English Version
English

کارگاه آموزشی خصوصی کنگره 60 نمایندگی رودکی شهرقدس

کارگاه آموزشی خصوصی کنگره 60 نمایندگی رودکی شهرقدس

هشتمین جلسه از دور نوزدهم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60؛ نمایندگی رودکی شهر قدس به استادی کمک راهنمای محترم مسافر امیرحسین بـخـشـی  و نگهبانی مسافر طاهر و دبیری مسافر حسین با دستور جلسهتخریب‌های شیشه و درمان آن با متد DST ) روز سه‌شنبه مورخ 1398/04/18 رأس ساعت 17  آغاز بکار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

قبل از شروع صحبت، از خداوند تشکر می‌کنم که این توفیق را نصیب من نمود تا یک‌بار دیگر در این نمایندگی خدمتگزار باشم و  همچنین از نگهبان جلسه مسافر طاهر سپاسگزارم که این فرصت خدمتگزاری را به من واگذار نمود.

اما دستور جلسه  شیشه و تخریب‌های آن روی من و متد D.S.T هست، من صحبت‌هایم را با یک نقل‌قول از جناب آقای مهندس شروع می‌کنم که می‌فرمایداگر تمام مواد مخدر حکم نارنجک را داشته باشد؛ شیشه حکم بمب اتم را دارد. این حرف کاملاً درست استمن خودم مصرف‌کننده کراک بودم. راه‌های مختلفی را برای ترک امتحان کردم اما نشد و یکی از دوستان به من پیشنهاد کرد که ترک کراک را با شیشه انجام دهم و من این کار را انجام دادم غافل از اینکه خودم را از یک چاله کوچک به درون یک چاه بزرگ انداخته‌ام. گرفتار شیشه شدم و به‌جاهای متعددی برای ترک شیشه مراجعه نمودم که مصرف شیشه را ترک کنم و کنار بگذارم؛ از کلینیک گرفته تا URD و روان‌پزشک و بیمارستان و دیگر NGO ها برای ترک شیشه اقدام کردم اما آخرین حرفی که یک روان‌پزشک به من زد حرفی جالب و البته عجیب بود مبنی بر اینکه امید به خوب شدن نداشته باش؛ شیشه درمان ندارد.

  این عین جمله یک روان‌پزشک به من بود که آب پاکی روی دستم ریخت و در حالی بود که یک پلاستیک قرص و دارو به من داده بود که قرص و داروها را مصرف کنم بلکه کمتر شیشه بکشم چراکه من روزانه 4 گرم شیشه مصرف می‌کردم. وقتی از مطب روان‌پزشک بیرون آمدم به پدر و مادرم که مرا همراهی می‌کردند گفتم همان‌طور که دیدید و شنیدید  طبق گفته روان‌پزشک شیشه درمان ندارد و من باید آن‌قدر مصرف کنم تا بمیرم و خدا خواست که من برای درمان کراک سال 1383 به کنگره آمده بودم راهنما را انتخاب کردم دیگر نیامدم و اسیر افکار افیونی بودم اسم تریاک و OPIOM که داروی درمان بود را شنیدم با خودم گفتم این‌ها می‌خواهند مرا معتاد کنند. آن زمان من کراک مصرف می‌کردم و هنوز شربتOT به شکل امروزی ارائه نشده بود و حتی  با خود می‌گفتم  این‌ها قاچاق فروش هستند و می‌خواهند به من تریاک بفروشند.

استاد جلسه کمک راهنمای محترم مسافر امیرحسین در ادامه سخنان خویش به دوگانگی درمان شیشه با متد D.S.T در کنگره 60 و عدم باورپذیری خویش به سبب ترک‌های ناموفق خارج از کنگره اشاره داشته و اظهار داشتند: سال 1389 مجدداً با کنگره آشنا شدم وبر خلاف  حرف آن روان‌پزشک که قبلاً بدان اشاره نمودم؛ در کنگره 60 خیلی قاطعانه  به من گفتند شیشه درمان دارد و من باورم نمی‌شد چراکه خیلی از راه‌ها را امتحان کرده بودم و بسیاری از چیزها را در زندگی ازدست‌داده بودم.

من حتی با مصرف کراک در محل کارم حاضر می‌شدم وزندگی من در مقایسه بازمانی که شیشه مصرف می‌کردم روتین بود و روال نسبتاً عادی داشت اما با مصرف شیشه زندگی من از هم پاشید و همسرم طلاق گرفت، مغازه و ماشین را از دست دادم و با یک ناباوری کامل وارد کنگره 60 شدم. ابتدا باورم نمی‌شد از اینکه در کنگره قاطعانه گفتند شیشه درمان دارد.

توجه به حرف پیشکسوتان و بزرگان در کنگره 60 جان‌مایهٔ بخش دیگری از سخنان استاد جلسه کمک راهنمای محترم، مسافر امــیــرحــسیــن بود که فرمودندهنوز حرف برادر لژیونی خودم آقا رامـیـن سـعـادت جـو را به خاطر دارم که مرا به کناری کشاند و ضمن اطلاع از آنتی ایکس مصرفی من، گفت دو ماه بیاوبرو و به حرف راهنما بدون قضاوت گوش کن، هرچه راهنما گفت بگو چشم و  انجام بده نه اینکه صرفاً به چشم گفتن اکتفا کنی؛ چنانچه بعد از مدت دو ماه نسبت به قبل حال خوبی پیدا کردی ادامه بده اما اگر حال خوبی نداشتی و تغییر نکردی این را بدان که شیشه و ساقی و پایپ و ... همیشه در دسترس است آن‌وقت برو مجدداً  مصرف کن. بعد از گذشت یک ماه درست سفر کردن آن حال خوش را در کنگره تجربه کردم و با خود گفتم این تنها نتیجه یک ماه حضور مستمر من بود حال اگر دوره درمان را در طول 10 الی 11 ماه انجام دهم قطعاً حال خوش و به‌مراتب بهتری را تجربه خواهم نمود.

استاد جلسه در ادامه ضمن سپاسگزاری از خداوند به خاطر نعمت رهایی از دام اعتیاد فرمودند: کنگره 60 و متد D.S.Tِ  آنچه را برای درمان شیشه لازم داشتم به من داد و من از این بابت خدا را شکر می‌کنم که هم‌اکنون 7 سال از رهایی من می‌گذرد به‌طوری‌که بعضی مواقع فراموش می‌کنم که یک‌زمان مصرف‌کننده بوده‌ام و این در صورتی است که نصف دنیا خود را نسبت به درمان شیشه ناتوان می‌بینند اما کنگره 60 و متد D.S.T قاطعانه می‌گوید شیشه درمان دارد به همین خاطر من و خیلی از عزیزانی که در کنگره به رهایی رسیده‌ایم این حال خوش را مدیون متد D.S.T؛ و روش کنگره 60  هستیم. امیدوارم همه آنانی که مصرف‌کننده شیشه هستند و در خارج از مجموعه کنگره 60 هستند و هنوز به‌زعم خود  تصور می‌کنند شیشه و مواد مخدر درمان ندارد و تا آخر عمر راه مصرف را ادامه دهند تا یک روزی  بیفتند و بمیرند؛ امیدوارم راه کنگره 60 را پیدا کنند و به درمان برسند.

کمک راهنمای محترم مسافر امیرحسین در ادامه ضمن اشاره به اینکه هر چیزی باید زمانش فرابرسد اظهار داشتند:
من سال 1383 که با مصرف کراک به کنگره آمدم هنوز وقت درمان من فرانرسیده بود و چه‌بسا اتفاقات ناگوارتری برای من رقم می‌خورد. سال 1390 به کنگره آمدم. کنگره 60 معتقد است جسم، روان و جهان‌بینی باید توأمان و همراه باهم درست شوند تا شخص مصرف‌کننده به درمان برسد و هدف رسیدن به تعادل است. اگر قرار  باشد جسم به تعادل برسد اما روان و جهان‌بینی به تعادل نرسند، این کار فایده‌بخش نیست. خیلی از جاها فقط بر روی روان  تمرکز می‌کنند اما انسان موجودی تک‌بعدی نیست و کنگره 60 معتقد به درمان اعتیاد از چند بعد مختلف هست چراکه انسان را چندبعدی می‌داند. امیدوارم همه عزیزانی که راه کنگره 60 را پیداکرده و در حال سفر هستند سفر موفقیت‌آمیزی داشته باشند که همانا کلید این موفقیت گوش کردن و عمل کردن به حرف راهنما هست.

من امیرحسین با پیروی از سخنان راهنمای عزیزم، به تعادل و حال خوش رسیده و زندگی خوبی دارم و مطمئن باشید شما هم با گوش فرادادن به حرف راهنما و عمل به آن، به این مهم دست خواهید یافت.

 

مرزبان کشیک: مسافر ناصر

وبلاگ نویس: مسافر یونس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .