده ایجاد شود و رشد کند؟

به نظر من این اصل مثل روح است. در انسان دمیده می‌شود، به‌وسیله راهنمای من در من دمیده می‌شود و در شما هم به‌وسیله راهنمایتان در شما دمیده می‌شود. درواقع این اصل، بدون اینکه خودتان بدانید در شما دمیده شده است. تک‌تک کسانی که در آزمون کمک راهنمایی قبول می‌شوند این روح در آن‌ها دمیده شده است و این پتانسیل محبت رادارند که قبول می‌شوند اگر نداشتند در این امتحان قبول نمی‌شدند.

 

سخن پایانی؟

 برای همه اعضای کنگره آرزوی موفقیت دارم، واقعاً خوشحالم الآن اینجا و در این شعبه حضور دارم و این نمایندگی با این پتانسیل قوی و این پیشرفتی که صورت گرفته را می‌بینم، این موضوع برای من بیشترین انرژی و پاداش را دارد چون می‌دانم این مکان، بسیار عالی برای نسل‌های آینده آماده‌شده است و انشا الله همه شما موفق باشید زیرا اعضای این شعبه بسیار زحمت کشیدند، تلاش کردند، پشتکار داشتند و شاهد هستیم از این تلاش و پشتکار نتیجه خوبی هم حاصل‌شده است.

بابت وقتی‌که در اختیارمان قراردادید و آموزشی که از کلامتان دریافت کردیم صمیمانه از شما سپاسگزاریم.

 

تهیه و تنظیم: مسافر مهدی (لژیون چهارم)
نمایندگی نیما یوشیج بهشهر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .