English Version
English

ادب و بی ادبی، تعادل و بی تعادلی

ادب و بی ادبی، تعادل و بی تعادلی
آداب جمع ادب به معنای دانش، معرفت و روش پسندیده است. به فرموده جناب مهندس وقتی از مرحله حیوانی به مرحله انسانی وارد می‌شویم، هر چیزی تعریف‌شده است و روش دارد. ما برای انجام هر کاری نیازمند دانش و آگاهی درست از چگونگی انجام آن کار هستیم. در کنگره 60 مسافران ما به علت عدم آگاهی به اعتیاد دچار شدند و نیز ما هم‌سفران به علت عدم آگاهی چه‌بسا خود و آنها را بیشتر به تاریکی سوق دادیم.
 
جناب مهندس، روان را، همان خلق‌وخو تعریف می‌کنند و آن را تحت تأثیر دو پارامتر فیزیولوژی که همان سیستم شبه افیونی و ناقل‌های عصبی است و نیز پارامتر جهان‌بینی، یعنی طریقه نگرش فرد به جهان هستی و چگونگی تفکرات و اندیشه او می‌دانند و می‌فرمایند شخصی که سیستم شبه افیونی‌اش مرتب و درست، کار کند آداب و معاشرت این فرد نیز درست است و تعادل دارد.  کنگره 60 درمان را فوق ترک و تعادل را فوق درمان می‌داند، چراکه در پرتو روش D.S.T، داروی O.T و آموزش‌های ناب کنگره 60؛ با تغییر نگرش فرد به زندگی و انجام عمل سالم، ذره‌ذره حس فرد پالایش می‌شود و سیستم ایکس مسافر که در اثر استفاده از مواد مخدر تخریب‌شده بود و نیز در هم‌سفران با افکار منفی و انجام ضد ارزش به‌هم‌ریخته بود کم‌کم با گرفتن آموزش‌ها، باتجربه، تفکر و انجام عمل سالم، رو به تعادل در ترشح مواد شبه افیونی خواهد رفت و به‌تبع آن روان فرد نیز متعادل می‌شود بنابراین هرچه در جهت تزکیه و پالایش قدم بردارم بیشتر به تعادل دست خواهم یافت و رسیدن به تعادل عین ادب است.
 
 
کنگره 60 به ما  آموزش می‌دهد که جهان هستی بر مبنای یکسری قوانین استوار است که اگر انسان این قوانین سیستم حیات را در نظر بگیرد می‌تواند به تعادل، آرامش و آسایش برسد و در غیر این صورت، دچار آشوب می‌شود.
 
بودن آرامش در کنگره 60 با بیش از 50 شعبه در سراسر کشور بر مبنای ادب است که ناشی از رعایت کردن آموزش‌ها و قوانین و حرمت‌های کنگره می‌باشد. در کنگره می‌آموزم که چگونه در جایگاه‌های مختلف به‌عنوان یک زن که بستر رشد و پرورش هست، درست عمل کنم. در جایگاه یک هم‌سفر، چه آدابی را باید رعایت کنم. یکی از مهم‌ترین آداب، رعایت حریم خصوصی مسافرم  می‌باشد که حریم خصوصی او را محترم شمارم، او را تجسس نکنم، قضاوت نکنم، او را به راهنمایش بسپارم و نیز خودم آموزش بگیرم. یاد می‌گیریم که از قیاس بپرهیزم. به‌عنوان یک رهجو باید فرمان‌بردار راهنمای خود و حافظ قوانین و حرمت کنگره 60 و قدردان سیستم کنگره 60 باشم و سروقت در جلسات حاضر شوم. در جایگاه یک مادر، به حریم خصوصی فرزندم احترام بگذارم، برای با او بودن وقت بگذارم. در جایگاه یک فرزند به پدر و مادر خود احترام بگذارم و وظایف خود را بشناسم. در کنگره 60 یاد می‌گیرم که در جایگاه یک همسر و مادر وظیفه تغذیه صحیح خودم و افراد خانواده را به عهده‌دارم، باید به مواد غذایی و اینکه چه بخوریم و چگونه و چه مقدار بخوریم توجه کنم تا خانواده‌ای سلامت داشته باشم، به ورزش خودم و خانواده اهمیت بدهم و خود را دوست بدارم و باور کنم. یادمی گیرم که حریم دیگران را محترم شمارم. فضولی و تجسس نکنم، سخن‌چینی نکنم تا در آسایش باشم.
 
در کنگره 60 آداب سپاسگزاری و قدردانی را یاد می‌گیرم، اینکه قدر این مکان مقدس و امن را بدانم و با مشارکت در کمک به‌حساب زمین و دادن پاکت به عزیزانی که در کنگره خدمت می‌کنند، مراتب سپاسگزاری را به‌جا بیاورم. یاد می‌گیرم، در جایگاه یک میزبان باید اولین کسی باشم که غذایم را شروع می‌کنم و نیز آخرین نفری باشم که از غذا خوردن دست می‌کشد و نیز به‌عنوان خانم خانه سر سفره بنشینم نه اینکه مدام بین آشپزخانه و سفره در رفت‌وآمد باشم. در جایگاه یک ارباب‌رجوع، وقتی به مکانی وارد می‌شوم اجازه ورود بگیرم و سلام کنم، تا شخص مسئول اجازه نشستن نداد، ننشینم. هیچ‌وقت تا بزرگی دست خویش را برای دست دادن پیش نیاورد دست خود را پیش نبرم. درباره آداب صحبت کردن؛ بسیار سنجیده سخن بگویم و روی گفته‌های خودم مسلط باشم، شمرده و متین و نیکو سخن بگویم و از کلمات درست و صحیح استفاده کنم. مواقعی که با یک آقا صحبت می‌کنم از ضمیر منفصل شما استفاده کنم و حریم‌ها را حفظ کنم. درراه رفتن حیاء را رعایت کنم، در پوشش و ظاهر خودم بکوشم ظاهری آراسته و مرتب، نه برای تفاخر داشته باشم. در مهمانی که انواع غذاها وجود دارد، یک نوع بخورم. پر کردن بشقاب از انواع غذاها بی‌ادبی محسوب شده و موجب سوءهاضمه می‌شود. در جایگاه یک راننده، درست رانندگی کنم و قوانین را رعایت کنم. به‌عنوان یک شهروند در پاکیزگی محیط خود کوشا باشم و محیط‌زیست را محترم شمارم و از آن حفاظت کنم. در استفاده از آب و برق از اسراف بپرهیزم، زمان‌های اوج مصرف را بشناسم و برای زمان استفاده از وسایل برقی برنامه‌ریزی کنم و جایگاه‌های بسیار دیگری که می‌توانم بشناسم و با آموزش‌های راستین در کنگره 60، یاد بگیرم که در تمام سطوح زندگی بکار ببرم.
 
نتیجه می‌گیرم که رعایت تمام آموزش‌ها و بکار بستن آنها و اطاعت از فرامین الهی در زندگی عین ادب است و باعث آسایش و آرامش من می‌شود و بکار نبستن آنها عین بی‌ادبی و باعث عدم تعادل در تمام سطوح زندگی‌ام خواهد شد.
 
 
نویسنده: همسفر الهام از لژیون دوم
هم‌سفران نمایندگی لویی پاستور

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .