English Version
English

مراسم رسمی افتتاح نمایندگی نیما یوشیج

مراسم رسمی افتتاح نمایندگی نیما یوشیج
مراسم رسمی افتتاح نمایندگی نیما یوشیج در منطقه اتوبان (بهشهر –گرگان) با حضور دیده‌بانان آقایان مجید سلامی، احمد حکیمی، دستیاران دیده‌بانان و کمک راهنماهای نمایندگی های اصفهان، مقامات استان و شهرستان و حضور پر شور مسافران و همسفران شعبه بهشهر روز یک شنبه مورخ 98/04/09 برگزار گردید.

میهمان ویژه:
 
جناب آقای دکتر حسن نژاد ، معاونت محترم سیاسی امنیتی، اجتماعی استاندار مازندران
دکتر میرزائی ، دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر 
فرماندار محترم شهرستان گلوگاه جناب آقای کلبادی 
دیده بان آقای مجید سلامی، جانشین مهندس دژاکام و جناب آقای احمد حکیمی دیده بان شهرستان ها
 

 

 
 
 

 

سخنان دیده‌بان آقای احمد حکیمی:

سپاسگزارم، من به‌رسم کنگره و شناخت بیشتر  عزیزان خودم را معرفی می‌کنم.

سلام دوستان احمد هستم یک مسافر، آ نتی ایکس مصرفی، شیره و تریاک، سفر اول 8 ماه با روش DST داروی درمان ٱپیوم، راهنما آقای مهندس دژاکام، رشته ورزشی تیراندازی باکمان، رهایی 17 سال و 6 ماه و مسئولیت بنده در کنگره دیده‌بان امور شهرستان‌ها هستم و خدمتم را در این بخش انجام می‌دهم.

در ابتدا از خداوند سپاسگزارم که این توفیق را به بنده دادند تا خدمت شما عزیزان  در این جلسه و  مراسم افتتاحیه حضورداشته باشم، از همه‌ی انسان‌های که در جهت پیشرفت   جایگاه انسانی  قدم برمی‌دارند و انسان‌های که جایگاه انسانی خود را از دست دادند و برای به دست آوردن آن جایگاه تلاش می‌نمایند سپاسگزارم و امیدوارم از خدمت‌های که انجام می‌دهند بهره لازم را ببرند چون توفیق خدمت به هر انسانی اعطا نمی‌شود و باید قدر این لحظات را بدانیم. تشکر و قدردانی می‌کنم از جناب آقای مهندس و خانواده محترم ایشان به جهت اینکه، اگر همه‌ی ما امروز حالمان خوب است و به درمان قطعی رسیدیم و این سلامتی را به دست آوردیم و این سالم‌سازی را در خودمان به اجرا گذاشته‌ایم و سپس سالم‌سازی خانواده را آغاز کردیم و سپس سالم‌سازی جامعه را به برکت روش و راهی  بود که جناب مهندس کشف کردند و در اختیار ما قراردادند و امیدوارم همه‌ی ما سپاسگزار و قدردان باشیم.

خوش‌آمد می‌گویم به همه‌ی عزیزان و مسئولین محترم استان مازندران و بسیار خوشحالیم که در خدمت این بزرگواران هستیم. خدا را شکر بابت روش درمان DST که جناب مهندس آن به اذن خداوند  کشف کردند شاید اوایل خیلی جلوه واقعی نداشته است اما هرچقدر که زمان گذشت و جلوتر آمدیم این متد و این روش و با مشخص شدن مبدأ کار بسیار نمایان شد همانند درختی که از دیوار باغ بالاتر قرار گرفت و نمایان شد و همگان این روش و متد را مشاهده کردند.

خیلی‌ها می‌پرسند  این ریکاوری که در کنگره انجام می‌شود و وجود این‌همه توانایی در عزیزانی که درمان شدند از کجاست؟ بعضی‌ها شاید از بیرون فقط مشاهده می‌کنند و می‌گویند اعضای کنگره 60 ورزش می‌کنند و چقدر حالشان خوب است، اما مبدأ این کار روش درمان DST می‌باشد و  همه‌ی این حال خوش به‌واسطه این روش هست، این روش کاملاً بومی و ایرانی و اسلامی است که کشف‌شده و در اختیار دیگر انسان‌ها قرارگرفته است. بعضی‌اوقات از بنده می‌پرسند که شما چرا این‌قدر در کنگره 60 فعالیت می‌کنید؟ ما در هفته گذشته در بیشتر نمایندگی‌ها حضور داشتیم و در همایش‌های مختلف شرکت کردیم تا جایی که توانستیم به شعب کنگره 60 سر کشی کردیم و من یک پاسخ بیشتر برای این سؤال ندارم، آن‌هم عظمت این راه هست، در دعای شکرگزاری داریم، خداوندا تنها تو را می‌ستاییم و تنها تو را ستایش می‌کنیم برای انجام این عمل عظیم، اینجا نگفته عمل بزرگ یا خارق‌العاده گفته است انجام یک عمل عظیم، انجام چه عملی؟ انجام درمان یک بیماری که دنیا اعتقادی به درمان این بیماری ندارد و معتقدند اصلاً درمانی برای اعتیاد وجود ندارد اما کنگره 60 و اعضای کنگره 60 در این لحظه و در این مکان شهادت می‌دهند اعتیاد کاملاً درمان قطعی دارد طبق این متد و این روش  با داروی مناسب، زمان مناسب و روش مناسب اعتیاد درمان قطعی دارد و ما کاملاً به این متد اعتقادداریم.

پشتوانه ما اعضای کنگره 60 می‌باشند با پیگیری درمان خودشان، این سالم‌سازی و این برگشت به زندگی و این روش درمان چنان به شخص توانایی می‌دهد نیازی نیست به آن‌ها وام بدهیم یا به آن‌ها شغل بدهیم، بعد از درمان به توانایی‌های می‌رسند که کاملاً مسائل زندگی را مرتفع می‌کند، چرا؟ به خاطر این‌که سلامتی و سالم‌سازی را در خودشان، در خانواده و در جامعه پایه‌ریزی کرده‌اند و در حال گسترش می‌باشد. این درمان در کجا جسم اتفاق می‌افتد؟ در یکجا، راه‌اندازی سیستم  تولیدکننده مخدرهای طبیعی بدن که جناب مهندس  این سیستم را سیستم ایکس نامیدند چون هنوز توانایی و کارکرد این سیستم و اهمیت این سیستم در بدن انسان ناشناخته هست، تا این سیستم به تعادل نرسد شخص به درمان نرسیده است، بین ترک و درمان تفاوت و مسافت زیادی وجود دارد که قابل وصف و حس نیست این تفاوت در عملکرد، در رشد و در فضاها و رویدادهای مانند امروز که در آن قرار گرفتیم را ملاحظه می‌کنیم،. راه‌اندازی سیستم‌های مخدرهای طبیعی بدن در کوتاه‌مدت قابل‌درمان نیست، چه پذیرا باشیم یا پذیرا نباشیم، چه قبول کنیم یا قبول نکنیم، خداوند قوی‌ترین دارو را برای درمان و برطرف کردن علائم بیماری انسان خلق کرده است، اما به دست حکیم حاذق نیفتاده است و دست مردم عادی قرار گرفت و این دارو دارویی نیست جزء تریاک، تریاک دورو دارد، یکرو الهی دارد و یکرو اهریمنی و شیطانی دارد اگر دست حکیم حاذق باشد شفا و حیات وزندگی می‌باشد اما اگر دست انسان‌های عادی باشد زهری است به‌ظاهر شیرین و گوارا که متفکرترین، شجاع‌ترین و زیباترین انسان‌ها را تبدیل به بدترین، ترسوترین، ناتوان‌ترین و زمین‌گیرترین انسان‌ها می‌کند، ما با شربت تریاک که چندین سال است مورداستفاده قرار می‌دهیم این درمان و این معجزه را به وجود آورده‌ایم. جالب اینجاست تنها مخدری که ازنظر فرمول شیمیایی  شبیه به مخدرهای طبیعی جسم انسان است تریاک می‌باشد این موضوع در انتهای کتاب 60 درجه نوشته‌شده است. شخصی که تریاک مصرف می‌کند در بدن او با پروتئین حل می‌شود و از سد خونی مغز عبور می‌کند در عملکرد مغز اختلال ایجاد می‌کند و کارکرد و تولید مخدرهای طبیعی بدن را به پایین‌ترین اندازه می‌رساند این سیستم نابود نمی‌شود فقط کارکرد آن کم می‌شود، کاری که در کنگره انجام می‌شود در طول 11 ماه طبق یک متد و یک روش به نام DST. کلمه D یعنی ضریب 08/ و مخفف دژاکام که این روش را کشف کردند.

کلمه S یعنی پله‌های 21 روزه.

کلمه T یعنی حداقل طول درمان 10 ماه می‌باشد. با این روش جایگزینی انجام می‌شود یعنی مخدر طبیعی راه‌اندازی می‌شود چون درگذشته مخدرهای بیرونی جایگزین مخدرهای طبیعی شده ا‌ست، تا این برگشت و جایگزینی انجام نگیرد شخص مصرف‌کننده به تعادل و درمان نخواهد رسید، ما اگر امروز  این حیات، توانایی، ورزش و این موفقیت‌ها را در کنگره مشاهده می‌کنیم و در وجود و چهره تک‌تک اعضاء حس می‌کنیم به‌واسطه این روش و این داروی بسیار مناسب می‌باشد.

 

خیلی از خداوند سپاسگزارم و از همه خدمت‌گزاران تشکر می‌کنم، بدانید ما بدون کمک بخش دولتی، چون زمانی که ساختاری می‌خواهد شکل بگیرد و به نتیجه برسد یک مثلثی تشکیل می‌شود اضلاع این مثلث، یک بخش دولتی است و یکی بخش خصوصی است و دیگری بخش NGO ها می‌باشند این‌ها باید در راستای همدیگر و با همکاری و کمک همدیگر حرکت کنند هیچ‌کدام وارد خط و مرز همدیگر نشوند.ما در هر شهری که افتتاحیه داریم به‌وضوح می‌بینیم رد پای مسئولین و بخش دولتی بسیار پررنگ می‌باشد اگر امروز این درمان و نشاط را مشاهده می‌کنیم با بخش  خصوصی اعم از پزشکان، کلینیک‌ها همکاری خوبی داریم گ سر تعظیم فرود می‌آوریم هر انجمن یا NGO باید یک مشخصه‌ی داشته باشد،  باید منابع علمی داشته باشد، باید نیروی انسانی داوطلبانه داشته باشد و منابع مالی داشته باش اگر این سه بخش را داشته باشد و کمک‌های معنوی بخش خصوصی و بخش دولتی را داشته باشد به شکوفایی می‌رسد و به کمک همدیگر در راستای مسئولیتی که در قبال کمک به دیگران داریم ازجمله درمان اعتیاد می‌توانیم به ثمره برسیم، کنگره 60 به این موفقیت رسیده است، من به‌عنوان یک عضو و فردی که در این سیستم رهاشده بسیار از شما مسئولین سپاسگزارم، اجروقرب این کار را فقط باید خداوند بدهد و خداوند این حال خوش را به همه‌ی ما عطا نموده است. از آقای مهندس و خانواده محترم ایشان و همه‌ی عزیزانی که برای بر پای این همایش زحمت‌کشیده‌اند تشکر می‌کنم، تشکر و قدردانی می‌کنم از ایجنت های که از شعب اصفهان و شهرهای دیگر حضور دارند از آقای سلامی به‌عنوان دیده‌بان امور مالی و جانشین آقای مهندس بسیار سپاسگزارم و از همه‌ی اعضای که از اطراف تشریف آوردند بسیار سپاسگزارم.

 

سخنان جناب آقای کلبادی فرماندار شهرستان گلوگاه:

از اینکه امروز توانستم در این مراسم افتتاحیه حضورداشته باشم بسیار خرسندم . باید تشکر کنم از کسانی که کمک می‌کنند به این مجموعه ، جناب میرزایی عزیز ، جناب مهندس جعفری بخشدار محترم و مدعوین عزیز و همه مسئولین شهرستانی ، همچنین فرماندار اسبق ما و همه دوستانی که این شرایط را فراهم کردند تا این مرکز پا بگیرد باید سپاسگزاری کنیم . از جهتی خوشحالیم که یک مرکز درمانی و یک مرکز تربیت افتتاح می‌شود تا با متد خودش دانش‌افزایی بکند و تغییر نگرش اتفاق بیفتد و تغییر در رفتار فردی و اجتماعی اتفاق بیفتد به دست انسان‌هایی که هم خیّر هستند و هم‌دستان نیکو دارند و به کمک همنوعان خودشان آمدند تا دغدغه مندی خوشان را به اثبات برسانند.

از جهتی هم بسیار نگرانیم که پدیده‌ای به نام اعتیاد وجود دارد و این هفته هم هفته مبارزه با مواد مخدر هست ، عوارضی که امروز هم در حوزه جسمانی ، روانی ، خانوادگی ، اجتماعی و اقتصادی دارد به فرد جامعه ما ضربه می‌زند که اگر امروز به دنبال امنیت هستیم ، به دنبال نشاط هستیم ، دنبال خانواده‌های پایدار هستیم تا بتوانیم از این بحران‌هایی که داریم با آن مبارزه می‌کنیم خارج شویم چنین پدیده‌هایی نیکو هست . امروز باید متأسفانه باید بگوییم اگر در چنین مؤسساتی باز می‌شود ما در تعلیم و تربیت دچار مشکل هستیم ، امروز فرزندانمان را باید در توانمندسازی و مهارت‌آموزی ، مهارت‌های ده‌گانه زندگی در حل مسئله ، تصمیم‌گیری ، نه گفتن و بسیاری از مهارت‌های دیگر توانمند کنیم . انشا له در این مرکز درمان‌های خوب اتفاق بیفتد و هم تربیت و تعلیم درست اتفاق بیفتد . آرزوی سلامتی دارم برای یکایک اعضای این خانواده بزرگ در کنگره و بنیان کنگره شصت و همه دوستانی که کمک کردند در خدمتشان باشیم .

 

سخنان دیده‌بان آقای مجید سلامی:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

حمد و سپاس خداوندی را که ما را هدایت کرده است به سمت روشنایی‌ها

سلام دوستان مجید هستم یک مسافر؛ آنتی ایکس مصرفی أپیوم، مدت سفر اول 13 ماه، راهنما جناب آقای مهندس دژاکام، رشته ورزشی، راگبی و شنا، رهایی 18 سال و 11 ماه.

در ابتدا عرض ادب و احترام دارم خدمت حضار محترم، جناب آقای دکتر  حسن نژاد  معاونت سیاسی و امنیتی استاندار مازندران و جناب آقای میرزایی دبیر شورای هماهنگی ستاد و جناب آقای تباکی فرماندار محترم شهرستان گلوگاه، بنده از طرف خودم و به نیابت از جناب مهندس دژاکام خیرمقدم عرض می‌کنم خدمت شما بزرگواران و امیدوارم در سال تعامل و همکاری با دستگاه‌های دولتی بتوانیم این تکلیفی که بر عهده ما می‌باشد را با کمک یکدیگر به انجام برسانیم.

کنگره 60 با الهام از ماه مبارک رمضان در سال 75 شکل می‌گیرد، آقای مهندس در ماه رمضان تصمیم می‌گیرند مقدار مواد مصرفی خود را به حد استاندارد برسانند، و با مصرف دارو روزه هم بگیرند. ما در کنگره 60 مواد مصرفی خودمان را به اسم دارو می‌شناسیم و معتقدیم که داروی درمان ما می‌باشد. در سال 75  آقای مهندس به‌عنوان اولین نفر به روش DST درمان خود را شروع کردند و در 76/09/15 اولین نمونه درمان کنگره 60 با الهام از ماه مبارک رمضان در سال 75 شکل می‌گیرد، آقای مهندس در ماه رمضان تصمیم می‌گیرند مقدار مواد مصرفی خود را به حد استاندارد برسانند، و با مصرف دارو روزه هم بگیرند. ما در کنگره 60 مواد مصرفی خودمان را به اسم دارو می‌شناسیم و معتقدیم که داروی درمان ما می‌باشد.

در سال 75  آقای مهندس به‌عنوان اولین نفر به روش DST درمان خود را شروع کردند و در 76/09/15 اولین نمونه درمان شده این روش پا به عرصه حضور گذاشتند.از همان سالی که ایشان به درمان رسیده‌اند سعی کردند به دیگران هم برای درمان اعتیاد کمک کنند و  فلسفه کار ما در کنگره 60 یاری‌رساندن به همدیگر می‌باشد. همان‌طور که همه مطلع می‌باشید شعار سازمان ملل در روز جهانی  مبارزه با مواد مخدر در روز 25 ژوئن این بوده است که یاری‌رسان همدیگر باشیم این‌یک بخشی از سخنان آن‌ها بود و قسمت دیگر سلامت همگام با عدالت  می‌باشد،ما در کنگره 60 از سال 76 بر مبنای همین شعار فعالیت می‌کنیم که در سازمان ملل امسال برای اولین بار مطرح‌شده است. سلامت همگام عدالت را این‌گونه تفسیر کردند یعنی سلامتی که در آن باید عدالت مطرح باشد، یعنی برای سلامت یک جامعه نیازی نیست که حتماً یک قشر خاصی باشند ما در کنگره 60 داریم. در کنگره 60 افرادی که وارد سیستم می‌شوند می‌تواند هیچ نشانی از خودشان ندهند اینجا کارت شناسایی یا مدرک هویتی نمی‌خواهیم، از چه دین و مذهبی باشند نمی‌پرسیم از چه قومیتی باشند فرقی نمی‌کند اصلاً مهم نمی‌باشد که در چه موقعیتی قرار دارند ما به‌عنوان یک انسان نگاه می‌کنیم و خدمت کنیم به عزیزانی که وارد کنگره 60 می‌شوند

خوب یک شعاری بود، سلامت همگام با عدالت، و این شعار یک بخش دیگری دارد که عدالت همگام با سلامت است و اینجا عملاً دو بخش دارد، بخش اول آن بخش دولتی و قضایی و امنیتی می‌شود که در حیطه کاری ما نیست بخش کاهش عرضه می‌باشد ما در بخش کاهش تقاضا می‌توانیم کمک کنیم و بخش دیگر پیشگیری می‌باشد خدمت جناب فرماندار عرض کردم، پیشگیری به این معنا نیست که یک‌مرتبه بتوانیم انجام بدهیم، پیشگیری نیاز به بستر مناسب و زمینه‌سازی دارد این اعضاء که اینجا حضور دارند در مورد پیشگیری روی آن‌ها  کار می‌کنیم  زمانی که من در کنگره 60 وارد شدم پسرم 7 سال داشت و 3 سال است که مدرک تحصیلی خودش را گرفته و خیالم از این بابت راحت است که در کنگره آموزش‌های لازم را دیده است و در هرجایی دنیا برود ناراحت ایشان نیستم چون پیشگیری انجام‌شده است بستری را آماده کردیم در چندین سال پیش، الآن بچه‌های را که اینجا مشاهده می‌کنید چند سال دیگر نوجوانانی می‌شوند در سطح جامعه و در برابر این قضیه مصون می‌مانند. زمانی که جناب مهندس به درمان قطعی اعتیاد رسیدند هدف ایشان این نبود که فقط خودشان درمان شوند اگر این‌چنین بود این جمعیت 75 هزار نفر در کل کشور که دارای کارت عضویت می‌باشند وجود نداشتند و من به‌شخصه شاید با مصرف مواد الآن در قید حیات نبودم و خیلی تلاش‌ها انجام شد در اینجا از دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر وقت که آقای فلاح بودند تقدیر و تشکر می‌کنم که بسیار کمک ما و آقای مهندس کردند تا کتاب ایشان به چاپ برسد و در سال 78 کنگره 60 رسماً شروع به کار نمود با تعداد انگشت‌شمار، تعداد حاضرین آن موقع هفت نفر بودند که الآن رسیده به هفتادوپنج هزار نفر و حرکت خودمان را آغاز کردیم، چهارده وادی داریم که همه‌ی آن‌ها برگرفته از کلام‌الله می‌باشد وقتی حرکت کردیم خداوند راه را به ما نشان داد، راه مستقیم پیشرو ندارد چون پیشرو آن الله می‌باشد، باگذشت چندین سال تعداد ما بیشتر شده بود و در کنار آن فعالیت‌های ورزشی را شروع کردیم، پارک طالقانی تهران مرکز فعالیت‌های ورزشی ما می‌باشد و نیروهای زیادی جذب شد و دستگاه‌های دولتی هم به کمک و تعامل ما آمدند و در حال حاضر این جمعیتی که در کنگره 60 حضور دارند  بالغ‌بر چهار هزار نفر خدمت‌گزار داریم.خدمت‌گزاران کسانی می‌باشند که شال بر گردن دارند.

شال سفید دیده‌بانان می‌باشند که تعداد 14 نفر می‌باشند که تمام مسائل ما در کنگره 60 بر مبنای عدد 14 می‌باشد و 14 دیده‌بان داریم که قانون‌گذار می‌باشند، راهنما داریم و کمک راهنما و مرزبان داریم که در کل کشور 4 هزار خدمت‌گزار می‌باشند که یک ریال حقوق دریافت نمی‌کنند از جیب خودشان هزینه می‌کنند اما هزینه از کنگره دریافت نمی‌کنند و این حرکت در سایه خرد جمعی اتفاق افتاده است، همان‌طور که اطلاع دارید سازمان‌های مردم‌نهاد در بیشتر اوقات به کمک دولت شتافتند در زمان جنگ داشتیم در زمان جهاد سازندگی وجود داشت در بحث مواد مخدر هم انجیو ها وارد شدند و کمک دولت کردند در خیلی از مسائل دولت هم به کمک ما آمد.

بخش دولتی بسیار کمک کردند، یادی کنیم از جناب آقای مرادی دبیر شورای هماهنگی وقت، در دوره‌ای که ما وارد استان مازندران شدیم خیلی کمک کردند درجاهای مختلف رایزنی‌های خوبی انجام دادند، شما تیک کلی کار کنگره را خدمت شما عرض کردم همان‌طور که دیده‌بان محترم جناب آقای حکیمی فرمودند هر موسسه‌ای و یا هر دستگاهی که می‌خواهد حرکت کند باید حتماً این سه مؤلفه را رعایت کند و بر روی این سه مسئله بایستی کار شود، یکی نیروهای متخصص می‌باشد، نیروی‌های متخصص ماکسانی می‌باشند که قبلاً اعتیاد داشتند و به درمان کامل در کنگره 60 رسیدند و آموزش فراگرفتند الآن دارند خدمت می‌کنند و به یاری همدیگر می‌شتابیم. در کنگره 60 در هرسال یک‌بار آزمون کمک راهنمایی برگزار می‌شود و به شکر خدا امسال چهار هزار  و پانصد  نفر در سراسر کشور به‌صورت هم‌زمان رأس ساعت 12 روز پنج‌شنبه برگه‌های امتحانی باز شد و رأس ساعت امتحان بسته شد و برگ‌ها جمع‌آوری می‌شود و پلمپ می‌شود به مرکز منتقل می‌شود و در تهران تصحیح می‌شود، می‌خواهم اهمیت جایگاه کمک راهنمای را خدمت شما عرض کنم، نمره قبولی در آزمون با در نظر گرفتن مناطق که بستگی به شرایط شعب دارد از نمره پانزده به پایین نداریم چون دانش کنگره 60 برای ما دارای اهمیت زیادی می‌باشد، نیروهای متخصص چطور می‌توانند به تخصص برسند؟ باید به دانش این سیستم اطلاع داشته باشند، شرکت‌کننده در آزمون حدود صد تا سی دی را گوش کردند و تمام جزوات داخلی و مقالات کنگره 60 را مطالعه کردند. بعد از قبولی 12 جلسه کارآموزی را باید سپری کنند و بعد از کارآموزی  باید مورد تأیید مرزبانان یا همان مسئولین اجرایی شعب باشند بعدازآن در تهران به‌صورت حضوری پذیرش می‌شوند و گزینش انجام می‌شود بعد از همه‌ی این مراحل مانند پزشکان که پیمان می‌بندند در کنگره 60 پیمان خاص خودمان راداریم و این سیستم درمانی ما می‌باشد همه‌ی ما از این روش استفاده می‌کنیم در اینجا  پروتکل روش DST راداریم که این روش در مرکز ملی مطالعات در سال 86 یا 87 با شربت ٱپیوم تینکچر به‌عنوان پایلوت اول بر روی تعداد 50 نفر از اعضای کنگره 60 موردبررسی قرار گرفت و نتیجه خیلی خوبی داشت با فالو آپ های که انجام شد حدود شصت درصد به درمان قطعی رسیده بودند در پایلوت دوم هزار نفر شرکت کردند با حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر انجام شد، خیلی کارها انجام شد که شربت تریاک را یک مرکز دولتی عرضه کند در پایلوت دوم هفتاد درصد درمان قطعی انجام شد و بعدازآن به‌طور رسمی شربت ٱپیوم تینکچر در سراسر کشور وارد چرخه درمان اعتیاد شد و توسط کلینیک‌ها عرضه می‌شود و حدود سیصد کلینیک در سطح کشور با کنگره همکاری می‌کنند.

آن مثلثی که خدمت شما عرض کردم افراد متخصص نیاز به علم و دانشی دارند که توسط جناب آقای مهندس دژاکام ابداع‌شده است و مورداستفاده افراد قرارمی گیرد دو بخش سوم آن‌که اهمیت زیادی دارد مسئله مالی کنگره 60 می‌باشد، ما ازلحاظ مالی سعی کردیم به خودمان متکی باشیم تمام زمین‌های که در سطح کشور داریم توسط پول اعضاء خریداری‌شده است و بنام هیچ شخص خاصی نیست چو ن ما طبق اساسنامه‌های رسمی شخصیت حقوقی داریم که دو یا سه نفر حق امضا رادارند، ملک به نام موسسه می‌شود و ربطی به امضاکنندگان ندارد تمام ساختمان‌های که احداث می‌شود به نام کنگره 60 می‌باشد و در اساسنامه داریم هرچند باایمانی که همه ما داریم و معتقدیم که این اتفاق نخواهد افتاد اما در اساسنامه داریم اگر روزی کنگره 60 منحل شود تمام املاک صرف امور جاریه یعنی کسانی که در موازات ما کار می‌کنند در حوزه درمان و ریکاوری اعتیاد کار می‌کنند به آن‌ها واگذار می‌شود یعنی وقف عام می‌باشد.

بقول جناب مهندس این چاهی که حفر کردیم درون آن آب نریختم ما به آب رسیدیم و اگر مشاهده می‌کنید کنگره رونق دارد به خاطر اعتماد همه‌ی اعضا و راه درستی که کنگره دارد به وجود آمد. قرار بود یک زمینی در تهران خریداری کنیم که طی یک هفته مبلغ شش میلیارد تومان اعضاء  کنگره از سراسر نمایندگی‌ها کمک کردند و این برای خیلی‌ها قابل‌باور نیست، خیلی‌ها فقط اسم NGO را یدک می‌کشند ما به خیلی از NGO های دیگر کمک می‌کنیم و بحث درمانی ما که تحت نظر سیستم‌های دولتی می‌باشد. سال گذشته مطالعه‌ای انجام شد در موردبحث ماندگاری در درمان اعتیاد به مدت بالای یک سال، که توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر با نظارت جناب آقای دکتر آذرخش مجری انجام شد و ماندگاری در درمان پانصد نفر در سطح کشور بود و از این تعداد هشتاد درصد موفقیت داشتیم شاید برای خیلی‌ها قابل‌قبول نباشد اما وجود دارد در کل دنیا اگر موسسه‌ی چهار درصد رهایی داشته باشد مورد ایده آل می‌باشد ما هشتاد درصد داشتیم چون با روش درستی درمان انجام می‌شود اگر می‌گوییم اعتیاد یک بیماری می‌باشد پس برای درمان دارو لازم دارد و نیاز به پروسه زمان دارد در کنگره 60 بحث درمان بر روی جسم پنج درصد را شامل می‌شود الباقی درمان بر روی نگرش و دیدگاه افراد می‌باشد کنگره به همه‌ی ما درست زندگی کردن را آموخت بحث، بحث جهان‌بینی می‌باشد بحث نگاه به اطرافمان می‌باشد، زمانی که مصرف‌کننده بودیم دارای جهان‌بینی افیونی بودیم در کنگره آموزش گرفتیم دیدگاه خودمان را در جهت مثبت سوق دهیم.

ما در قسمت ورزش هم فعالیت و داریم و نتیجه سال‌ها ورزش این بوده است که چهارده رشته ورزشی داریم در سطح بالایی فعالیت داریم و در مسابقات راگبی ساحلی در ساری قهرمان کشور شدیم ما در تمام مسابقات کشوری یا قهرمان شدیم یا نایب‌قهرمان. تیم ملی راگبی که همه‌ی نفرات آن اعضاء کنگره 60 بودند در مسابقات جهانی در دوحه قطر به مقام سوم رسیدند.در پارک طالقانی بالغ‌بر سه هزار نفر ورزشکار داریم از مسافران و هم‌سفران، ما غیرازاینکه در ورزش کنگره 60 برای خودمان راهی را پیدا کردیم، همه‌ی این اتفاقات بر مبنای آموزش‌های کنگره 60 می‌باشد و  این‌ها به  تعادل رسیدن جهان‌بینی که نودوپنج درصد درمان را شامل می‌شود و اگر این جهان‌بینی نباشد قطعاً خیلی به مواد برگشت می‌کنند. در اینجا از جناب آقای مهندس و خانواده محترم ایشان تشکر و قدردانی می‌کنم چون خانواده ایشان خیلی مهم بودند و خانواده تمام خدمت‌گزاران مهم می‌باشند چون از حق خودشان می‌گذرند و گذشت می‌کنند فرزندان ما از حق پدری خودشان گذشتند فرزندان مهندس و همسر ایشان از حق خودشان گذشتند و زمینه و بستر را فراهم کردند تا بتوانیم خدمت کنیم، جناب مهندس بیست سال دارند در کنگره حضور دارند و از خیلی چیزها گذشتند، از تمامی خدمت‌گزاران کنگره 60 که بازوان اجرایی کنگره می‌باشند قدردانی می‌کنم از همه‌ی دستگاه‌های دولتی که ما موردحمایت قرار می‌دهند تشکر و قدردانی می‌کنم، تأمل ما با ارگان‌های دولتی زبانزد عام می‌باشد و همه‌ی این موفقیت‌ها با تأمل به‌دست‌آمده است و در استان مازندران، مشهد و اصفهان دستگاه‌های دولتی خیلی به ما کمک کردند، شاید خیلی از شماها این شعبه را قبلاً ندیده باشید فقط یک زمین خالی بود حتی دیوار هم نداشت اما با حمایت تمامی مسئولین استانی توانستیم مجوزهای لازم برای احداث این نمایندگی را اخذ کنیم تا بتوانیم چنین ساختمانی را داشته باشیم، از همه شما می‌خواهم همان‌طور که دیگران کاشتند و شما استفاده کردید شما هم بکارید تا دیگران استفاده کنند.

 

الگوهای درمان کنگره 60...

 

سخنان آقای دکتر حسن نژاد معاون امنیتی سیاسی استان مازندران:

خیلی خوشحال و خرسندم که این توفیق نصیب من شد تا خدمت شما خواهران و برادران عزیز برسم . ضمن ابراز شادمانی از این برنامه خوب و آشنایی با این کار بسیار خوب که همه ما را به دو نکته جالب رهنمون و هدایت می‌کند . من در جلسه اراده دیدم و احساس مسئولیت . پیش خودم فکر می‌کردم که گاهی می‌گوییم اراده‌های فولادین یعنی اراده را تشبیه می کتیم به فولاد اما من معتقدم که فولاد ساخته دست انسان است و مسخر طبیعت است و انسان تسخیرکننده طبیعت و هیچ‌چیز به اراده نمی سد و اگر اراده کنیم می‌توانیم آن کنیم که حضرت حق می‌خواهد . و نکته دوم اینکه موجی از احساس مسئولیت . کسانی که یک روز مصرف‌کننده بودند و طعم بد اعتیاد را کشیدند و امروز خرسندند که پاک شدند و به جامعه برگشتند و عناصر مفیدی برای جامعه و خانواده‌شان هستند .

بسیار مسئولانه به ماجرا نگاه می‌کنند و خیلی بازهم خوشحالم که این حس بازهم در شما وجود دارد .چون معتقدید که بر همه عالم تأثیرمی گدارید و از همه عالم تأثیر می‌گیرید برای  همین خیلی جدی مسئولانه عمل می‌کنید و از اینکه دوستان می‌آیند و با رشادت اعلام می‌کنند که مدتی است از دام اعتیاد رهاشده‌اند و این شهادت و اعلام خود نوعی اراده بالا برای تأکید بر اراده خودتان و اراده دیگران هست ، این را هم باید به شما تبریک بگویم گاهی اوقات از اینکه ما اذعان کنیم که بوده‌ایم احساس خجالت می‌کنیم و همین مسئله سبب می‌شود که فراموش کنیم که چه بوده‌ایم و چه شده‌ایم و اگر اذعان کنیم که چه بوده‌ایم ، همان‌گونه که قران کریم اشاره می‌کند که از کجا آمده‌اید تا این حقارت را به غلو روحمان اتصال بدهد شما قطعاً با همین نگاه عمل می‌کنید می‌گویید دیروز این‌گونه بودم اما امروز آدمی هستم که مسئولانه دست دیگران را می‌گیرم .

نسبت به خانواده خودم سرافرازم و شادمانم و این اذعان خود پیروزی بزرگ‌تری است  ای‌کاش همه ما این‌جوری بودیم  و این شجاعت را داشتیم که بگوییم چه بودیم و امروز چه هستیم و شما با گفتن این جمله سعی می‌کنید آنچه را که به دست آوردید حفظ کنید این اذعان شما این نیست که بگویید دیروز بد بودم ، می‌خواهید بگویید اراده محکمی داشتم و از یک نقطه‌به‌نقطه دیگر رسیدم و امروز می‌خواهم این سرفرازی را حفظ کنم و این سرمایه گران بهایی است و من ارج می‌نهم به این اقدام دوستان و به این کار شما و امیدوارم من و همه دوستانی که در استان مسئولیت داریم نسبت به این مسائل و درس‌هایی که می‌گیریم توجه بنماییم هم از مدل شما برای بهبود استفاده کنیم ، از مدل شما برای بهبود اخلاق در جامعه استفاده کنیم و هم از مدل شما برای اینکه اراده بهتر از امروزمان داشته باشیم استفاده کنیم . وقتی به اینجا آمدم دو نکته واقعاً ذهنم را به خودش جلب کرد ، یکی اراده شما که پولاد در برابرش هیچ است و دیگری احساس مسئولیتتان . شما کاری کردید که خیلی از افراد به خانواده‌شان برگشتند  امروز باکارتان اعلام کردید که می‌شود از اعتیاد هم رهایی پیدا کرد . نه‌تنها رهایی پیدا کرد بلکه انسان مثبتی شد ، نه‌تنها انسان مثبت برای خودم بلکه برای جامعه خودم و دست دیگران را هم بگیرم و همراه خودم به سمت نور هدایت کنم ، این‌ها کارهایی است که شما انجام دادید و باید به خودتان ببالید و افتخار کنید و کسانی که در اطراف شما هستند حتماً باید به شما توجه بکنند و من اعتقادم این است که اگر خانواده شمارا تحسین نکنند حتماً کار بدی کرده‌اند و اگر مقامات محلی و استانی تحسینتان نکنند حتماً کار بدی کرده‌اند . این اقدامات حتماً جای تحسین و تقدیر و تشکر دارد . امیدوارم که با همراهی و هم‌سفران همیشگی‌تان مراقب آن چیزی که به دست آورده‌اید و هم‌سفرانتان را حفظ کنید که مبادا دوباره برگردند و دوباره آلوده بشوند چون این فضایی که امروز در کشور داریم و این بیماری که همه مارا تهدید می‌کند گاهی اوقات ممکن است من و همه شمارا تهدید کند و همه اعضای خانواده را تهدید می‌کند . شما انجمنی هستید که اعلام می‌کنید ما باید نسبت به هم حساس باشید مراقب باشیم و همراه باشیم . برای اینکه آلوده نشویم . برای اینکه اثرگذارتر و سرافرازتر باشیم . 

امیدوارم که من امروز از شما درس اراده گرفته باشیم و بپذیرم که باید مثل شما نسبت به مأموریت‌ها و وظایفم احساس مسئولیت بکنم و اگر این اراده در ما شکل بگیرد و احساس مسئولیت در ما نسبت به آنچه امروز هستیم افزایش پیدا کند قطعاً همه زندگی بهتری خواهیم داشت و بپذیریم که همه ما در کنار هم زندگی می‌کنیم و بهبود هر فرد ، نگاه عالمانه هر فرد قطعاً در زندگی ما اثر می‌گذارد ، من نمی‌توانم آدم خوبی باشم در جامعه‌ای که فساد درون آن است ، می نمی‌توانم آدم اثر گزاری باشم در شهری که بی‌مسئولیتی در آن موج می‌زند ، ما باید در کنار هم فضای امن و مطلوب را طراحی کنیم تا همه ما در کنار هم‌نفس بکشیم و لذت ببریم از زندگی و شما کاری کردید که خداوند متعال به ما حیات بخشید و کاری کردید کسانی که حیاتشان در مخاطره بود و از حیات فقط نفس کشیدن را بلد بودند ، کسانی که از حیات فقط اسارت در مواد مخدر را می‌فهمیدند و امروز می‌اندیشند برای بهبود خود و دیگران و انسان بافکر کردن برای بهبود خودش و دیگران یک انسان است و شما انسانیت را به دوستانتان هدیه کردید و خودتان هم آن را کسب کردید و به شما تبریک می‌گویم و امیدوارم که در ادامه مسیرتان هم‌سفران زیادی پیدا کنید و روزی برسید که دیگر نیازی نداشته باشیم که هم‌سفر جدید به ما اضافه شود و همه ما در کنار هم‌سفران موجودمان بتوانیم طی طریق کنیم . امیدوارم همواره شاد و سرافراز و پیروز باشید و این راه درخشان شما همواره ادامه داشته باشد.

 

اهدا لوح تقدیر به همسفر عموزاد جهت نقاشی تابلوهای تصاویر کتاب 60 درجه...

سرودن آوای کنگره...
 
 
 
 
 
 
 

 

خدا قوت...

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .