English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره60؛ نمایندگی الهیه مشهد

کارگاه آموزشی کنگره60؛ نمایندگی الهیه مشهد

جلسه چهارم از دوره سی و چهارم کارگاه آموزشی خصوصی کنگرۀ 60 نمایندگی الهیه مشهد با استادی مرزبان محترم مسافر هاشم، نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر مهدی با دستور جلسه "هفته دیده بان" روز یک شنبه مورخ 98/04/02راس ساعت 17 آغاز بکار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان هاشم هستم یک مسافر

در هفته جاری جشن هفته دیده‌بان و قدردانی از این عزیزان انجام می‌گردد. با توجه به اینکه اکثریت حاضرین در جلسه سفر اولی هستند و تجربه برگزاری و شناخت در مورد جایگاه دیده‌بان‌های کنگره را ندارند این موضوع را بیشتر توضیح می‌دهم.

کنگره 60 همانند تمام سازمان‌ها دارای سلسله‌مراتب است که از بنیان کنگره یا نگهبان کنگره که خود آقای مهندس هستند در رأس و سپس جانشین و دیده‌بان‌های محترم و سایرین قرار دارند.

تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری کلی کنگره 60 در اختیار دیده‌بان‌ها است و دیده‌بان‌ها توسط خود شورای دیده‌بان‌ها انتخاب می‌شوند.

در کنگره 60 نام‌گذاری جایگاه خدمتی بسیار متفکرانه و هوشمندانه انتخاب‌شده است. مثل: نگهبان، مرزبان، ایجنت، راهنما و دیده‌بان.

به نظر من انتخاب واژه دیده‌بان در کنگره به شخصی تعلق می‌گیرد که فرد به مرحله‌ای از آموزش و خدمت رسیده باشد تا مسائل و امور جاری حیطه خدمتی خود را از همه بهتر ‌ببیند. (واژه دیده‌بان در دکترین نظامی بدین معنا است که او دیده نمی‌شود اما همه‌چیز را می‌بیند و دوست و دشمن را تشخیص می‌دهد.)

 

دیده‌بانان قدرت تجزیه‌وتحلیل بالایی را دارند و قبل از اینکه بخواهد به مجموعه آسیبی وارد شود اقدامات لازم را انجام می‌دهند. درواقع دیده‌بانان همانند نگهبان‌های قلعه عقل و البته به‌صورت جمعی کار خود عقل را در کنگره ایفا می‌کنند؛ چراکه آن‌ها طوری قوانین را وضع می‌کنند که به سیستم و اشخاص آسیب نرساند.

خوب این مطالب را گفتم که اول شناخت این را پیدا کنم که در این هفته جشن برای چه اشخاصی برگزار می‌شود و چرا جشن می‌گیریم و چرا باید باشکوه برگزار کنیم.

همه ما با واژه بزرگ‌ترها به زبان عامیانه آشنا هستیم، این عزیزان در امور کنگره بزرگ‌ترهای ما هستند و به نظر من تجلیل از آن‌ها لازم و واجب است و حتماً از آنان با دادن پاکت و قرار دادن وجه در خور شأن خدمت این عزیزان در این جشن مشارکت نماییم و این هفته را قدر بدانیم.

از اینکه با سکوت به صحبت‌های من گوش کردید، ممنونم.

در ادامه مرزبان کشیک مسافر حسن پیام‌های مرزبانی را به شرح ذیل اعلام نمود.

 

جشن هفته دیده‌بان پنجشنبه 98/04/06 با حضور دیده‌بان محترم آقای علی مجدیان برگزار می‌شود.

با توجه به برگزاری همایش پیشگیری از اعتیاد و راهکارهای آن رهجویان نمایندگی می‌توانند با هماهنگی کمک راهنمایان خود در تاریخ 98/04/10 روز دوشنبه ساعت 9 صبح با پیراهن سفید در محل میدان فردوسی، ابتدای بولوار سازمان آب حضور یابند.

از مورخ 98/04/03 تمرینات آمادگی جسمانی در رشته کشتی با سرپرستی آقای فلاح و آقای انتظامی برگزار می‌گردد.

نگارش متن: مسافر وحید لژیون ششم
عکاس: مسافر عباس لژیون سوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .