English Version
English

كارگاه آموزشی ویلیام وایت پارك نیلوفر آبی مشهد جمعه 98/03/24

كارگاه آموزشی ویلیام وایت پارك نیلوفر آبی مشهد جمعه 98/03/24

جلسه دوازدهم از دوره نوزدهم کارگاه آموزشی خصوصی ویلیام پارک نیلوفر آبی با استادی مسافر حسن ، نگهبانی  مسافر قاسم و دبیری مسافر احمد با دستور جلسه  (وادی دهم و تاثیر ان بر روی من) روز جمعه مورخ 98/03/24 راس ساعت 7 صبح آغاز بکار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان حسن هستم یک مسافر.

خیلی خوشحالم که در خدمت شما عزیزان هستم تا خدمت کنم و از نگهبان عزیز سپاسگزارم که به من این فرصت را عنایت فرمودند. از خدا می‌خواهم که همه سفر اولی‌ها این جایگاه را بتوانند تجربه نمایند.

در رابطه با دستور جلسه که در مورد وادی دهم و تأثیر آن بر روی من است قصد دارم مشارکت نمایم. در کنگره 14 وادی داریم که هر یک مسیر و خط و خطوطی را برای من مشخص می‌نماید. وادی اول در مورد تفکر می‌باشد و در وادی دوم امید در مسیر سفر را به من گوش زد می‌نماید و می‌گوید که باید خودم را باور داشته باشم و انسان هستم و از خلقت من هدف بزرگی وجود داشته است. خداوند از روح خود در انسان دمیده است و او را اشرف مخلوقات قرار داده است. در وادی چهارم از مسئولیت‌پذیری صحبت می‌شود و می‌گوید که مسئولیت زندگی خود را باید بپذیریم و آن را حتی به خدا واگذار نکنیم. در وادی پنجم نیز می‌گوید که باید حرکت کنیم و تفکر به‌تنهایی کافی نیست.

در وادی ششم از فرماندهی عقل صحبت می‌شود و می‌خواهد که به فرمان‌ها او گوش دهیم. در وادی هفتم نیز از یافتن راه و کشف حقیقت صحبت می‌شود. بعد از یافتن راه فقط نباید به مقصد فکر کنیم و برداشت در طول این مسیر هم حائز اهمیت است. در مسیر صراط مستقیم چیزهای زیادی باید یاد بگیریم و برای رشدمان این یادگیری ضروری است. در وادی هشتم صحبت از نمایان شدن راه می‌شود. من مسافر همه این نکات را باید فرابگیرم. در وادی نهم از نقطه تحمل صحبت می‌شود و عنوان می‌گردد که باید برای رسیدن به یک نقطه تلاش کنیم و پروسه زمان را نیز مدنظر قرار دهیم. در وادی دهم یک خصوصیت مهم انسان یادآوری می‌گردد.

صفت گذشته در انسان صادق نیست، چون انسان جاری است و هستی جاری است و سکونی وجود ندارد. اول وادی آقای مهندس شعری از مولانا می‌گویند.

صد هزاران فضل دارد از علوم                 جام خود را می نداند این ظلوم

داند او خاصیت هر جوهری                    در بیان جوهر خود چون خری

این شعر زیبا نکات زیادی را مشخص می‌کند و مسیری را برای ما تعیین می‌کند. وقتی من به زندگی گذشته خود می‌نگرم من روزی 30 نخ سیگار می‌کشیدم ولی الآن این صفت را ندارم و در من صادق نیست. در مورد مصرف مواد هم همین‌گونه است و هیچ انسانی نیست که نتواند از گذشته خود تغییر نکند. من به‌عنوان انسان باید مسیر تکامل را با نپرداختن به ضد ارزش‌ها طی کنم و از گوهر اختیار که در وجودم نهاده شده به‌خوبی استفاده کنم و این وادی را عمل نمایم.

ما همه در اینجا جمع شده‌ایم تا صفت‌های زشتمان را به صفت‌های خوب تبدیل کنیم و برخلاف تفکری که می‌گوید مصرف‌کننده تا ابد مصرف‌کننده است این را ثابت کرده‌ایم که این مطلب کاملاً اشتباه است. امیدوارم در ادامه مسیر هم موفق باشیم و مراحل تغییر، تبدیل و ترخیص را طی نماییم. جهان‌بینی و آموزش‌های کنگره را باید کاربردی کنیم و نکات منفی خودمان را اصلاح کنیم و این را در عمل ثابت نماییم.

ممنون از اینکه با سکوتتان به مشارکت من گوش دادید.

در ادامه جلسه مسافر محمد و مسافر علی به کمک راهنمایی مسافر رضا شفیعی از لژیون چهارم نمایندگی الهیه از بند سیگار رها شده و نشان رهایی ویلیام خود را دریافت نمودند.

همچنین مسافر حسن به کمک راهنمایی مسافر حجت الله انتظامی از لژیون نمایندگی الهیه از بند سیگار رها شده و نشان رهایی ویلیام خود را دریافت نمودند.

و در ادامه مسافر حسن ، مسافر حامد، مسافر محمد  به کمک راهنمایی مسافر فرهاد فیروزی از لژیون پانزدهم نمایندگی الهیه از بند سیگار رها شده و نشان رهایی ویلیام خود را دریافت نمودند.

عکاس : کمک راهنما مسافر فرهاد

نگارش متن: مسافر احسان لژیون دوازدهم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .