English Version
English

کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره ۶۰؛ شعبه بوشهر

کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره ۶۰؛ شعبه بوشهر
جلسه یازدهم از دور پانزدهم از سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره ۶۰؛ شعبه بوشهر با استادی همسفر منیره، نگهبانی همسفر نصرت و دبیر موقت همسفر زینب با دستور جلسه هفته دیده‌بان در روز دوشنبه مورخ ۹۸/۴/۳ رأس ساعت ۱۷ در محل برگزاری جلسات آغاز به کار نمود.

 

خلاصه سخنان استاد

ستاد پس از حمد و ستایش خداوند و تبریک به مناسبت هفته دیده‌بان، سپاس و قدردانی خویش را نثار آنانی نمود که موجب فراهم نمودن این روز زیبا و این حس قشنگ شده بودند و سپس در ادامه بیان داشت هرگز باور نداشتم روزی چنین جایگاهی را تجربه کنم به‌یقین این حال خوش و ارتقای ما در اجرای همین دستور جلسات نهفته است.

هر رهجویی که در کنگره سفرش را آغاز می‌کند بایستی خود را مورد سنجش قرار دهد آیا امروز من بهتر از دیروزم بوده یا عملکردم مرا به پیش می‌برد؟

منشأ این دانسته‌ها آموزش و عمل است از حرف تا عمل فاصله بسیار است به‌طور مثال گفته شده درمان در کنگره ۶۰ رایگان است و هیچ‌کس هزینه‌ای بابت درمان پرداخت نمی‌کند اما آیا هستی چیزی رایگان به کسی می‌دهد قطعاً اگر من انتظار گرفتن دارم باید ابتدا بازپرداخت نمایم یعنی جبران خسارت از خودم و سپس خانواده و جامعه.

در کنگره همه ما مسئول هستیم بایستی در هر جایگاهی که قرار گرفتیم سعی کنیم با محبت رفتار کنیم و مردم‌دار باشیم. سفر اول تمامی مسئولیت ما به  درمان خلاصه می‌شود ولی در سفر دوم باید برای انجام هر خدمتی چه کوچک و چه بزرگ، کوتاهی نکنیم همان‌طور که دیده‌بانان مسئولیت خود را با عشق بر دوش می‌کشند و به گفته آقای مهندس قانون‌گذارانی هستند که ستون‌های کنگره روی شانه آن‌ها استوار گشته است لذا انتخاب چنین افرادی نشأت گرفته از تفکری عمق و دیدی وسیع می‌باشد.

آقای مهندس بارها بیان داشتند ما کسانی را انتخاب می‌کنیم که به ظرفیت لازم رسیده باشند و شایسته این جایگاه باشند. همین انتخاب درست باعث شده که ساختار کنگره به قدری قدرتمند به حرکت خود ادامه دهد که اگر روزی بنیان آن نباشد لحظه‌ای متوقف نشود و در راستای اهداف همه افراد در حرکت باشند. درست است که شورای دیده‌بانان که عنوان تنه درخت محسوب شده‌اند مسئولیت امور کنگره را بر عهده دارند اما زمانی تنه و شاخه و برگ درخت رشد می‌کند و تنومند می‌شود که ریشه محکم و سالمی داشته باشد.


تمام امورات کنگره بر اساس نظم و برنامه‌ریزی خاص خود پیش می‌رود به‌طوری که این نظم روی زندگی ما چنان تأثیری گذاشته که به‌هیچ‌وجه حاضر نیستیم حتی در کارهای کوچک هم بی‌نظمی را بپذیریم گویا ریشه تمامی آموزش‌ها و اجرای قوانین چه در کنگره و چه بیرون، پیوند محبتی است که در وجود ما جاری است.

همه ما در هر جایگاهی که باشیم نیاز به آموزش داریم قطعاً هر جا من نافرمانی کنم یا آموزش پذیر نباشم از ریل خارج می‌شوم چراکه کنگره همچون گردبادی است که اگر در مرکز آن نباشی به بیرون پرتاب خواهی شد.

در پایان جا دارد تبریک دوباره‌ای داشته باشم خدمت جناب آقای مهندس و دیده‌بانان فداکار که صادقانه مسیر خدمت را در پیش گرفته‌اند امیدوارم همان‌طور که این بزرگان داشته‌های خود را خالصانه در طبق اخلاص می‌گذارند و تقدیم می‌کنند ما هم قدردان و سپاسگزار باشیم و در مسیر اهداف کنگره حرکت نماییم.


عکس: همسفر راحله
ویراستار و ثبت همسفر سپیده

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .