English Version
English

کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰؛ نمایندگی میرداماد با استادی دیده‌بان مسافر مجید

کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰؛ نمایندگی میرداماد با استادی دیده‌بان مسافر مجید

جلسه چهارم از جشن دیده بانی شعبه میر داماد روز یکشنبه دوم تیرماه 1398 به نگهبانی ایجنت مسافر حمید و استادی دیده‌بان مسافر مجید و دبیری مسافر مجتبی رأس ساعت شانزده آغاز بکار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

خداوند را شاکرم که در خدمت شما دوستان عزیز هستم.این هفته، هفته دیده بان است و همان‌طور که مطلع هستید ما در سال چهار هفته جشن و قدردانی داریم و از کسانی که خدمت می‌کنند قدردانی می کنیم که یکی از این هفته‌ها هفته دیده بان است. من هم این هفته را به همه‌ی اعضای کنگره 60 به‌خصوص جناب مهندس تبریک عرض می‌کنم، ما هرچه داریم از جناب مهندس و خانواده ایشان داریم که اگر فرزندان ایشان از حق پدری و خانم آنی از حق همسری نمی‌گذشتند هیچ‌کدام ما قطعاً امروز اینجا نبودیم. 

من در جلسه جهان‌بینی چهارشنبه هم گفتم آقای مهندس خودشان اولین دیده بان بودند و ایشان خودشان هم توضیح دادند که اولین فرد را انتخاب و سپس همراه با اولین نفر، نفر دوم را و بعد به همین ترتیب بقیه را نیز انتخاب کردند و دیده بانان خودشان هم نمی‌دانستند که انتخاب می‌شوند. دیده بانان در زمان جنگ همیشه از همه جلوتر بودند، گرا می‌گرفتند و گرا می‌دادند، کمین می‌کردند و با دوربین هماهنگ بودند،نقشه ها را می‌کشیدند تا نیروها بتوانند به نحو احسن کار خود را انجام دهند.

در سازمان ملل هم دیده بان داریم، در کل جهان می چرخند و بر کشورها نظارت می‌کنند و مشکلات را به سازمان ملل گزارش می‌کنند و آن‌ها را اصلاح می‌کنند.

من هفته گذشته در قوه قضاییه بودم و پیشنهاد دادم که دیده بان داشته باشند و من در مورد چگونگی دیده‌بانی در کنگره به آن‌ها گفتم؛ دیده‌بانی در کنگره با بقیه جاها فرق می‌کند. اولین مبحث در دیده‌بانی قانون گذاری است که شبیه به همان قوه مقننه در بیرون از کنگره است که قوانین کنگره 60 از  کانال دیده‌بانی خارج می‌شوند.
اگر یک نیروی مرزبانی یا ایجنت سخت‌گیری کنند این نیست که غرض شخصی دارد بلکه فقط مشغول اجرای قوانین مصوبه شورای دیده بانان است. این قانونی است که در کنگره دیده بانان مصوب شده و بخش‌نامه می‌شود و بایستی اجرا شود و هرکس اجرا نکند تخلف مرتکب شده است.

در قوه مقننه قانون تنظیم می‌کنند و به پلیس برای اجرا می‌دهند ولی قانون را شخص دیگری نوشته است.دیده بانان نقش قوه مجریه را نیز برعهده دارند. هرکدام از دیده بانان یک مسئولیتی دارند، خود من دیده بان امور مالی هستم و آقای حکیمی دیده بان شعب شهرستان ها هستند، آقای خدامی دیده بان تحقیقات، آقای ترابخانی دیده بان راهنمایان هستند و همینطور بقیه همکاران هر کدام یک مسئولیتی را همچون معاونین برعهده دارند. هرکدام از دیده بانان این سه مسئولیت را بدون هیچ گونه چشم داشت به اجرا در می آورند.

در کنگره 60 ما چهارده دیده بان داریم.در زندگی روزمره اعضای کنگره کار، زندگی و خدمت را به ترتیب در اولویت قرار می دهند ولی یک دیده بان ابتدا باید خدمت در کنگره را بر کار و زندگی اش در اولویت قرار دهد. ما برای شما خدمت می کنیم و شما نیز برای ما خدمت می کنید.

هرجا در کنگره نام خدمت می آید در کنار آن بحث آموزش است و من خود شخصاً در این جایگاه بسیار آموزش می گیرم و باید به کارهای مدیریتی و سایر امور به خوبی نگاه کنم تا کار خود را به نحو احسن انجام دهم. انجام این مسئولیت در کنگره 60 به تنهایی ممکن نیست و ما به کمک بچه هایی که دیده بان نیستند کارها را پیش می بریم؛ به طور مثال آقای فریدون که هفته گذشته به رحمت خداوند رفتند مسئول حسابداری ما بودند و آقای ایمان افروز در راگبی به من کمک می کنند و در استان تهران آقای بهادر هم به من کمک می کنند پس در هر جایگاهی در کنگره ما نیازمند هماهنگ بودن و کمک به یکدیگر هستیم.

اگر دیده بان بخواهد کار کند ما باید کمکش کنیم، کار ما یک خدمت جمعی است که همه باهم کار می کنیم، من در جلسه چند روز پیش گفتم اگر آقای مهندس به درمان می رسید و می گفت دیگر به من ربطی ندارد شاید خیلی از ماها مرده بودیم و اگر چنین طرز تفکری داشتند یک نفر از ما اکنون این جا نبودیم. ما داشته ایم کسانی را که قدر کنگره را ندانستند و به نابودی رسیدند. ما 58 شعبه داریم که دوتای آنها هنوز رسمی نیست و کوچکترین اتفاقی در آن نمی افتد البته ممکن است مسائل جزئی پیش بیاید.

ما باید یاری گر هم باشیم و به درستی از کنگره استفاده کنیم. ما همه دست به دست هم داده ایم و توانسته ایم این کار بزرگ را انجام دهیم. ما دوسال یک نفر را زیر ذره بین می گیریم و همه امور او را تجزیه و تحلیل می کنیم و بعد برای جایگاه دیده بانی معرفی می شود. به گونه ای که خودشان هم خبر ندارند و باورشان نمی شود که دیده بان شوند. تمامی دیده بانان به همین ترتیب انتخاب شده اند و کسی که عملکرد مثبت داشته باشد می تواند برای این مسئولیت انتخاب شود و رأی گیری می شود.

قانون گذاران از میان خود شماها هستند، من خود زمانی مصرف کننده بودم، به کنگره آمدم، به درمان رسیدم و راهنما شدم و سپس در لژیون مالی در حال خدمت هستم. اگر قوانینی در کنگره 60 از کانال دیده بانان بیرون می آید بدانید بهترین قوانین کنگره
می باشد چون ما باید بهترین قوانین را در کنگره دیده بانان تصویب کنیم و هیچگونه تعصبی در مورد قوانین نداریم و این نیست که بگوییم ما یک قانونی را وضع کرده ایم و حالا دیگر نمی توانیم آن را تغییر دهیم.

در سال گذشته آقای حکیمی به 56 شعبه سر زدند و آقای خدامی هر هفته سه بار به هیدج رفت و برگشت دارند که جمعاً می شود 6000 کیلومتر در ماه و چنین عملکردی فقط برای خدمت بدون چشم داشت انجام می شود. خود من نیز کنگره بر همه امور برایم ارجعیت دارد و بارها شده که پسرم مرا به مسافرت های دور برای امور کنگره برده است. اولویت برای دیده بانان خدمت کردن است و خانواده های آنها نیز این موضوع را به خوبی می دانند و به آنها کمک می کنند.

امیدوارم همه سفر اولی ها به درمان برسند، اگر شما روی این صندلی نشستید قطعاً قبل از شما یک سری آمدند درمان شدند و خدمت کردند، شما هم بایستی خدمت کنید. کنگره حرکتی را آغاز کرده است که اصلاً پایانش دست ما نیست و این راهی انسانی است و برای خروج از تاریکی ها باید در صراط مستقیم حرکت کنیم و جلودار واقعی در راه مستقیم فقط خداوند است زیرا کار کنگره 60 نجات انسانهاست و این عمل بسیار با ارزشی است. از پیامبر سؤال کردند مقرب ترین افراد نزد خداوند کیست و ایشان فرمودند کسانی که به خلق خدا خدمت می کنند.

آقای مهندس زندگی اش را همراه با دو کارخانه فروختند و خرج کنگره کردند. پس ما باید قدر کنگره 60 را بدانیم.

من یکی از افتخاراتم این است که آقای مهندس برخلاف پیام های تولد که از کتاب برگرفته می شوند پیام یکی از تولد های من چیزی نوشتند که اکنون که آن را یاد می کنم بسیار منقلب می شوم و متن این پیام این بود که: یادش به خیر آن روزی که یک قالب پنیر می خریدیم و با نخ قرقره به جهت صرفه جویی قسمت می کردیم. من هنوز پارچه آن پیام را دارم و نگه داشته ام.

امروز ما به این مرحله رسیده ایم که فکر می کنم جزو 10 NGO برتر جهان هستیم و در ایران که اصلاً مثل کنگره وجود ندارد و از لحاظ کارایی، امور مالی و سرمایه های اجتماعی (که بسیار بسیار برای ما این سرمایه های اجتماعی حائز اهمیت است) درحد بالایی قرار داریم.

ما هر ساله امور مالی را یک بر آورد واقعی و یک برآورد صوری می کنیم؛ واقعی همین است که الآن انجام می دهیم ولی محاسبه دیگر برآورد حقوق خدمت گزاران است که مبلغ آن برای سال 97 حدود 70 میلیارد تومان است ولی ما به صورت واقعی در سال 97 حدود 2 میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه کردیم و این اختلاف حساب همان کارکرد نیروها و سرمایه های اجتماعی کنگره است.

امروزه اگر شخصی بخواهد مشاوره برود بایستی ساعتی 100 هزارتومان پرداخت کند ولی در کنگره رایگان شخص را مشاوره می دهند. گاهی بعضی افراد به کنگره می آیند و مأمور هستند که یک کاری انجام بدهند و بروند و یادشان باقی بماند. همه ما که اینجا هستیم هرکدام یک مسئولیتی داریم و هیچ کدام از ما جهت بیهودگی قدم به این حیات نگذاشته ایم.













































نمایندگی میرداماد
مورخ 98/4/2

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .