English Version
English

سپاسگزاری به معنای ارزش‌ها و داشته‌ها

سپاسگزاری به معنای ارزش‌ها و داشته‌ها

در کنگره چگونه قدردانی می‌کنیم؟

یکی از ارزش‌هایی که در کنگره 60 توجه زیادی به آن شده، موضوع قدردانی و سپاسگزاری است که مرتبط با همین موضوع آوای زیبای شکرگزاری تهیه و تولیدشده که بیانگر اهمیت این موضوع است. آموزش‌های کنگره 60 بر مبنای عدالت، معرفت و عمل سالم استنیروهای متخصص و باتجربه‌ای که در کنگره به کمک همین آموزش‌ها درمان شدند، با استفاده از نیروی عقل، عشق و ایمان راه خود را پیدا می‌کنند که بدانند چگونه توان و قدرت‌های درونی خود را به‌کارگیرند در مسیر صحیح حرکت کنند و به شناخت ارزش‌ها بپردازند. یکی از این ارزش‌های حقیقی که به فرد معرفی می‌شود و به انجام آن ترغیب و تشویق می‌شود عمل سپاسگزاری و قدردانی است.

کلمهٔ قدر به معنای اندازه و ارزش است. قدردانی هم به معنای دانستن ارزش‌ها و داشته‌ها و شناخت آن‌هاست. کنگره می‌گوید انسان بودن سپاس از هستی و از قدرت مطلق باید عشق و محبت درونی خود را ابراز کنند و بیاموزند هر ساختاری یا هر شخصی برای حفظ بقای خود باید ساختار مثبتی مثل عشق و محبت درونی خود را ابراز کندبیاموزد هر ساختاری یا هر شخصی برای حفظ بقای خود باید احترام و سپاسگزاری و قدردانی را جایگزین ساختارهای منفی، گستاخی، خودخواهی، انتقاد، اعتراض و ناسپاسی کند. تا از پرورش افکار منفی جلوگیری شود و با گسترش عشق و محبت کار نیروهای تخریبی پایان یابد.

به‌راستی چگونه می‌توان از بزرگ‌مردی که خود و خانواده‌اش با تمام وجود برای احیای انسان‌ها تلاش می‌کنند قدردانی کرد. چگونه می‌توان از دیده‌بان، ایجنت، اسیستانت یا میزبانان و کمک راهنمایان که همه ناهمواری‌های مسیر را برای حرکت من هموار می‌کنند تشکر کنم. چگونه از این عزیزان که بر مبنای عشق و محبت زحمت می‌کشند تشکر کردقطعاً عاشق را حساب با عشق است ولی محبت واقعی حقیقت است و دیدن حقیقت چشم و دل می‌خواهد. اگر من فکر کنم که هر نعمتی با چه هدفی به من داده‌شده مطمئناً نسبت به آن نعمت شناخت و معرفت لازم را کسب می‌کنم؛ و عالی‌ترین مرتبه شکر و قدردانی استفاده درست از نعمت‌ها است که انجام می‌دهم.

تشکر کردن با زبان تنها بخشی از قدردانی و مقدمه سپاسگزاری عملی است. برای یک فرد مصرف‌کننده و خانواده‌اش اذن ورود به کنگره بزرگ‌ترین نعمتی است که خداوند به آنان عطا می‌کند؛ بنابراین استفادهٔ درست از همهٔ آموزش‌ها، مطالعه کتاب، جزوات و استفاده از سی‌دی‌ها تشکر و ادای احترام به همهٔ کسانی که خدمت می‌کنند از نگهبان، مشاوره دهنده‌ها، دبیر، استاد و سایر اعضا خود نوعی قدردانی است.

حضرت موسی دریکی از مناجات خود از خداوند پرسید، خدایا بعد از این که حضرت آدم را آفریدی و او را در بهشت جا دادی چگونه تشکر تو را بجا آورد؟ خداوند فرمود: دانست که این‌ها از من است. با توجه به این مناجات زیبا از خداوند مهربانم می‌خواهم که مرا درزمینهٔ کسب معرفت و شناخت و تغییر جهان‌بینی یاری کند تا هیچ‌وقت فراموش نکنم که همه آرامش و آسایشی که امروز دارم و حال خوش خودم و مسافرم و تعادلم را از آموزش‌های کنگره و خدمتگزاران صدیق کنگره مخصوصاً جناب مهندس و خانواده محترمشان و کمک راهنمای خوبم دارم. من چگونه تشکر کنم؟

این دستور جلسه چکیده زحمات بنیان کنگره 60 است که به ما آموخت درس وفاداری، معرفت، عشق و محبت و علم را تا بتوانیم به تکامل برسیم و بتوانیم جلودار واقعی کنگره 60 را بشناسیم و ادامه راه را در پیش بگیریم. کنگره به ما آموخت باید با گفتار نیک، پندار نیکوکردار نیک از سخن به عمل حرکت نماییم و قدردان این مکان امن و مقدس باشیم. آری‌ ای عزیزان کمی به گذشته خود برگردیم که چگونه خداوند نشانهٔ این مکان را به ما داده تا از تاریکی اعتیاد و بحران‌های آن به نور منور کنگره آشنا بشویم، خودمان را بشناسیم، اعتیاد را درک کنیم، مصرف‌کننده را درک کنیم. آمدیم تا در پی دغدغه‌های زندگی نباشیم. با قدم‌های لرزان و دلی شکسته و بال و پری سوخته، گریان و نالان و ناامید آمدیم.

راستی یادتان هست که به هر ریسمانی چنگ می‌انداختیم، ریسمان پاره می‌شد و ما سرنگون می‌شدیم. در آتش اعتیاد می‌سوختیم. پس اگر شبانه‌روز سر تسلیم بر درگاه خداوند بیاوریم هنوز کم است. پس چگونه در کنگره باید قدردانی کنیم؟ بهتر است کمی تمرکز کنید. به گذشته برمی‌گردیم. ناگفته نماند که در کتاب آسمانی، خداوند می‌فرماید: انسان موجودی فراموش‌کار، ناسپاس، حریص و زیانکار است؛ اما در کنگره صفت گذشته در انسان صادق نیست چون جاری ست. دستور جلسه‌ها برای بیداری و هوشیاری ما است که تکانه‌ای باشد تا به خواب غفلت نرویم.

قدردانی به معنای دانستن ارزش‌ها و داشته‌ها و شناخت آن‌هاست. آرزو می‌کنم بتوانیم در راستای اهداف کنگره و خودمان قدمی هرچند کوچک برداریم و بدانیم کنگره برای ما چه کرده و یادمان باشد کلیدی را که در دستانمان گذاشته گم نکنیم. یاد بگیریم شمع روشنی باشیم برای شمع‌های دیگر. یک نفر برای همه و همه برای یک نفر. پرچم الله‌اکبر کنگره 60 باید همیشه برافراشته باشد برای آیندگان. خدایا هزاران بار شکر می‌کنم که در این مکان مقدس خدمت می‌کنم و دوست دارم گریه‌ای را به خنده تبدیل کنم و سپاسگزار کنگره 60 هستم. شکر برای این عمل عظیم شکرگزاری و سپاسگزاری می‌کنیم از همهٔ خدمتگزاران کنگره 60.

نویسنده: هم‌سفر صدیقه آتش‌بار

نگارنده: هم‌سفر اشرف

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .