English Version
English

دلنوشته؛ جایگاه چگونه انسان را انتخاب میکند؟!

دلنوشته؛ جایگاه چگونه انسان را انتخاب میکند؟!

جایگاه چگونه انسان را انتخاب میکند؟! 

در کنگره جایگاه بنظر من یعنی جایزه ،یعنی پاداشی که بر اساس میزان تلاش و‌خواسته درونیمان به ما داده می شود و‌اینطور نیست که با گذراندن مثلا یک دوره شش ماهه یا ده ماهه به ارتقا درجه برسیم.

در کنگره آموختیم که هرکدام ما که‌وارد کنگره می شویم بنابه اذن الهی است که اجازه ورود پیدا می کنیم بنابراین فکر میکنم در همان بدو ورود به پاس این هدیه الهی به ما جایگاه مسافر و‌یا همسفر داده می شود‌ ، چرا که با این جایگاه و‌سمت، احساس هویت و‌ زنده شدن دوباره میکنیم و‌ این آغازی می شود برای نقطه تفکر و‌حرکت ما. البته این جایگاه بنظر من  اولین و‌ سخت ترین جایگاهی است که در کنگره به انسان داده می شود، چرا که  اگر این جایگاه  را با نمره عالی پاس نکنیم و‌مفهوم واقعی آن را درک نکنیم، هرگز درجایگاههای دیگر هم آنچه که قرار است به ما آموزش داده شود را دریافت نخواهیم کرد . 

در کنگره جایگاههای مختلفی وجود دارد.  مثل : دبیری ، نگهبانی ، مسئول نشریات ، مرزبانی  و‌ جایگاههای مختلف دیگر. و‌همه این جایگاهها برای این تعیین شده اند که حالمان را خوب کنند و‌ما را که روزی از خودمان دزدیده بودند به خودمان برسانند .و‌همینطور باید دقت کنیم که همه این جایگاهها مثل یک شمشیر دولبه است که می توانند مارا به صعود و یا  سقوط برسانند. و‌این بستگی به ما دارد که دراین جایگاهها چه خواهیم کرد؟ و‌ به دنبال چه چیز هستیم ؟ در کنگره نوع جایگاه مهم نیست و کنگره تنها جایی است که همه در یک سطح دست به دست هم برای رهایی از جهل و‌نادانی هم دعا می کنند،  چه بسا آنهایی که جایگاهشان بنا بر عملکردشان بالاتر است ،متواضع تر هستند و‌خاموش تر، چون خوب درک کرده اند که این مکان مقدس ،تنها مکانی است که میزان ارزشمندی انسان به نوع جایگاه او نیست  بلکه با میزان دانایی و‌ عملکردش درجهت سه مولفه عدالت ،معرفت و‌عمل سالم سنجیده می شود . 

جایگاه فقط یک‌ فرصت است برای آموزش گرفتن و‌کاربردی کردن آموزش های قبلی ؛ درواقع جایگاه،  انسانها را با توجه به ظرف وجودیشان و‌میزان رشد داناییشان انتخاب می کند، تا در مسیر انسانیت قدم بردارند و‌ با جدا کردن خود از بندهای اهریمنی و‌ناخالصیها به پیوند عشقی بالاتر که پیوند با قدرت مطلق است نزدیک شوند. 

همه اینها مهیا شده برای من انسان در جهل و‌ در تاریکی مطلق مانده،  تا از بین تاریکیها نور الهی را جستجو کنیم و‌به آنجا برسیم ،که هم عاشق شویم ، هم معشوق؛  آنجا که نشانه های قدرت مطلق در ما متجلی گردد طوری که همه بخواهند از مسیر ما، کلام ما ،راه و روش ما ،خودشان را به قدرت مطلق برسانند .. و‌اگر در مسیر درست حرکت کنیم در کنگره به این جایگاه هم خواهیم رسید، جایگاه عشق بلاعوض به مخلوقین . آنجا که حسابمان با عشق است و بس ،که این خود یکی از پله های رسیدن به عشق خالق است ؛ به امید رسیدن به این جایگاه

 

نویسنده : همسفر رویا (لژیون چهارم)
تنظیم :همسفر سمیه (لژیون یکم) 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .