English Version
English

کارگاه آموزشی عمومی کنگره 60؛ نمایندگی شمس با استادی دیدبان محترم خانم آنی کماندار

کارگاه آموزشی عمومی کنگره 60؛ نمایندگی شمس با استادی دیدبان محترم خانم آنی کماندار

این جلسه پنجمین جشن هفته دیده‌بان و کارگاه آموزشی عمومی کنگره 60؛ ویژه مسافران و همسفران نمایندگی شمس به تاریخ 3 تیر ماه 98 با استادی دیدبان خانوم آنی کماندار و نگهبانی آقای سیروس و دبیری آقای فرزاد با دستور جلسه هفته دیده‌بان راس ساعت 17 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد؛

هفته دیده‌بان را خدمت خانم ها و آقایان محترم تبریک عرض می کنم. خیلی خوشحالم که در خدمت شما عزیزان هستم. هفته دیده‌بان است، کمی درباره دیده‌بان ها صحبت می کنم. زمانی که کنگره شروع شد، شهریور 78 در خیابان انقلاب، کارگر جنوبی، کوچه شهید مهدی زاده اولین جلسه کنگره تشکیل شد. در آن زمان ده یا دوازده نفر از اعضا بودند قالبا قطع ناگهانی مواد داشتند. فقط آقای مهندس بودند که بصورت تدریجی مواد رو کنار گذاشته بودند و درمان شده بودند.

ایشان در جلسات صحبت می کردند و بعد از جلسات چیزی به عنوان لژیون و راهنما وجود نداشت. افراد دور هم جمع می شدند و هیچ اعتقادی به روش تدریجی نبود. گاهی اعضاء باهم می رفتند بیلیارد بازی می کردند و مشروبات الکلی استفاده می کردند و معتقد بودند که می توانند یکدیگر را در منزل ترک بدهند. با تدبیراتی که آقای مهندس دژاکام انجام دادند به مرور کمک راهنما و راهنما شکل گرفتند و بعد از جلسات لژیون ها به وجود آمدند و شعب گسترش پیدا کردند و نیاز به افرادی بود که بتوانند رسیدگی و نظارت داشته باشند و مرزبان ها شکل گرفتند و بعد ایجنت و اسیستانت ها به عنوان ریش سفید بودند و اگر مشکل و مسأله ای بود از تجربه و راهنمایی این عزیزان استفاده می کردند.

کنگره 60 به این صورت گسترش پیدا کرد و چون نیاز بود که افراد و یا مدیرانی باشند که به بخش های مختلف رسیدگی بشود آقای مهندس تصمیم جدیدی گرفتند و خودشان دومین نفر را به عنوان دیده‌بان انتخاب کردند و با مشورت کردن با نفر دوم، نفر سوم را انتخاب کردند و به همین ترتیب با مشورت اعضای دیده‌بانی، 14 نفر به عنوان دیده‌بان انتخاب شدند.

وظایف دیده‌بان ها متفاوت است، مثلا؛ دیده‌بان ورزش همسفران، دیده‌بان خانم های مسافر، دیده‌بان مشاور تازه واردین، دیده‌بان امور مالی، دیده‌بان تحقیقات، دیده‌بان نوشتار ها و متون کنگره و... داریم. دیده‌بان ها قانون گذاران کنگره 60 هستند و قانون های کنگره توسط این عزیزان نوشته می شود و مسؤل هستند هر قسمتی که مشکل و ضعفی وجود دارد، با بررسی، آن ضعف یا مشکل را برطرف کنند.

قدیم در قسمت همسفران مسؤل ورزشی نداشت و اگر مشکلی پیش  می آمد بایستی مراجعه می کردند به قسمت آقایان به همین دلیل در این قسمت نیاز دیده شد، من چند سال سابقه ورزشی در رشته تیر و کمان، مربی و داور فدراسیون بودم و از من خواسته شد تا به عنوان دیدبان ورزش هم سفران خدمت کنم و امیدوارم که بتوانم به درستی خدمت کنم، به لطف خداوند الآن تیم های ورزشی بیشتر شده است.

قسمت شطرنج یک کمی ضعیف است که داریم روی این قسمت کار می کنیم. امیدوارم بتوانیم کمک کنیم که هم سفران بهتر و بیشتر ورزش کنند. برای ما اولویت  این است این است که اعضاء سلامت و تن درست باشند، اما اگر عزیزانی هم توانستند به ورزش قهرمانی برسند، خیلی هم عالی است اما تمرکز ما بر روی ورزش گروهی و سلامت فردی است.

کنگره یک ساختار است و تمام اعضاء این ساختار ارزشمند هستند، درست است که جایگاه ها مهم هستند؛ اما آن چیزی که بسیار مهم تر است این است که هر شخص در هر جایگاهی که هست به درستی خدمت کند. خداوند رحمان و رحیم است. من به این موضوع ایمان دارم که تا زمانی که انسان ها از قوانین الهی پیروی می کنند و به درستی حرکت می کنند رحمت الهی شامل حالشان می شود. امیدوارم همه ما بتوانیم به درستی انجام وظیفه کنیم.

تهیه گزلرش: مسافر محسن لژیون 12
تهیه عکس: مسافر سعید لژیون 12

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .