English Version
English

برداشت از سی دی محرم

برداشت از سی دی محرم

برداشت از سی دی محرم به استادی آقای امین

در این سی دی یک مطلب خیلی جالب نظرم را جلب کرد و آن این‌که برای محرم شدن به یک‌چیزی، باید از آن محروم باشیم؛ مثل‌اینکه تاریکی اعتیاد را لمس کنیم تا زمانی که وارد کنگره شویم.

کنگره مانند باغی است که وقتی‌ وارد آن می‌شویم می‌توانیم با حرکت درست، از آن باغ و انواع میوه‌ها (خدمت کردن، نگهبانی، مرزبانی، کمک راهنما شدن) و آموزش گرفتن از تمام کتاب‌ها و سی‌دی‌ها استفاده کنیم. زمانی که در باغ نباشیم؛ یعنی محروم شده باشیم، نسبت به موضوعی که معنای آن را نمی‌فهمیم و از دستور جلسه‌ها و تمام مطالب، چیزی درک نمی‌کنیم.

زمانی که به موضوعی محرم می‌شویم کم‌کم آن موضوع برای ما قابل روئیت می‌گردد. باید حس‌هایمان را پالایش دهیم تا کم‌کم به حقیقت یک موضوع برسیم.

زمانی که در کنگره بودم و هنوز حس‌هایم پالایش نشده بود و پر از کینه، نفرت، خشم بودم، راه برایم گم بود. در کنگره بودم؛ ولی هیچ استفاده‌ای نمی‌کردم تا اینکه با کمک راهنمای عزیزم تغییراتی در حس‌هایم دادم، از کارهای کوچک شروع کردم و دیدم که چقدر لذت‌بخش است که نگاهت به اطراف خوب باشد و چقدر از خدمت کردن لذت می‌بری و به حال خوب و خوش‌دست می‌یابی.

راه اول، تغییرِ حس‌هاست و وقتی راه نمایان شد، باعقل خود می‌توانیم راه را ادامه دهیم. ما درهرحال باید مدام در حال تزکیه و پالایش باشیم؛ چون اگر بگوییم ما راه را پیدا کردیم، آموزش دیدیم و همه‌چیز را می‌دانیم، این‌گونه نیست. ما در همه حال باید راه درست را انتخاب کنیم و تزکیه و پالایش ادامه داشته باشد، اگر تغییر حس‌ها ادامه‌دار نباشد مجدد راه را گم می‌کنیم؛ پس بهترین راه کوتاه‌ترین راه نیست بلکه بهترین راه‌، راهی است که کمترین تخریب و آسیب را داشته باشد. طبیعت هم به این‌گونه عمل می‌کند و ما از طبیعت الگو می‌گیریم.

سپاس از آقای مهندس و استاد امین بابت آموزش‌های نادر و کمیابشان.

 

نگارنده: همسفر مریم از لژیون پانزدهم

تایپ: همسفر ربابه لژیون پنجم

ویراستاری: همسفر الهام

ارسال: همسفر فاطمه شمسیان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .